Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Spróbuję wtedy zmienić radio. Jeśli to działa, po prostu dodaj mikrofon i ewentualnie zmień sterowanie na kierownicy. Jeszcze tylko jedno pytanie: zmienić VIN radia drugiego auta, po prostu napisz co należy do mojego auta i tyle, zapisuje (mimo że ma tam zapisany inny VIN)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jeszcze tego nie zmieniłem, mam jeszcze kilka wątpliwości. Jak wspomniałem wcześniej podczas wyszukiwania ECU z ELM327 w trybie CAN2 (przewód z pinami przełączanymi między 6-13 a 12-14) stwierdza 1, że pasuje dokładnie (zielony w wyszukiwaniu) i dwa, które nie są (czerwone ? radio i nawigacja. Podczas wyszukiwania z Pyrenem udało mi się zrobić zrzut jednego, który jest NFA v0.6, więc będzie to właściwy ECU do ręcznego wyboru, aby zmienić typ radia R1 na R2. Teraz z jakiegoś powodu w trybie "connected" nie mogę zmienić parametru CAN 1 na CAN 2 (patrz czerwone koło na rysunku). Czy konieczne jest dokonanie tej zmiany, aby zmienić/zapisać parametry - a jeśli tak, to jak mam to zrobić, bo to nie jest dostępne... - , czy może zostać tak, jak ma się zmieniać? Jeszcze raz dziękuję i wybaczcie moje naleganie, ale nie jestem ekspertem, ale naprawdę chciałbym zmienić, aby zachować Bluetooth. Dziękuję bardzo.

NFAv0.6 - Copy.PNG

Edytowane przez D_Saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zrzucie który wkleiłeś wszystko masz prawidłowo. To co zaznaczyłeś w kółku ma być szare i nieaktywne. Masz jakąś dziwną wersję ddt4all bo nie widać w niej trybu "ekspert" by móc zapisywać zmiany. Jeżeli kabel jest prawidłowo podłączony to po połączeniu z nawigacją powinny zostać odczytane dane konfiguracyjne z samochodu. Najlepiej sprawdzić czy odczytuje VIN samochodu, jeżeli jest prawidłowy to masz połączenie. Ważne by program nie był w trybie demo, należy kliknąć okienko, że jest się świadomym następstw działania programu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki. VIN który jest na zdjęciu to VIN mojego auta, zgadza się. Zadzwonię ponownie, aby sprawdzić, czy zaakceptowałem konsekwencje programu, nie wiem, czy to zrobiłem, ale kiedy wybrałem ELM327 (moja to wersja Wifi, z pic18f25k80) otworzył się. W PyrEN udało mi się zrzucić moduł nawigacyjny (domyślnie nazwany NFA_V0.6). Następnie wstawiam tutaj nową figurę.

 

Relacja na żywo. Znalazłem problem, dzięki za pomoc. Próbowałem zmienić R1_08 na R2_08 zgodnie z opisem. Zmieniłem radio, zrobiłem poszukiwania, wybrałem R2_08 w trybie "eksperckim". Po wpisaniu "write conf" w trybie "expert" na ekranie GPS pojawi się komunikat, że system nie jest skonfigurowany. Następnie wyjąłem radio ze złomu i włożyłem oryginalne radio z powrotem. Oryginalne radio gra, GPS włączony, ale nie pokazuje oryginalnego paska radiowego. To samo dzieje się z innym radiem, które chciałem umieścić. GPS włącza się, ale nie pokazuje paska radia. W DDT4all R1_08 nadal pojawia się w parametrach nawigacji w obu przypadkach. co powinieneś zrobić? Szczerze proszę o pomoc. Dziękuję bardzo.

 

Nowa aktualizacja, zainstalowałem oryginalne radio i z DDT4all odczytałem parametry NFA. Włączyłem tryb "eksperta" i bez zmiany odczytanych parametrów napisałem conf. Program zaczął pisać, ale w pewnym momencie powiedział „Nie ukończono polecenia BAD ELM RESPONSE” ... lub coś w tym stylu. W parametrach po stronie READ są 2 czerwone prostokąty, jeden, który chyba pochodził od temperatury, a drugi, chociaż napisano „brak danych”. W tym momencie wyszedłem z DDT4all i wyłączyłem komputer. pasek radia nadal nie pojawiał się na ekranie GPS. Włożyłem wszystkie plastiki z powrotem na miejsce, potem wcisnąłem wyłącznik na oryginalnym radiu i potem ponownie je włączyłem... i ku mojemu zaskoczeniu listwa już się pojawiła (z oryginalnym radiem). Uff, przynajmniej tak było wcześniej. Ale naprawdę chciałem się zmienić... Przepraszam, jeśli nie mogę. Co zrobiłem źle? Czy coś przegapiłeś? Aha a w międzyczasie udało mi się bez problemu zmienić VIN radia które przyszło ze złomu. Doceniam wszelką pomoc. I jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania 

Nie potrafisz włączyć / wyłączyć radia ( nawigacji ) ?

 

Jest też przycisk reset hard w DDT zrobi to samo - ale nie naciskać innych bo będzie płacz

 

Edytowane przez cinas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Jasne, ale czy to po udanym "write conf" wciśnięciu przycisku włączania/wyłączania radia? Jeśli to jasne, że mogę, nie wiedziałem, że to konieczne po przeprowadzce. Co to jest przycisk twardego resetu w DDT4all? Czy jest to twardy reset, który znajduje się w menu Reset.All?

NFAv0.6_2.thumb.PNG.44501ecb63dd809a8fe0989adb2f36b9.PNG

 

Kolejna wątpliwość, przeczytałem, że czasami odpowiedź WIFI ELM327 (jak moja) może nie być zbyt dobra, zwłaszcza jeśli jest to klon chiński, czasami będzie gorsza niż wersje BT, dając więcej odpowiedzi. Ale przeczytałem, że czasami można to przezwyciężyć / rozwiązać, zmieniając parametr „przekroczenie limitu czasu ramek szeregowych” ze 100 na 1 (patrz zdjęcie), czy ktoś to poleca?

1832705221_NFAv0.6_2-Copy.thumb.PNG.f55b4ddf620b70c30f19cdce616ae53b.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie dostępne elmy to są chińskie klony. Ważne by był na chipie PIC18F2480. Najstabilniejsze wersje są na USB. Jak odczytuje VIN auta to prawidłowo się łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to elm327 z pic18f25k80 v1.5, niebieski i pomarańczowy, wersja WIFI. Przeczytaj VIN, który czyta poprawnie. Aby wykonać "włącz/wyłącz" lub "twardy reset" można to zrobić wyjmując kluczyk i otwierając drzwi kierowcy... czy to możliwe? Dzięki.

 

Zrobiłem zdjęcie wnętrza wiązu327. Zawsze ma chip 18f25k80. Chciałem, abyś wyjaśnił mi najlepszy sposób na włączenie/wyłączenie lub twardy reset w NFA, aby zmienić parametry. PLEASE!!! Będę wdzięczny na zawsze, staram się to studiować od ponad 2 lat.

 

IMG_20220424_092041.jpg

 

Czy ktoś może mi powiedzieć czy wyjęcie go z kluczyka i zamknięcie auta (wyłączenie radia i tomtomu) to to samo co OFF/ON dla wartości do zmiany w NFA v0.6 (po zmianie R1_08 na R2_08) : pytam, bo myślałem, że jak tylko zmienię parametr to na ekranie pojawi się pasek radia, a tak się przecież nie stało po otrzymaniu komunikatu, że polecenie zostało wysłane do ECU, właśnie pojawił się na dolnym ekranie „BAD ELM RESPONSE”. Tylko z tym OFF/ON czy parametry są zapisywane i pojawia się pasek? Dzięki.

Edytowane przez D_Saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry wszystkim forumowiczom!

 

Udało w końcu zmienić mi się to stare, płaskie czarne radio na inne srebrne Bosch'a o numerze: 28 115 5040R i muszę przyznać, że mam bardzo mieszane odczucia. Po prostu mam wrażenie, że to stare radio grało dużo lepiej i to przez transmiter FM! Dźwięk jest jakby pusty, bez barwy i głębi. Co do przepustowości dźwięku nie mogę mieć zastrzeżeń bo jest bardzo dobra, słyszalne są dźwięki wcześniej w tych samych utworach niesłyszalne, no ale poza tym to jest jakaś masakra. Z tego co sprawdziłem to nie jest radio od wersji BOSE, ani Arkamys więc wszystko z domyślnymi głośnikami powinno śmigać. Ogólnie to żadne ustawienia akustyczne nie przynoszą zmiany, czy to podczas odtwarzania z radia, czy z Bluetooth, czy tak powinno być? W starym radiu zmiany takich ustawień były zauważalne drastycznie. Basy praktycznie nie istnieją choć to przy ich zmianie można zauważyć jedyną różnice przy zmianach ustawień. Czy jakaś konfiguracja może mieć wpływ na jakość dźwięku, czy może z radiem jest coś nie tak? Nie mam niestety porównania między innym takim srebrnym.

 

Jeszcze jedna uwaga. Przy wsiadaniu ładnie na ekranie A3 świeci się logo renault, czy to normalne, że bez odpalania auta włączenie radia zajmuje takie 10 sek., a potem trzeba poczekać porządne 30-50 sekund aż logo renault zniknie, by cokolwiek w tym radiu zrobić? Przy odpalaniu radio od razu zaczyna grać ale następuje analogiczna sytuacja czekania no tak porządnych 40 sekund aż logo zniknie i coś będzie można zrobić. Czy to normalne? Czy może auto szuka interfejsu nawigacji, czy coś w tym stylu?

 

 

Radio pochodzi od auta z nawigacją niestety więc godziny sobie na razie nie ustawie. Czy jest ktoś w stanie polecić mi kogoś kto na szybciocha by się podłączył i zmienił konfiguracje radia? (Łódź, okolice na zachód) Proszę o jakąś pomoc, bo póki co to mam 13 dni na zwrot gdyby cos faktycznie było nie tak. 

 

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płaskie.'' Wszystko działało chyba z 5 lat .No i wymieniłem na radio poliftowe .Po dorobieniu przejściówki .i konfiguracji przez jednego z forumowiczów , nawigacja działa bez problemu,radio gra wyświetlają się nazwy stacji,jedynie to nie ma poleceń głosowych z nawigacji. nie ma też poleceń po naciśnięciu na radiu przycisku SETUP. Wszystko już sprawdziłem chyba dziesięciokrotnie, wszystkie połączenia i konfiguracje w nastawieniach odtwarza z płyty i z USB .Czy jest to może wina niesprawnego radia.? Może ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem . z poważanie    rodnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!