Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik w połowie skali a płyn się gotuje.


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy!

Gdy jadę wskazówka temperatury znajduje się w połowie skali czyli tak jak zawsze. W przypadku zatrzymania lub jazdy w korkach płyn zaczyna się gotować i wypływać ze zbiornika chociaż wskazówka temperatury znajduje się poniżej 4 kreski. Do tego nie załącza się wentylator ale to mnie nie dziwi skoro wskazówka prawie nie drgnie. Dodam, że mam wymienioną pompę, wszystkie uszczelki i układ jest szczelny. Czujnik temperatury oraz włącznik wentylatora również sprawny. Znajomy mechanik mówi, że przyczyną jest zapowietrzony układ chłodzenia (niby robi się jakaś poduszka powietrza). Mam instalację gazową więc układ chłodzenia jest dodatkowo rozdzielony i podobno są wtedy problemy z odpowietrzeniem. Może ktoś wie jak skutecznie to odpowietrzyć? Może jakieś sugestie co do przyczyny problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzenie jest możliwe, ale ja bym celował w uszkodzony czujnik temperatury.

Chłodnica jest ciepła, czy gorąca w chwili kiedy silnik się przegrzewa ?

Jeżeli jest gorąca, a wentylator się nie włącza, to włącznik jak najszybciej do wymiany.

Jeśli jednak chłodnica jest ciepła, to może to świadczyć o zaciętym termostacie.

Sprawdź, czy można włączyć wentylator na krótko, bo może silniczek padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica jest ciepła. To znaczy można ją dotknąć ręką i chwilę przytrzymać. Z tego co piszesz to musiała by nastąpić awaria czujnika temperatury (tylko, że do połowy skali wskazuje poprawnie) oraz termicznego włącznika wentylatora (który w połowie tamtego roku został wymieniony i do tej pory działał poprawnie). Problemy zaczęły się po wymianie pompy wody i płynu chłodniczego. Dodam, że jak włączam nawiew gorącego powietrza to poziom płynu minimalnie opada, jak wyłączam to znowu się podnosi. Jak jadę to utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie, a podczas postoju powoli rośnie aż zaczyna wypływać korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym jest problem. Jest podejrzenie, że nie jest dobrze odpowietrzony. Tylko jak to zrobić jeżeli robienie tego wg instrukcji, tj. odkręcenie odpowietrzników, lanie płynu i stopniowe ich zakręcanie jak płyn zaczyna wypływać nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

wskazówka temperatury znajduje się poniżej 4 kreski. Do tego nie załącza się wentylator
. U mnie wentylator włącza się gdy wskazówka przekracza 3 kreskę.
Mam instalację gazową więc układ chłodzenia jest dodatkowo rozdzielony i podobno są wtedy problemy z odpowietrzeniem
. Również mam instalację gazową i po wymianie płynu nie miałem problemu z odpowietrzeniem. Obstawiam nieodpowietrzony układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przy zagrzanym silniku w czasie jazdy wskazówka jest w pozycji praktycznie poziomej i minimalnie przekracza 3 kreskę...i zawsze tak było. Co do odpowietrzenia to myślicie, że ma znaczenie to, że w trakcie całej operacji auto stało na lekko pochyłym terenie? Jutro jeszcze raz spróbuję, będę trzymał silnik na obrotach z odkręconym korkiem jakiś czas i może się odpowietrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymanie silnika na obrotach przy odkręconym korku nie pomoże.

Żeby odpowietrzyć układ chłodzenia trzeba na uruchomionym silniku odkręcić śrubkę odpowietrznika który znajduje się na wężyku powyżej termostatu.

Odpowietrznik powinien być wykręcony mniej więcej do połowy. Przypominam że silnik musi pracować i teraz czekamy. Jak z odpowietrznika zacznie lecieć płyn trzeba zakręcić i powinno być gotowe.

Sam wymieniałem chłodnice i tak odpowietrzałem układ chłodzenia i nie mam żadnych problemów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelb5913 robiłem tak jak piszesz i na wszelkie inne sposoby a problem pozostał. Temperatura na wskaźniku nie dochodzi do 4 kreski (ale zaczyna się podnosić ponad normalne wskazania) i płyn zaczyna się podnosić, parować i go wywala korkiem. Najbardziej zastanawia mnie właśnie wskazanie wskaźnika temperatury oraz termowłącznik wentylatora - zachowują się tak jakby temperatura była bliska optimum a płyn się praktycznie gotuje. Mam jeszcze pytanie czy wypięcie wtyczki od termowłącznika i zetknięcie w niej styków (pytanie, których - są trzy) powinno załączyć wentylator nawet przy wyłączonym silniku? Dodam, że wentylator działa po włączeniu klimy. Ten samochód to czarna magia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś golfa mk2 i tam po wypięciu wtyczki wentylatora były też trzy styki i po ich połączeniu wentylator włączał się ale musiał być prąd na instalacji tzn włączony zapłon a w megi nie sprawdzałem czy połączenie tych trzech styków spowoduje włączenie wentylatora ale wydaje mi się że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że silnik musi pracować

Jest to niebezpieczne i nie tak jest zalecane. Należy uruchomić silnik potrzymać go na obrotach 2000-2500 przez parę minut, potem wyłączyć silnik i odkręcić odpowietrznik. Procedurę należy powtórzyć 2-3 razy.

Mam jeszcze pytanie czy wypięcie wtyczki od termowłącznika i zetknięcie w niej styków (pytanie, których - są trzy) powinno załączyć wentylator nawet przy wyłączonym silniku?

Nie trzeba nic zwierać wystarczy że wypniesz wtyczkę. ECU wykryje to jako uszkodzenie czujnika temperatury i po włączeniu zapłonu włączy wentylator.

Na Twoim miejscu poszukał bym na forum tabelki z podaną rezystancją czujnika w zależności od temperatury i sprawdził co pokazuje czujnik.

Jeżeli czujnik jest sprawny to moim zdaniem masz problem z uszczelką pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz silnik, ale w moim (jak w opisie), jest jeden odpowietrznik (przed termostatem) oraz jeden czujnik temperatury też przy termostacie i on załącza (bo inaczej być nie może) również wentylator, czasem tuż przed otwarciem się dużego obiegu (na chłodnicy u mnie nie ma żadnego czujnika temperatury).

Jak kolega ma instalacje gazową to radzę sprawdzić czy przypadkiem gaz nie dostaje się do układu chłodzenia - w niektórych reduktorach jest taka możliwość. Sprawdzić to można przez zakręcenie butli gazowej, wypalenie lub wypuszczenie gazu z instalacji i pojeżdżenie parę dni tylko na benzynie. Jeżeli nie będzie problemów, to diagnoza gotowa - reduktor.

Jeżeli problem pozostanie to pozostaje uszczelka pod głowicą lub pęknięcie głowicy lub coś z blokiem silnika. Nieodpowietrzony układ - z moich obserwacji wynika, że jeżeli nie ma odpowietrzenia na chłodnicy (a chłodnica ma górne wprowadzenie z 8-10cm poniżej górnej krawędzi - jak u mnie) to układ będzie zawsze zapowietrzony (pęcherz w chłodnicy). W takiej sytuacji jeżeli nie ma dokładanego obcego powietrza, to należy postępować w następujący sposób: na zimnym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym powinien być w połowie między min-max (ważne). Przy odkręconym korku uruchomić silnik i niech się kręci na wolnych obrotach do otwarcia dużego biegu. jak chłodnica cała będzie gorąca można silnik wyłączyć do całkowitego ostygnięcia i uzupełnić ewentualnie poziom w zbiorniku znowu do połowy (nie więcej). Dlaczego to podkreślam, bo przy sprawnym układzie pomiaru i stabilizacji temperatury nie dochodzi do wyrzucania płynu ze zbiornika nawet przy poluzowanym (niedokręconym korku) oraz słabym "zapowietrzaniu" układu przez małe pęknięcie. Jak kogoś interesują moje spostrzeżenia na ten temat, a nie chce przy okazji wymieniać pół silnika, to odsyłam do moich postów na ten temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik to 1,6 8v. Mam odpowietrznik w chłodnicy oraz na wężu przy termostacie. Układ wydaje się całkowicie odpowietrzony. Płynu nie ubywa, wskaźnik temperatury w czasie jazdy trzyma się nieco ponad trzecią kreską. Dopiero gdy auto stoi płyn zaczyna się gotować (leci para ze zbiornika) i wtedy go wywala. Co najdziwniejsze temperatura na zegarach nie dochodzi nawet do 4 kreski gdzie powinien się załączyć wentylator. Co jeszcze dziwniejsze po odpięciu przewodów od termowyłącznika wentylator oraz czujnika temperatury (brązowa kostka przy termostacie)nie załącza się a z tego co tu piszecie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!