Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Zdjąłem manetkę, ale nie widać żeby jakikolwiek kabelek był uszkodzony. Gdzie dalej szukać rozwiązania? pod maską?

Tak to u mnie wygląda :

262l844.jpg

 

edit : sprawdziłem manetkę miernikiem, przycisk działa - problem jest albo z przewodami prowadzącymi do komputera albo z samym komputerem. W jaki sposób mógłbym tym się zająć?

Edytowane przez paulie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzeję troszkę temat, bo przywiozłem kumplowi (męczył tyłek) z niemiec licznik z kompem. Był on nawet z kostkami i uciętymi kablami. Naszych kabli, które wchodzą do czerwonej kostki jest o 1 mniej niż w liczniku, który przywiozłem. Mimo to podłączyliśmy nowy licznik i pokazuje wyświetlacz co najmniej kilka bajerów. Czy będą te dane wyświetlane prawidłowo? co to mógł być za kabel więcej? Oczywiście świeci się SERV i poduszka? Reset pomoże czy trzeba do serwisu jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olek, trochę mało informacji podałeś, jaki to licznik (czerwona kostka to phII raczej) i do czego chcesz go podpiąć. Masz rozpiskę pinów na forum, sprawdź od czego jest brakujący kabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik to Sagem ADAC, chyba od scenic-a phase II, montujemy go do megane I ph II a brakujący kabelek to chyba 7mka czyli informacje o spalaniu? Tylko dziwne bo wyświetlacz pokazuje średnie spalanie, średnią prędkość, ile km do przejechania...kwestia tylko czy te dane to właściwe czy wariacje jakieś <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak:

Jak komputer pokazuje spalanie i nic nie podłączaliście, tzn, że instalacja była fabrycznie i jest wszystko ok.

Jeżeli informacji nie ma, w czasie jazdy jest wyświetlane spalanie 0.0l I tak przez 16km).

Jeżeli informacja o spalaniu nie dociera do licznika to po przejechaniu 16km zamiast zer pojawią się migające, poziome kreski i będzie można odczytać błąd w trybie serwisowym licznika.

 

Chyba nic nie pominąłem. Sprawdzenie instalacji odbywa się organoleptycznie, diagnostyka clipem licznika w megane I phII (scenic I phII) nie wchodzi w grę (można sprawdzić tylko kilka kontrolek, ale nie można nic sprawdzić związanego z komputerem pokładowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak:

Jak komputer pokazuje spalanie i nic nie podłączaliście, tzn, że instalacja była fabrycznie i jest wszystko ok.

Jeżeli informacji nie ma, w czasie jazdy jest wyświetlane spalanie 0.0l I tak przez 16km).

Jeżeli informacja o spalaniu nie dociera do licznika to po przejechaniu 16km zamiast zer pojawią się migające, poziome kreski i będzie można odczytać błąd w trybie serwisowym licznika.

 

Dobrze by było jakby, któryś z tych punktów dział się u nas. A tutaj mamy tak: liczniki pokazuje spalanie bieżące międzye 0.00 a 12l, średnie na poziomie -5l ( za mało jak na 1.9dci),

a czasem też wskakują poziomie kreski o których piszesz <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzyj ten temat, w którymś momencie podawałem rozwiązanie problemu dla silnika dCi. Pójdź tym tropem i przejrzyj całą instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie, jesteście w stanie mi powiedzieć jaki mam komputer? Gdyż chciałem go podłączyć do laptopa ale w moim oprogramowaniu są dziesiątki typów. Napewno jest to Siemens. Moja Megane to hatchback, '96, wersja RT, 1.6e. Bardzo proszę o pomoc. Nie będzie to Sirius?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problemy z komputerem pokładowym tj. raz pokazuje wszystko prawidłowo, a raz wyskakują na wyświetlaczu jakieś kreski. Zauważyłem, że najczęściej dzieje się tak w pochmurne/ deszczowe dni czyli wydaje mi się, że bardziej wilgotne? Mimo tego dziwnego wyświetlania komputer dalej podlicza dystans i średnią spalania paliwa.. Ma ktoś pomysł co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer, to Fenix 5.

Wygląda na to że to jednak nie jest Fenix 5 <piwko>( W wykazie mam Fenix 5.1 oraz Fenix 5M i ma problem sie z nimi podłączyć. Dzisiaj zdam fotorelacje z zabiegu, może to coś da. Generalnie mam wątpliwości jaki to do końca silnik. Oznaczenie K7M 702, pojemność 1.6 ale listwy na drzwiach są 1.6e, byc może były wymieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie K7M 702

Silnik 90-cio konny, wielopunktowy wtrysk, pojemność 1,6 l (po zaokrągleniu), zapłon elektroniczny, sterowanie mieszanką benzyna-powietrze poprzez sondę Lambda.

Do tych silników montowany był komputer Fenix 5. Zauważ, że były również silniki K7M 720. Różniły się mocą i komputerem, ale nadal był to komputer Fenix 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!