Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

Ja temat będę dalej drążył :)

Nurtuje mnie jeszcze jedna wątpliwość, nim to wszystko rozkręce :)

Kabel z ECU o informacji o spalaniu..

Odpiąć wtyczkę od komputera i sprawdzić czy jest tam pin zaznaczony na zdjęciu z opisu.

Gdyby tam nie było tego pinu, to powiedzcie czy jest sens to w ogóle to robić czy też nie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to nie? Podjedź na pierwszy lepszy złom, utnij wtyczkę z jakiś drzwi czy czegokolwiek, delikatnie wypinasz, wpinasz na miejsce, ciągniesz kabel i komputer działa.

Najpierw sprawdź jak wygląda ten pin u Ciebie, ja nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dniach to sprawdzę, mi bardziej rozchodzi się o to, czy jest taka możliwość, że ja po prostu nie mam tego pinu w komputerze :)

 

Bo jak go tam nie ma, to tak naprawdę nie ma jak dalej pociągnąć tej informacji do licznika.

Jak mogę podłączyć masę manetki?- byle gdzie, ale precyzując :)

 

Mam nadzieję, że moje pytania przydadzą się komuś kiedyś, bo tak to całe forum ma ubaw ze mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 dzięki, jak jeszce będziesz miał możliwość, podrzuć mi rozpiskę kostek przy manetce/liczniku z komputerem żebym wiedział jak to podłączyć.

Pytanie może głupie, ale jak sprawdzić który kabel jest który:?: mogę być inaczej wpięte niż w rozpisce :) . Jednak myślę, że jakiś standart musi być, bo przecież licznik odbiera te infmormację tylko z pewncyh pinów podpiętych do niego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już wiem co i jak, u mnie jest sprawa prosta, bo tylko muszę podłączyć dwa kable- z ECU i manetka + masa.

 

Wiem, że do licznika CPU oraz kabla z manetki nie mam pinów, bo kabel sam musze zarobić :mrgreen:

Ten będzie dobry, żeby wcisnąć go do licznika :-D

ramka_7489.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągnąłem gotowy kabelek z wiązki citroena, więc nie musiałem nic zarabiać, tam jest taki mały konektor. Początkowo, jak nie miałem tego konektora to wkręciłem po prostu kabelek w kostkę i też działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ja zobaczę na szrocie gdzieś może takie rzeczy mają, ale ogólnie wzór jest dobry :-D - jutro sprawdzę, czy faktycznie w komputerze mam gniazdo z którego pociągnę informację o spalaniu :mrgreen: , ale mam nadzieję że jest :P Jutro odbieram diody z poczty- znowu godzina czekania :-D

 

poniżej zdjęcia tego, co mi się wydaje komputerem :P

20110121095.jpg

20110121094.jpg

 

Podpinam się kabelkiem z infomacją o spalania do gniazda- ale wpinam się do gniazda do którego wtykam kostkę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest komputer, musisz odpiąć te szare zabezpieczenia - u mnie były spięte czarną opaską zaciskową. Odłączyłem wszystkie, tak było wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, i wtedy wyprowadzam nowy kabelek ale kostki do której się wpina xcałość- czyli na zdjęciu ta czarna puszka :-D Powiedzcie mi, czy ten kabel przeciągać przez oryginalną kostkę którą wpinam przez komputer, czy też wypuścić ją jakoś bokiem :-D

Lepiej jest gdzie go puścić??

Alektryk ze mnie żaden, ale chęci wielkie- już diody mam, więc na weekend będę działał (jak pozwoli czas) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel wpinasz w kostkę, tak jak inne kable. Sprawdź dokładnie, bo może ten kabel już tam jest.

Szybciej by było jakbyś przyjechał do Wawy albo Płocka i już byś wracał z założonym kompem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przed chwilą zdemontowałem te 3 kostki i patrząc w gniazdo pierwsze od góry, widzę że mam rząd sterczących "bolców"- nie mam tam żadnego wolnego miejsca (to normalne) więc zakładam, że to złącze do uruchomienia spalania mam- zauważyłem, że mam także dwa różowe kable wychodzące z kostki :P

Może faktycznie ma wszystko gotowe- dzięki pomocy naszego speca z forum :mrgreen: w niedziele się wszystko wyjaśni

Wiem, że zdjęcia kiepskie, ale chociaż trochę widać :P

20110121099.jpg

20110121097.jpg

[ Dodano: 2011-01-26, 00:08 ]

W ramach informacji, udało zamontować się komputer :-D udało się dzięki wsparciu kolegi andrzej27r- ;-) a dokładnie to on prawie wszystko zrobił :-D

Poniżej zdjęcia- licznik Jagera, oczywiście z komputerem, dziś zmieniłem podświetlanie na białe- sorki za zdjęcia, jak wstawię swoje autko do oceny innych będą lepsze- ostrzegam, że licznik Jagera rozbiera się całkowicie inaczej- niedługo powstanie tutorila- napomnę, że trzeba zdemontować silniczki, ponieważ są one wczepione w płytkę drukowaną i połączone z obudową.

Zdjęcia tego nie oddają, bo aparat z komórki, ale są pięknie białe :P

Komputer ma też białe podświetlenie, nad wskazówkami jeszcze myślę :P

20110125116.jpg

20110125115.jpg

20110125114.jpg

20110125113.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie o licznik od anglika. Czy można przełożyć sam komputer (płytkę tył z wyświetlaczem kompa) do licznika w aucie bez kompa :mrgreen: Chodzi mi o przełożenie tarczy prędkościomierza aby była nadal w km/h a nie w milach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!