Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Również się podzielę rozwiązaniem mojego problemu z klimą. Jak większość posiadałem szczelny, nabity układ ale nie załączała się klima. Na krótko, sprężarka chodzi i chłodzi, aż miło. Podejrzenie padło na czujnik w lusterku (lusterko wsteczne, a podejrzenie bo wcześniej spadło i zerwało kabelki przy czujniku, zlutowałem to).

Wymieniłem czujnik w lusterku i klima nie działa. Podejrzenie padło na czujnik ciśnienia, więc kupiłem zamiennik za 50zł, okazało się że klima nie rusza. Zastosowałem układ z oporników na podmiankę, klima nie rusza. Nie mam clipa, ale na elmie zauważyłem że jest błąd DF1070 - obieg zimnego powietrza. Podjechałem na clipa do warsztatu (za podłączenie 100 zł :/ ), gość zanim usunął błąd z uśmiechem poinformował mnie, że naprawił mi klimę. Zdziwił się jak klima nie ruszyła, a błąd natychmiast wrócił jeszcze pod kompem. Na clipie ciśnienie w układzie ok, czujnik ok, wskazania temperatury ok. Gość powiedział że albo dławik w przewodzie zapchany, albo osuszacz zamarza. Wycenił mi robociznę i odjechałem. Znajomy, który trochę bawi się mechaniką zaoferował, że może spojrzeć co się dzieje. Byłem przy okazji, skorzystałem. Musiałem wrócić do pracy i zostawić auto na dłużej.

Dwie godzinki i telefon, że klima chodzi. Informację jaką do dostałem to, że masa nie dochodziła na wtyczce. Należało przejrzeć całą instalację klimatyzacji.

Więc tak jak widać na forum przyczyn może być wiele.

 

ps. wydaje mi się, że klima słabo chłodzi, czynnik jest ok wszystko niby ok zimnym powietrzem wieje, ale w samochodzie nie jest zimno :/

w moim starym passacie b4 jak załączyłem klimę to chwila i trzeba było wyłączyć bo za zimno tu jest inaczej. Czy klima w Megane jest mniej wydajna?

Edytowane przez joobyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No właśnie w II widocznie jest tak samo, przecież ta buda jest mała i powinno dawać radę. Tym bardziej, że jak przyłożę rękę do kratek to faktycznie wieje bardzo zimne powietrze. Chłodzi wieje i wieje, a nie może porządnie schłodzić wnętrza samochodu. Myślę o przyciemnieniu szyb żeby się tak nie nagrzewał. W kombi to już w ogóle musi być tragedia. Ostatnio zauważyłem, że na zamkniętym obiegu jest lepiej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wadliwe jest oprogramowanie w panelu climatronica w megankach II po lifcie .Zmień panel na przed liftem (inny kolor podświetlania) i problem zniknie.

Niestety podmianka panelu klimatronica nie pomogla.

 

Dodano: 30 paź 2016 - 22:10

Informację jaką do dostałem to, że masa nie dochodziła na wtyczce.

Na której wtyczce?

 

Takie gadanie o "braku masy" to wytlumaczenie mechaników wtedy kiedy ci nie chcą powiedziec co naprawili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

w Was moja jedyna nadzieja... Błądzę i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, proszę o pomoc:

1) wersje modułu UPC (N1, N2, N3) - czy faktem jest, że N1 nie obsługuje klimatyzacji? Miałem u siebie w aucie (Renault Grand Scenic II 2006 1.9 DCI diesel) włożony moduł z naklejką N1 - musiałem wymienić moduł i też kupiłem N1, klima przestała działać (wymieniałem na inną N1 - taki sam efekt). Dopiero na N2 ruszyła. Jaki wniosek? Czy miałem tylko skrzynkę z naklejką N1, a w środku "bebechy" z wyższej wersji??? Jak to sprawdzić?

2) mam teraz N2 - nie wiem, czy mam od diesla, czy od benzyny - czy gdyby był jednak od benzyny, w ogóle by zadziałał? Zaobserwowałem wzmożone spalanie - czy to może mieć z tym związek? Czytałem coś, że gdyby był od benzyny, to będzie jakiś problem ze świecami żarowymi... Jaki? Czy może ktoś z Was wyjaśnić?

3) jakie są różnice między poszczególnymi wersjami N1, N2, N3? Może ktoś opisać?

4) obserwuję, że czasami klima się nie załącza (nie słychać w silniku charakterystycznego "pyknięcia" i zwiększonych obrotów silnika) - był wymieniany czujnik klimatyzacji. Co zatem może być nie tak?

5) kiedyś pojawiała mi się na desce rozdzielczej kontrola poziomu oleju (takie kropki) - teraz tego nie widzę, czy to może mieć związek z tym, że mam wersję UPC niższą niż miałem, np. N2 < N3??? Nie wiem jaką wcześniej miałem - patrz pkt. 1.

 

Wybaczcie, ale nawet nie wiem, czy moje pytania są logiczne - nie mogę nigdzie znaleźć żadnego kompendium wiedzy na temat tego modułu, więc poruszam się trochę, jak we mgle... Z góry dzięki za wyrozumiałość i pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu modułu byłeś u kogoś na clipie?

 

5) kiedyś pojawiała mi się na desce rozdzielczej kontrola poziomu oleju (takie kropki) - teraz tego nie widzę, czy to może mieć związek z tym, że mam wersję UPC niższą niż miałem, np. N2 < N3??? Nie wiem jaką wcześniej miałem - patrz pkt. 1.

Do sprawdzenia czujnik poziomu oleju - omomierzem (z pomiaru coś około 11om), możesz zrobić pomiar przy czujniku (będzie wiadomo czy sprawny) i za licznikiem w odpowiednich pinach (będzie wiadomo czy kabelki są ok).

Innym wariantem jest to że może być walnięty licznik... ale tego raczej spodziewał bym się przy starszych rocznikach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Po przeczytaniu dosłownie wszystkich tematów nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Miesiąc temu kupiłem Scenic II. Okazało się że klimatronic nie działa. Pojechałem do serwisu nie było prawie czynnika. Został nabity na odpowiednia wartość ale niestety klima w dalszym ciągu nie staruje.

Napiszę co dotychczas udało mi się sprawdzić:

- brak kliknięcia i załączenia wentylatora chłodnicy (na krótko chodzi)

- sprężarka brak napięcia ale na krótko staruje

- bezpieczniki sprawdzone

- presostat którego podejrzewałem raczej sprawny. Podłączenie oporników wg. opisu nic nie dało. Zrobiłem pomiary napięć. Masa jest, zasilanie 5v dochodzi, napięcie sygnałowe około 0,76v (czytałem że w granicach 0,7v - 1v powinna klima wystartować)

- klimatyzacja nie rusza na żadnym programie

- na przycisk "dobra widoczność" dmuchawa zwiększa prędkość . ogrzewanie tylnej szyby działa

- temperaturę na zewnątrz pokazuje prawidłowo

- odłączenie klem też nic nie dało

I w tym momencie skoczyły mi się pomysły. Mogło być tak że klimatyzacja długo nie pracowała i została zablokowana przez komputer z powodu błędów lub jakiegoś zabezpieczenia.

Proszę o wyrozumiałość i pomoc za którą z góry dziękuję.

Edytowane przez tomala12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to podłączyć clipa lub inny interfejs i odczytać ciśnienie w układzie klimatyzacji. Jeżeli jest ponad 2 bary to do sprawdzenia bezpiecznik sprzęgła sprężarki w skrzynce UPC pod maską a jeżeli sprawny to sprawdzić czy pojawia się napięcie na pinie 5 szarej 12 pinowej kostki PPM2 w skrzynce UPC. Na downloandzie jest dokładna rozpiska bezpieczników i wtyczek skrzynki UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik jest dobry sprawdzałem. Co do ciśnienia jest raczej ok. Znalazłem tabelkę wg której napięcie 0,76v to jest niecałe 5 barów. Jeszcze sprawdzę tą szara wtyczkę.

nie dało mi spokoju, zrobiłem pomiar na tym 5 pinie PPM2. Brak napięcia. Co to oznacza ?

Edytowane przez tomala12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to podłączyć komputer i sprawdzić jakie ciśnienie czynnika widzi.

Sterownik musi mieć zaprogramowaną faktyczną klimatyzację - ręczną lub automatyczną.

Jeżeli te rzeczy są prawidłowe a nie ma wyjścia napięcia na pinie 5 gniazda (nie wtyczki bo wtyczka czasem nie łączy) PPM2 to uszkodzone jest UPC. Wymiana za kilkadziesiąt złociszy, programować nic nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!