Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II vs Grand Scenic II


norbert_p

Rekomendowane odpowiedzi

Czy podczas wypalania można wyłaczyć auto?

Zależy jakie wypalanie masz na myśli :(

Jeśli fizyczne to nawet wskazane wyłączenie ponieważ FAP zostaje wymontowany i wypalanie odbywa się na zewnątrz auta.

Jednak po tym co piszesz to wnioskuję, że chodzi ci o wypalanie w aucie.

Odbywa się to samoczynnie podczas jazdy np na dystansie 70 km mniej więcej ze stałą prędkością, wtedy to raczej nie wyłączysz auta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, tak chodzi mi o wypalanie podczas jazdy. Czy podczas takiego procesu jest się bezczynnym? Czy ma się jakiś wpływ na to? Przytaczam swój poprzedni przykład z "pracą". Jeśli dojadę do pracy i akurat włączy mi się "wypalanie" to lipa. Muszę wtedy wyłączyć auto. Co wtedy? Filtr się zapcha? Czy po ponownym właczeniu ten proces znowu się "uaktywni"?

Sorry za takie "upierdliwe" pytanie na temat tego FAP-a, ale nie miałem nigdy do czynienia z czymś takim... No i jest to jak na razie dla mnie jedyny minus w Scenikach II...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale pisałem Ci jak wypalać - pojawia się komunikat by wypalić i powinieneś jechać z odpowiednią prędkością w odpowiednim czasie. po wypaleniu komunikat zgaśnie.

nie trzeba zaraz po komunikacie rozpocząć wypalania, można to zrobić w dogodnym momencie. to nie ma wpływu na turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, i właśnie tego chciałem się dowiedzieć. Czy gdybym odsuwał to wypalanie to czy ten filtr w końcu by się zapchał?

A tak na marginesie to gdzie bym mógł poczytać na temat tego FAP-a w Scenikach II? Chodzi mi o taki zbiór wszystkiego na temat tego filtra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co ci szkodzi raz na ruski rok wyjechać w trasę i wypalić dziada?? toż to zrobisz to i nawet nie będziesz wiedział.

 

nie ma jakiegoś kompendium nt. FAPa w SCII. podałem ci wcześniej linka. poczytaj go wreszcie i nie dygaj!! bądź facetem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to mam :mrgreen: Dostałem dzisiaj na maila od Kol. hajer_mihau. A czy ktoś ma może całą instrukcję do Sceniców II. Chodzi mi o instrukcję do aut z lat 2006-2009. Właśnie ta strona powyżej jest z tej instrukcji... W serwisach ASO powiedzieli, że nie mają (lub nie chcą mieć...). Na allegro taka instrukcja to 100zł z przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolety w tylnych drzwiach były dostępne od wersji wyposażenia Expression, za to rolety w trzecim rzędzie są dopiero od wersji wyposazenia Privilage, przy czym w wersjach od 2006r. (po lifcie) tylko w wersji siedmiomiejscowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś Lagunę I z silnikiem 1.6 i przy wyprzedzaniu musiałem np wyłączać klimę, bo przy takiej masie było to co najmniej żenujące)

 

Całkiem niepotrzebnie. W momecie wyprzedzania, a więc potrzeby gwałtownego przyspieszania - ECU i tak wyłącza sam sprężarkę klimatyzacji i włącza znów po ustalibilizowaniu się obrotów (czyli po manewrze wyprzedzania).

Że tak jest można nawet sprawdzić na sucho. Samochód pracuje na luzie. Gwałtownie wciskamy przyśpiesznik (zwany gazem). Obroty się zwiększają. Puszczamy gaz. Obroty opadają, spadają do obrotów biegu jałowego i po chwili powinniśmy usłyszeć charakterystyczny stuk sprzęgła sprężarki (czyli włączenia klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak jest:

- w moim aktualnym SII

- w moim poprzednim Lanosie

- w ASTRZE III teściów

Przez analogię uważam, że jak w takim aucie jak Lanos to było - to i w Lagunie na pewno jest. Jak byłem aktywnym uzytkownikiem forum lanosowego - ktoś wrzucił skan instrukcji serwisowej lanosa. Były tam wypisane wszystkie warunki kiedy ECU wyłącza klimatyzację. Lektura była bardzo ciekawa - teraz już tego nie jestem w stanie odnaleźć. W uproszczeniu można było napisać: gdy użytkownik potrzebuje więcej mocy - TO --> wyłącz klimę.

A warunki były mniej więcej tak opisane (to jest przykład szczegółowości, dane liczbowe podaję z głowy i nie są prawdziwe, tylko dla zobrazowania jak to było tam określone). Było to w formie tabeli, mniej więcej tak: gdy przepustnica w czasie 500ms (milisekund) wychyli się o co najmniej 17%, a obroty silnika wzrosną mniej niż o 11% - to WYŁĄCZ KLIMĘ itd. Warunków takich było jak widzę tą tabelę przed oczami (pamięć fotograficzna) 6 albo 7. Szkoda, że sobie tego wtedy gdzieś nie zapisałem.

Lanos to była konstrukcja z poprzedniego wieku, tandetny samochodzik - i to miał, więc mozna uznać to za norme dla każdego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!