Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie wybrać tarcze i klocki ?


Rekomendowane odpowiedzi

wyżej opisane

 

Dodano: 19 lis 2013 - 03:14

Przyszły tarcze i klocki Steinhoffa. Pierwsze co mnie trochę rozczarowało to brak wskaźnika na klockach, a do tarcz nie dali śrubek.

 

Dla osób które planują w najbliższym czasie wymienić tarcze w zaniedbanym (jeśli przypuszczamy, że tarcze siedziały tam kilka lat) aucie polecam:

-zdobyć bardzo solidny klucz 18 o przynajmniej pół metrowym ramieniu bo śruba od zacisków będzie stawiała ogromny opór

-zdobyć 4 stożkowe śrubki o średnicy gwintu 8 i długości około 15mm bo jeśli jakimś cudem uda się odkręcić śrubki to będą nadawać się do wymiany

-wiertło około 12 i 6mm żeby rozwiercić najpierw łepki a potem śruby powyżej jeśli (co stanie się na 100%) zjedziemy otwór na torxa w zapieczonych śrubach. Przyda się jeszcze gwintownik, żeby mieć możliwość wkręcenia nowych śrub

-pastę montażową do gwintów, żeby posmarować każdą śrubę i nie przeżywać tego więcej

-jeśli auto jest zaniedbane było pewnie źle posmarowane więc gumka tłoczka i prowadnic zacisku mogą być do wymiany

-smar do tłoczków i prowadnic hamulcowych

-pożyczyć sobie taki miernik do mierzenia bicia na piaście i tarczy (CZUJNIK ZEGAROWY) bo może się okazać, że tarcza będzie do wyrzucenia po kilku tysiącach km

 

 

Mam do was pytanie, co zrobić z kanalikiem długości 2cm, głębokości 1mm i szerokości 3mm na piaście. Nie spowoduje on krzywego przymocowania tarczy ale czy może powodować wibracje przy wysokich prędkościach ze względu na 10g mniej metalu z jednej strony?

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie sprawdzałem, z tego co wiem lekko powinien ocierać ale tak by nie hamował. Prowadnice zacisku masz proste i przesmarowane??

Jak klocki wchodziły w ich osadzenia??

Nie mogą być ciasno wpasowane, czasami trzeba przynajmniej farbę zeszlifować, a na pewno dokładnie wyczyścić rdzę pod blaszkami ślizgów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek niby cofa cofa się z 1mm jak patrze po jego zdjęciu, prowadnice ładnie chodzą bo je wyczyściłem i nasmarowałem, a po wciśnięciu i odpuszczeniu hamulec nie trzyma na maxa ale bardzo ciężko jest obrócić kołem a po przejechaniu 2km z v 50km/h hamulce na dotyk miały już ze 40-50 stopni przy czym prawy był zimny. Idę jeszcze pogrzebać

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też od razu na to wpadłem bo wcześniej klocki siedziały bardzo sztywno, wiec papier ścierny i widać, że mają teraz trochę luzu. Jak poznać uszkodzony ten miękki przewód hamulcowy?

 

Bo pójdę zaraz to wszystko sprawdzić jeszcze raz i muszę

-sprawdzić czy klocki się nie zakleszczają

-czy tłoczek odbija

-czy przewód nie powoduje, że płyn się nie cofa spowrotem

-czy chodzą lekko prowadnice

 

to chyba wszystko

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim zaczniesz blachy od klocków szlifować zobacz czy pod blaszkami (jeśli takie posiadasz) w ich prowadnicach nie masz po 1mm rdzy. Strzemiono lubi tam rdzewieć i zacieśniać miejsce na klocki.

Jak nie masz blaszek, to też to dobrze wyczyść.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje odchylić delikatnie klocki i przekręcę kołem, jak będzie lżej to znaczy że tłok się cofa ale klocki zostają

 

Dodano: 23 lis 2013 - 02:21

Wszystko działa, tłoczek ten niecały mm odpuszcza, kabel zdrowy, klocki nie zakleszczone prowadnice działają a tarcza nadal zablokowana. Kiedy popuszczam o 2 obroty dolną śrubę od zacisków to wszystko działa jak należy, czyli coś jest krzywego. Podkładka rozwiązuje sprawę ale nie wiem czy to dobry pomysł. Widać, że jak dokręcam dolną śrubę na maksa to coś się zakleszcza.

post-63908-0-67802200-1385169721_thumb.jpg

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podmieniałem i to samo, problem raczej z dziurą albo z miejscem gdzie się dokręca

 

Dodano: 23 lis 2013 - 18:15

Trochę pod szlifowałem, rant tłoczka bo był nierówny i powodował, że klocek był krzywiony i nieodskakiwał i teraz tarcza obraca się ale nadal z oporem. Jak mniej więcej powinna się obracać tarcza.

 

Dodano: 23 lis 2013 - 23:58

Przejechałem dzisiaj dla sprawdzenia ze 20km, zrobiłem 10km bez żadnego hamowania po czym zwolniłem biegami i jak się toczył to ręczny. Sprawdziłem tarcze i były troszeczkę cieplejsze od otoczenia ze 20st. Potem zahamowałem z 10 razy i tarcze zagrzały się do gdzieś 50st

 

Dodano: 07 gru 2013 - 16:20

Siema mam taki problem, że bardzo ciężko zahamować na wyłączonym silniku. Trzeba, aż się zaprzeć. Żeby uprzedzić wiecie co to wiem, że pedał jest wyżej bez wspomagania, ale jeśli hamowanie z 5km/h wymaga mega mocy to coś jest nie tak. Mam też wrażenie, że hamulce są raz skuteczniejsze raz mniej (już przy włączonym silniku)tzn, że raz łatwiej zablokować koła raz trudniej (proszę też nie pisać nic o stanie nawierzchni)

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to normalne, że ciężko, a nawet bardzo ciężko zahamować na wyłączonym silniku. Szczególnie drugie i kolejne naciśnięcia na hamulec.

Pierwsze, zaraz po wyłączeniu silnika jeszcze jest normalne, jeśli serwo jest szczelne i nie zassie powietrza w miejsce próżni jaka tam być powinna.

Problem ze wspomaganiem (nieszczelność serwa, wężyków) może też być przyczyną różnicy w hamowaniu jeśli uważasz, że przyczyną nie jest stan nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!