Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie kto w swojej Reni ma dodatkowe elektryczne ogrzewanie w nawiewie ?

Jest to zespół czterech grzałek o łącznej mocy 1800W przez, którą przepływa powietrze w nawiewie i tłoczone jest do kabiny. Grzałki załączane są automatycznie sekwencyjnie w zależności od temperatury.

Przypadkiem kupiłem taką grzałkę w SII mam zaślepione miejsce oraz gotowe kable do połączenia.

Jakie macie opinie i sugestie na ten temat.

post-16747-1291449166_thumb.jpg

post-1-1291449166_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, tu jest trochę:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-grzalki...za%B3ki+nurkowe

http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-podgrze...yczne+grza%B3ki

Opinii kilka było, ale może tu niech się zrobi z tego konkretny temat, tym bardziej że jak Ty wpadłeś w ich posiadanie, to prawdopodobnie zrobisz z nich użytek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeżdżę obecnie Stilo JTD 1.9. W przyszłym roku zamierzam zmienić autko na Megane II 1.5 dci 105 KM, rocznik 2005-2006. Ponieważ zimy ostatnio mamy ostre, to moje nowe auto musi mieć dobre ogrzewanie, a w przypadku Reni 1.5 dci grzałkę eletkryczną. W Scenicu 1.5 mój tata takie cudo posiada i pomimo mrozów -20, wewnątrz robi się szybko bardzo ciepło. Działa to bardzo sprawnie i bez tego trudno sobie wyobrazić jazdę, bo sam silnik nagrzewa się bardzo długo. Czy posiadacie może wiedzę nt. czy wspomniana grzałka występowała z silnikami 1.5 dci w standardzie czy też była to opcja. Czytałem, że wersje 1.5dci 100 konne i 82 konne nie wszystkie posiadały ten wynalazek. Bez tego czegoś nie chce nawet myśleć o jeździe w zimie. Dzięki za informacje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawiłem sobie takie grzałki do kombi 1,6 benzyna tylko że w mojej wersji są 1000W sterowania automatycznego nie udało się uruchomić nawet na Clipie musiałbym zmienić oprogramowanie. Więc zamontowałem sobie podwójny włącznik .Jedna grzałka to ok.300W jest ich trzy więc włącznikami mogę uzyskać :300 , 650 , 1000W. Montaż grzałek polegał na wycięciu obudowy ogrzewania od strony kierowcy by wsadzić grzałki jest to ładnie oznaczone wystarczyło nożykiem do tapet przeciąć po wyznaczonej lini cienkiego plastiku obudowy.

Grzałki kupiłem razem z instalacją i przekaźnikami .

Instalacja :W skrzynce pod maską zamontowałem dodatkowy bezpiecznik 70A z niego przewód idzie bezpośrednio do przekaźników , z przekaźników do grzałek .Z zamontowanych dodatkowo włączników podpiąłem się do przekaźników sterowanie jest minusem.

Jestem bardzo z tego usprawnienia zadowolony zwłaszcza teraz.

Koszt 200zł ok.3godz.pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie po Twoim poście poszedłem do siebie sprawdzić i niestety nie mam takiego wynalazku,a szkoda. Będę musiał się rozejrzeć za czymś takim. Zrób manuala jak będziesz to montować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zanim będziecie zakładać grzałki elektryczne ogrzewania dobrze się zastanówcie.

Po pierwsze - producent stosuje ten typ dogrzewania przeważnie w silnikach dci, wiadomo wolno się nagrzewają. Jednocześnie w tych silnikach są stosowane alternatory Bosch o prądzie ładowania do 150A, Valeo przeważnie mają 110A.

Po drugie - to komputer decyduje (po prądzie ładowania) kiedy można włączyć grzałki. Posiadam ten typ dogrzewania i często przy zdjęciu nogi z gazu (np. skrzyżowanie, światła) i spadku obrotów słychać, że przekaźniki puszczają by ponownie złączyć ogrzewanie po wzroście obrotów. W innym przypadku grzałki były by zasilane z akumulatora, a to z kolei może szybko doprowadzić do chronicznego niedoładowania akumulatora. Moim zdaniem ręczne sterowanie to nie do końca dobry pomysł.

Po trzecie - silniki benzynowe w stosunku do dci znacznie szybciej się nagrzewają.

Swoją drogą to Renault wpadło na bardzo dobry pomysł z tym bezpośrednim ogrzewaniem powietrza, dużo lepszy niż stosowany wcześniej z grzałkami nurnikowymi w układzie wodnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem takie grzałki są montowane w autach na rynek skandynawski, szwajcarski lub na zamówienie. Często bywają w wypasionych modelach Renówek.

Nieprawdą jest, że każdy diesel posiada taką grzałkę, ale często właśnie diesle mają takie dodatkowe ogrzewanie.

Silniki diesel mają lepszą sprawność w porównaniu do benzyniaków i mniej energii idzie w ciepło toteż wolniej się rozgrzewają, ponadto konstrukcja ma więcej materiału.

Siostra ma SII 1,9dci i takiej grzałki nie posiada, ale kolega ma Lagunę wypasioną Initiale la Paris i w niej są grzałki.

Zbieram więc wszelkie materiały na ten temat, grzałkę już mam, instalacja jest czas się brać do instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawdą jest, że każdy diesel posiada taką grzałkę

Nic takiego nie pisałem, napisałem "przeważnie w silnikach dci". Mój scenic był produkowany na rynek francuski i nie jest to jakaś wypasiona opcja, fakt faktem posiada ogrzewanie elektryczne. Z drugiej strony nie każdy wie, że posiada takie ogrzewanie. Wielu forumowiczów wręcz pytała co oznacza takie pykanie przekaźników w chwilę po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swojego z Włoch i też mam grzałeczkę. Super sprawa - szybko można odmrozić sobie przednią szybę. Szybko jest ciepło w środeczku. Grzałka włącza się automatycznie poniżej -5 st. C. Co do benzyn to uważałbym bo jednak pobiera strasznie dużo prądu, stąd też grozić to może niedołądowaniem akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem dziś znajomego, który ma taką grzałkę w wypasionej Lagunie 2,0dci Initiale la Paris, grzałka sterowana jest klimatronikiem, akumulator 80Ah / 760A, alternator Bosch 150A.

Przy temp. -14`C po uruchomieniu prawie natychmiast dmuchało ciepełko - super sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!