Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[MII / SII] automatycznie skladane lusterka


DrNO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam zamontowany taki moduł i ostatnio zauważyłem, że podczas spadków napięć (zamykanie szyb, napięcie spada do 12,7V chwilowo) lusterka próbują złożyć się, ale że silnik jest włączony to jednocześnie rozkładają się. Taki ruch do przodu i do tyłu. Da się coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam zamontowany taki moduł

Który moduł ten kol DrNO, czy to co do sceniola zrobiłem i jest w manualu??

W jakim aucie?? Jak podłączone??

Mój układ z szybami, czy też spadkami napięcia nie ma nic wspólnego jeśli jest poprawnie podłączony.

Nawet zdalne domykanie szyb z karty po drugim kliknięciu w zamykanie centralnego nie powinno wpływać na silniczki lusterek, bo przekaźnik bistabilny już jest w tej pozycji przełączony i nie zareaguje nawet jak przez jego cewkę popłynie prąd.. By zareagował i poruszał lusterkami musiałby otrzymać odwrotnie spolaryzowane zasilanie, a te jest dopiero jak klikniemy w otwieranie centralnego zamka.

I przy okazji, przełączniki sterowania lusterkami z Laguny i meganki/ sceniola pomimo że bardzo podobne nie są takie same. Lagunowskie inaczej łącza plus i minus. Zasilanie jest na innych pinach i na inne też jest po przełączniku przekazywane..

 

Dodano: 11 lip 2013 - 18:46

W tym temacie: http://megane.com.pl/topic/49399-projekt-lusterek-skladanych-elektrycznie/page__p__359897__fromsearch__1#entry359897

Jest opisana kolejna wariacja na podstawie układu jaki u mnie działa, tym razem dla M/S II gdzie fabrycznie nie było lusterek składanych ani przełącznika, by ich składaniem sterować.

Jest tam opisana przeróbka podłączeń na płytce, oraz zmieniony schemat ogólny jak to w aucie podłączyć.

Nadal składanie i rozkładanie jest uzależnione od zamka centralnego i w czasie jazdy układ jest jak w pierwotnej koncepcji blokowany przed samoczynnym składaniem lusterek, po zadziałaniu automatycznego blokowania zamków.

Oczywiście najpierw trzeba się zaopatrzyć w lusterka z silniczkami i przekładniami do ich składania i w aucie je zabudować, by z tego opisu skorzystać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Sam zrobiłem taką płytkę i podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją i schematem kolegi gojgien. Wszystko ładnie pięknie działa. Tylko jest mały problem. Raz na około 8 zamknięć nie złożą się lusterka. Tylko delikatnie drgną w stronę złożenia. Muszę przestrzelić kartą jeszcze raz i wtedy się złożą, bo guzik w klamce nie steruje drugi raz. Próbowałem sterować tylko kartą i też tak samo się dzieje. Rozkładają się za każdym razem. Mam renault KOLEOS ale cały układ i schemat działania jest zapożyczony z SCENIC 2. Mam też oryginalny schemat KOLEOSA, czyli pomyłka w podłączeniach raczej odpada. Poradźcie mi jak ktoś wie co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dzieje się tak z jednym lusterkiem i to czasami, to zazwyczaj jest to wina suchego przegubu i elektronika w napędzie uznaje, że stawiany opór i wzrost poboru prądu to już krańcowa pozycja. Zazwyczaj WD40 na przegub pomaga.

jeśli natomiast masz to na obydwu lusterkach po kilkakrotnym, naprzemiennym machaniu lusterkami, to może- ZAZNACZAM MOŻE!! to też być wina elektroniki, która dochodzi do takiego samego wniosku . Powodem jednak jest znaczne podniesienie temperatury często pracujących silniczków i elektroniki w napędzie. Wobec powyższego zostaje odcięte zasilanie.

Jeśli by to miała być wina domontowanego układu to tylko przekaźnik bistabilny by był tego powodem, a właściwie zawieszenie jego styków w pozycji środkowej, co w tych modelach jest raczej mało prawdopodobne.

Również powrót styków do poprzedniej pozycji nie pozostawiłby lusterek w pozycji połowicznej.

Powrót przekaźnika włączałby odwrotny ruch lusterek do tego jaki wykonywały.

 

Dodano: 30 cze 2015 - 20:48

No i jeszcze co może być to zbyt krótki impuls albo zbyt niskie napięcie z centralnego zamka by przekaźnik zareagował i przerzucił zworę do końca.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tosię dzieje tylko z domontowanym układem. I na obydwu lusterkach. Fabrycznym układem działa za każdym razem. Też myślałem że impuls z centralnego może być za krótki. Ale czemu tylko za którymś razem? Na chłopski rozum powinien być taki sam. Nie mam możliwości zmierzenia czasu impulsu. Robiłem test żarówką to podczas sterowania CZ na oko zapalała się za każdym razem tak samo. Spróbuję przesmarować przeguby lusterek, bo faktycznie może maja za ciężko i przekaźnik uznaje że lusterka się poskładały. Tylko jeszcze mnie zastanawia jak dam impuls jeszcze raz to się złożą całkowicie. Zauważyłem że jak drgną w stronę złożenia i się nie rozłożą to się cofną do pozycji maksymalnie rozłożonej. Poobserwuje zachowanie lusterek, jak coś zauważę nowego to napiszę.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To elektronika która jest w fabrycznym układzie sterowania lusterek decyduje kiedy odciąć zasilanie, a nie przekaźnik. Przekaźnik jest tylko elementem wykonawczym. on tylko zastępuje obrót przełącznikiem składania, a uruchamiany jest impulsem z centralnego zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tak. Źle zrozumiałem. Oczywiście że dołączony układ zastępuje tylko fabryczny przełącznik. Tylko tyle że sterowany przez CZ a nie rąsią. Dziś lusterka nie chciały się rozłożyć po otwarciu CZ tylko drgnęły jak przy zamykaniu, ale zaraz po zamknięciu się rozłożyły. Czyli jak by przekaźnik przerzucał. Być może jest za słaby lub za krótki sygnał. Tylko czy da się go wzmocnić lub wydłużyć? Szkoda jak bym musiał zrezygnować z tego układu bo to bardzo fajny pomysł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może sam przekaźnik szwankuje?? nie wiem co tam masz ale jeśli takie jak te z opisu, to one niestety są chińskie....

U mnie to działa bez problemów od czasu napisania manuala. Czasami trafia się, że jedno z lusterek się nie otworzy albo nie poskłada ale to, jak pisałem wcześniej, jest wina przegubów. Machają kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie.

Przytrafia się raz na kilka miesięcy ale przez kilka kolenych dni. Potraktowanie WD, albo silikonem w sprayu załatwia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki mam dokładnie takie same jak w manualu. Dzisiaj jak odbiorę auto od lakiernika (mała przygoda z latarnią ma parkingu) to spróbuję zamienić przekaźnik bo zamówiłem drugi komplet na zapas.

 

Dodano: 03 lip 2015 - 08:27

Chyba trafiła mi się wadliwa seria przekaźników.Na drugim nowym przekaźniku nic nie działa.Żadnej reakcji.Zamówię nowy komplet przekaźników i sprawdzę zachowanie lusterek.Może akurat to wina przekaźnika.

 

Dodano: 03 lip 2015 - 19:06

Żeby zaoszczędzić na czasie dziś byłem u siebie w sklepie elektronicznym i Pan po pokazaniu przekaźników ZETTLER z manuala dał mi 3 takie same PANASONIC TQ2-12V ATQ203 mówiąc że one zastępują wszystkie 3 mimo iż na płytce są 2 rodzaje.Że te są full wypasione.Miał rację?Powinny pasować?Jak tak to niestety nie było poprawy,a jak nie to jest nadzieja.

 

Dodano: 03 lip 2015 - 19:54

Jeszce pomarudzę.Tak po głębszym wpatrzeniu się w schemat i sterowanie CZ u mnie w wozie,tak sobie myślę żeby najpierw spróbować zmostkować piny 1 i 3.Bo po schemacie widać że w zamku są 2 silniczki.Nie ma mikrostyku do info o otwarciu drzwi jest normalny przyciskacz na słupku.Pin nr 2 jest wspólny.Jak jest sterowanie otwarcia lub zamknięcia to zmienia się polaryzacja między pinami 2 i 3 ale tez musi między 1 i 2.Bo inaczej było by zwarcie.Zamek drzwi kierowcy na schemacie ma oznaczenie 140.W załączniku schemat.Przed zmostkowaniem upewnię się żarówką(najleprzy miernik świata)czy jest zmiana na pinach.

ZAMEK 3 PIN.pdf

KOSTKA 3 PIN.pdf

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo i u mnie powinny działać składane lusterka,jednak nieco na innym patencie ,składanie lusterek będzie dopiero po podwójnym naciśnięciu przycisku na karcie

moduł mam już gotowy ,zrobił go kolega z forum scenica :

thumb_hosting_zdjec_1435953040__dsc_2207.jpg

prawie wszystkie potrzebne sygnały wiem gdzie szukać (stały plus,12 V po zapłonie, otwarcie/zamknięcie centralnego zamka ,)pozostało znaleźć sygnał jaki idzie na doryglowanie tylnych drzwi (superblokada ) może ktoś sprawdzić gdzie ten sygnał w kostce R2 jest dla auta z sierpnia 2004 ?

thumb_hosting_zdjec_1435953260__r13.jpg

sygnał centralnego zamka myślę wziąć z kostki R3

thumb_hosting_zdjec_1435953429__r3_d.png

Na razie zamontowałem lusterka ,i uzbroiłem kostki w dodatkowe piny ,na wszelki wypadek dołożyłem po 3 piny po obu stronach chociaż jak popatrze na schemat to do sterowania są piny 7 i 9 w kostce :

thumb_hosting_zdjec_1435953552__dsc_2209.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że masz w swoim aucie super blokadę i UCH to obsługuje??

Chyba już na tamtym forum wypowiedziałem się na ten temat. Owszem układ tam opisany jest sensowny, (niewiele się zresztą różni od mojego na 3 przekaźnikach) jednak w niektórych autach (w większości) mogą być problemy z jego podłączeniem i sterowaniem. Auta z super blokadą (antywłamaniową, odłączającą klamki wewnętrzne przy zamknięciu CZ) były dostarczane zazwyczaj na rynek brytyjski i posiadały 2 silniczki w przednich jak i w tylnych drzwiach. Na Europę jeśli, były to w bardzo małej ilości. Na allegro za to takich przednich zamków z 6 pinami jest multum i za drobne pieniadze, nawet poniżej 10 zł bo mało które UCH je obsługuje. Owszem Europejskie mają 2 silniczki ale z tylu i ten drugi obsługuje tylko zabezpieczenie tylnych drzwi przed dziećmi i nie jest stertowany dwuklikiem. UCH po dwukliku tylko domyka otwarte szyby.

Co do kostek przy lusterkach to w sceniolu potrzebny jest tez pin 8, jeśli ma to również działać jak w normalnej instalacji fabrycznej. To tym przewodem podawany jest sygnał do lusterka jak są otwierane dane drzwi, a pokrętło wewnątrz auta jest przestawione na składanie lusterek.

W megance II można go sobie darować, bo lusterko jest na drzwiach i nie musi się samo otworzyć przed otwarciem drzwi. Dlatego też jest różnica w wiązce do lusterka pomiędzy meganką (2 przewody do składania lusterek) i sceniolem. (3 przewody)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce pomarudzę.

Ja bym nic nie mostwkował, bo jeśli masz super blokadę, to jest ona z UCH zasilana z innego miejsca i możesz wstecznie podać potencjał jaki narobi kłopotów w UCH.

Ja to widzę tak, skoro 140 to drzwi kierowcy, że przykładowo górny silniczek jest tym od blokowania zamka i klamki zewnętrznej i jest zasilany przez piny 1 i 2 zmienną polaryzacją, po jednokrotnym naciśnięciu przycisku na karcie (dla uproszczenia tylko o karcie będę pisał).

Natomiast dolny silniczek na schemacie zasilany przewodami 3 i 2, to ten od blokowania klamki wewnętrznej i jest sterowany oddzielnie, chyba po drugim naciśnieciu przycisku na karcie.

Wówczas jest już zamknięty zamek i wcześniej PRZYKŁADOWO do górnego silniczka został podany + przez pin 1 i - przez pin 2.

Teraz przy 2 kliknięciu w przycisk karty, dolny silniczek przez pin 3 otrzymuje także +, bo minus już jest na pinie 2.

Górny silniczek nie drgnie, bo choć ma - na pinie 2, to + nie jest już podawany na pin 1.

W takim przypadku nie będzie zwarcia i wszystko zadziała poprawie, 2 silniczki sterowane niezależnie 3 przewodami.

 

Przy otwieraniu następuje zmiana polaryzacji ale tak, że w pinach 1 i 3 równocześnie jest - a we wspólnym pinie 2 +. Obydwa silniczki startują równocześnie i następuje odblokowanie zarówno klamek zewnętrznych jak i wewnętrznej.

 

Przy kolejnym zamykaniu mamy kombinacje początkową. pin 1 otrzymuje znowu + do zamykania, pin 3 ma nadal - i pin 2 również - by górny silniczek zadziałał (zmiana polaryzacji w pinach 1/2 dla kierunku zamykania. Silniczek dolny ma nadal - na 3 i - z 2 więc tu zwarcia też nie będzie i nie zadziała. Kolejny drugi klik w kartę i dolny silniczek ponowienie otrzymuje + na pinie 3, by odciąć klamki wewnętrzne i tak na okrągło.

Jeśli moje przypuszczenie sa poprawne i zgodne ze stanem faktycznym, to do sterowania układem składania lusterek musisz pobrać zasilanie z pinów 1 i 2 albo 3 i 2, zależy który silniczek jest od zamykania po 1 naciśnięciu przycisku na karcie.

Opisana wyżej zasada będzie miała miejsce niezależnie, czy po pierwszym kiliku zadziała silnik górny czy dolny na schemacie.

Trzeba też do masy przemierzyć przewody od tego pierwszego silniczka, by dowiedzieć się gdzie faktycznie jest + i - jak zamki się zamykają.

I NIC NIE ZWIERAJ PRZED SILNICZKAMI!!!!!!!!!!!!!

 

Dodano: 04 lip 2015 - 00:17

Andrzej, a masz taki specjalny pin i przewód??

Każdy napęd ma 4 przewody i to są te same, które zawsze borą udział przy normalnym sterowaniu szybami.

To UCH podaje na odpowiedzi przewód dodatkowe napięcie, zamiast podciągania przycisku zamykania szyb.

Raczej nie powinno być problemu, by go z pośród tych 4 odszukać.

Nie siedziałem jeszcze w tych schematach ale to chyba jeden z tych cienkich powinien być.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc po kilku godzinach ,na razie efektów brak,

stały plus znalazłem na pinie 3 kostki R2 przewód czerwony(PROTECTED + BATTERY FEED CIRCUIT BREAKER INTERIOR LIGHT FUSE),plus po zapłonie na pinie 5 kostki R2-przewód żółty(ACCESSORIES SOCKET 4 PROTECTED + ACCESSORIES FEED),masa(gruby biały przewód ),na pinie 4 kostki R2 jest plus po uruchomieniu silnika(FUEL PUMP +) ,i teraz znalazłem 12 V po naciśnięciu otwarcia -pin 21 kostki R2 ,12V tylko po naciśnięciu zamknięcia na pinie 22 kostki R2 .na pinach 12 oraz 13 jest chwilowe napięcie przy otwieraniu i zamykaniu-zapewne sygnał do kierunkowskazów .Podpiąłem przewody wyjściowe do lusterek z modułu ,oraz 12v stałe i po zapłonie,oraz masę i lusterka się złożyły ,otwieranie już działa zamki podpiąłem z pinów 20 i 21 zaś zamykanie z pinu 22 .

podłączenie modułu opierało się tylko o jedną kostkę R2,łatwy dostęp i nie trzeba pół auta rozbierać gdzie podpięte zostało 6 przewodów,

 

w załączniku manual dla aut bez fabrycznie składanych lusterek wyprodukowanych do 10.2004 ,w póżniejszych rocznikach rozpiska kostki R2 może być inna

Składane Lusterka Manual.pdf

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dostałem i zmieniłem przekaźniki w płytce na dokładnie takie same jak były i w manualu kolegi Gojgien. Dalej się zdarza że się lusterka nie rozłożą i nie złożą. Czyli jak by przekaźniki można wykluczyć, ale nie do końca. Po zmianie pojawiło się nowe zachowanie którego nie było wcześniej. Lusterka same potrafią się złożyć podczas otwierania drzwi klamką wewnętrzną (auto zamknięte blokadą po przekroczeniu prędkości). Po pociągnięciu klamką automatycznie otwiera wszystkie zamki i czasem lustra się złożą. Czyli auto otwarte a lustra złożone. Spróbuję dać inne zasilanie. Może pomoże żeby prawidłowo działało.

Edytowane przez Adamos1115
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!