Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy stosujecie jakiś zamiennik LED zamiast standardowych P21W dla świateł dziennych


Rekomendowane odpowiedzi

I dodatkowo kolor zimny światła prowokuje policję do kontroli, ja polecam kolor ciepły, który jest bardzo zbliżony do koloru typowych żarówek żarnikowych.

Ja mam "zimne" białe i mnie jeszcze ani razu nie zatrzymali ;-)

Masz foto tych Twoich żarówek już zamontowanych w aucie? Mógłbyś pokazać jak świecą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy ktoś próbował z takimi wynalazkami się bawić?

http://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-Pair-high-power-H7-48W-Set-7200LM-Set-CREE-COB-6000K-White-Auto-Car/32446409080.html?spm=2114.13010208.99999999.268.jguolb

wiem że nie ma homologacji, zastanawiam się czy to się zmieści w kloszu, i jaki daje efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny podział mocy 48 i 24 W. O ile dla świateł drogowych mocy nigdy za wiele, to te 24 W dla dziennych może już oślepiać lub drażnić kierowców przy przysłowiowej szarówce. Zakup raczej w kraju by ewentualnie oddać, lub w przyszłości reklamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lampach soczewkowych czytałem że jest dobrze, nie oślepia (w zwykłych lustrach rozpraszanie bardzo duże). Jedynie ta ilość lumenów, 7200 to na pewno nie ma (nawet na 2 sztuki łącznie jak podają). W moim niestety nie mam xenonów, nie były fabrycznie w tej wersji dostępne, a chciałbym poprawić jakość oświetlania drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układy z modulacją mocy dla dziennych stosuje się zazwyczaj na światłach drogowych. te reflektory z założenia świecą wyżej niż światła mijania i mogą jednak oślepiać również soczewkami. Przy tym reflektorze ok 5W pobieranej dla led jest wystarczająco widoczne i bezpieczne. Można pwm stosować także na światłach mijania.

Paweł

homologacja dotyczy reflektora i doczepianych DRL. Co w nim zamontujemy zależy od naszego zdrowego rozsądku. Także oryginalne żarówki H7 i H4 występują o różnych

mocach.

Gdy kilka lat temu montowałem drl w Sii Polskie przepisy określały minimalną powierzchnię świateł dziennych w cm2 ich umiejscowienie co dla techniki led ni jak się miało. Teraz trochę inaczej jest to interpretowane http://ep.com.pl/artykuly/9858-Automatyczny_sterownik_swiatel_do_jazdy_dziennej.html

A jeżeli jakość oświetlenia drogi to raczej dobre żarówki nie ledy.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homologacja dotyczy reflektora i doczepianych DRL. Co w nim zamontujemy zależy od naszego zdrowego rozsądku.

Homologacja dotyczy reflektora wraz z homologowanym źródłem światła.

Rodzaj źródła światła jest nabity na kloszu.

Także oryginalne żarówki H7 i H4 występują o różnych

mocach.

Homologowane żarówki mogą mieć maksymalnie 55W przypadku żarówek H7 i 60/55W dla H4.

W homologacji oprócz mocy narzucony jest także minimalny i maksymalny strumień świetlny żarówki.

Dla żarówki H7 dozwolony strumień światła to 1500lm +/-10%.

Gdy kilka lat temu montowałem drl w Sii Polskie przepisy określały minimalną powierzchnię świateł dziennych w cm2 ich umiejscowienie co dla techniki led ni jak się miało. Teraz trochę inaczej jest to interpretowane http://ep.com.pl/art...y_dziennej.html

Nic nie jest inaczej interpretowane, co co wkleiłeś, to jedynie wycinek regulacji ECE-R87 i to jeszcze sprzed zmian przepisów (obecnie max jasność 1200 cd, a nie 800 cd)

Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.

Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm² maksymalna 200 cm²

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

pawelsonx: Nie opowiadaj waść bajek jak się nie znasz <piwko>

Byłem na testach oświetlenia ulicznego gdzie 49 diodek LED (jeden reflektor) zastępowało dwie lampy sodowe.

Poszukaj sobie ile taka żarówa sodowa (uliczna) ma lux :notacrook:

Są już żaróweczki na 5-6-7 diodach LED co spokojnie zastępują żaróweczki.

Jednak jest jeden błąd. Do obliczeń rezystora wstawiają 12V a nie 15V i dlatego diody szybko padają.

qwertz: Poszukaj tematów na forum o LED - było już pisane.

Wprawdzie nie do MIII.

Tu masz np. H7 :) http://allegro.pl/zarowka-led-halogen-h7-18led-smd-12v-dzienne-zlx-i1649006236.html

A tu P21W http://allegro.pl/zarowka-led-p21w-hp-ba15s-24led-smd-12v-zlx-i1673903675.html

Z doświadczenia i obserwacji wiem, że SMD świecą lepiej i jaśniej niż w oprawie ale też są bardziej wrażliwe. Zresztą teraz to sama chińczyzna i wrażliwe są strasznie :)

Jak to wygląda w reflektorze i jak świeci to nie miałem okazji, przyznam szczerze :)

 

Witam Koledzy

 

Rzadko pisze ale na takie głupoty to trzeba odpisać

<><><><><><><><><><><><><><>

Kolego czy ty jesteś specjalistą techniki świetlnej czy ktoś ci kit wcisnął!!

<><><><><><><><><><><><><><>

Po pierwsze lampa sodowa jest dużo wydajniejsza od LED sprawdź sobie w katalogach producentów. Lampy sodowe wysokoprężne osiągają do 180 lm/W (lumenów z wata - jak by ktoś nie wiedział) a niskoprężne osiągają 208 lm/W. Ledy zaledwie są wystanie osiągnąć 140 lm/W.

<><><><><><><><><><><><><><>

Ja osobiście badałem i porównywałem oprawy LED, oprawy metalohalogenkowe (w samochodach tak zwane lampy ksenonowe) oraz lampy sodowe i robiłem pomiary na jednej z ulic. Okazuje się, że wydajność świetlna lamp LED i metalohalogenkowych (ksenonowych) jest taka sama a lampa sodowa daje od 20% o 30% więcej światła przy tym samym poborze mocy.

<><><><><><><><><><><><><><>

Więc proszę nie pisać głupot i nie wietrzyć handlowcom bo oni powiedzą że koło jest kwadratowe.

<><><><><><><><><><><><><><>

Odnośnie ciekawostek dla osób które chcą oszczędzać na energii a czasem też na zdrowiu.

<><><><><><><><><><><><><><>

Dlaczego lampa sodowa bierze najmniej energii i świeci najjaśniej?

Jest to spowodowane faktem, że świeci monochromatycznie czyli tylko jednym kolorem pomarańczowym.

Podobnie jest z LED-ami ! Im bardzie LED jest monochromatyczny, czyli świeci prawie tyko na niebiesko tym jest więcej światła, bo nie tracimy energii na inne kolory takie jak np. czerwony.

Najlepszym sztucznym źródeł światła dla człowieka jest żarówka gdyż świeci bardzo podobnie jak słońce i oddaje 100% barw lecz bierze dużo energii.

Światło monochromatyczne nie jest zdrowe dla człowieka i wykonywanie takich czynności jak czytanie, pracowanie itd. może powodować bule bóle głowy a nawet psucie wzroku.

<><><><><><><><><><><><><><>

Jak ktoś kupuje np. do domu LED , świetlówkę kompaktową lub inne źródło światła należy patrzyć na wskaźnik oddawania barwy najlepiej Ra > 90. Zimne źródła światła nigdy nie osiągną tego wskaźnika gdyż jest bark w nich czerwonej barwy.

<><><><><><><><><><><><><><>

Największym błędem ludzi i nieposiadających w tym temacie wiedzy elektryków jest montowanie zimnych LED nad lustrem w łazience i pod górnymi szafkami w kuchni. Powoduje to, że kobiety nie są wstanie się umalować nie widać odcieni czerwonego a w kuchni nie jesteśmy wstanie odróżnić koloru artykułów spożywczych np.: mięsa czy jest zepsute czy nie.

<><><><><><><><><><><><><><>

Dodatkowo jeśli lampa samochodowa nie ma atestu nie wolno wsadzać do niej innego źródła światła np. LED (możemy oślepiać innych użytkowników drogi) W takim przypadku samochód może nie przejść przeglądu.

<><><><><><><><><><><><><><>

Dlaczego używa się lampy ksenonowe i Led-y w nowych samochodach.

1. Ze względu że producent zarabia na serwisie - czasem trzeba wymienić cała lampę gdy spalą się Led-y a to kosztuje podobnie jest z ksenonem

2. Źródła Led i ksenonowe są monochromatyczne dają większy kontrast więc w nocy łatwiej nam odróżnić przeszkody. Niestety podczas mgły są dużo gorsze od żarówek. Dlatego prawie wszyscy producenci samochodów lampy przeciwmgielne produkują na bazie żarówek.

3 ładnie wyglądają

<><><><><><><><><><><><><><>

Co z tego wszystkiego wynika?

<><><><><><><><><><><><><><>

Każde źródło ma swoje zastosowanie i jest dedykowane do konkretnej lampy/oprawy,

Kupując źródło światła kierujmy się oddawaniem barwy Ra co najmniej 80 a nie temperaturą barwową,

Oprawy LED mogą być bardzo drogie a oszczędność w porównania z innymi oprawami będzie nieopłacalna lub jej nie będzie przykład : dobra świetlówka kompaktowa ma 80 lm/W a Led w markecie też ma około 80 lm/W więc dają tyle samo światła więc po co przepłacać!

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego proszę nie wprowadzaj nas w błąd ... zaledwie 140 lumenów z wata ha ha, chyba przespałeś ostatnie dziesięć lat.

Zapraszam do nas na forum: Mój odnośnik

Co do wkładania ledów do zwykłych opraw samochodowych, całkowicie popieram Twoje zdanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam mały problem z żarówkami led pozycja/stop, kupiłem takie żarówki P21W/5W LED COB BAY15D KSENON 6500K, i po założeniu nie ma stopu,pozycja świeci a jak nacisnę stop to nic.

Założyłem u kolegi w Megane 2 i działa, co może być u mnie w Megane 3 coupe nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem takie żarówki P21W/5W LED COB BAY15D KSENON 6500K, i po założeniu nie ma stopu,pozycja świeci a jak nacisnę stop to nic.

Kupiłeś sobie problem i tyle. I nie chciałbym być na twoim miejscu, jak ktoś zaparkuje tobie w bagażniku, jak będziesz miał te żarówki w lampach. Zapomnij wtedy o odszkodowaniu. A nawet będziesz pociągnięty do odpowiedzialności jako sprawca wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mały problem z żarówkami led pozycja/stop, kupiłem takie żarówki P21W/5W LED COB BAY15D KSENON 6500K, i po założeniu nie ma stopu,pozycja świeci a jak nacisnę stop to nic.

Założyłem u kolegi w Megane 2 i działa, co może być u mnie w Megane 3 coupe nie tak.

 

Ta żarówka LED może mieć za mały pobór prądu, dlatego się nie załącza.

Prawie jak CAN BUS, prawie.

Może jak byś do niej dolutował równolegle rezystor rzędu ~10OHm to może będzie działała OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do pierwotnego pytania i podzielę się odpowiedzią dla szukających spokoju, niezawodności i efektu nawet w lipcowy słoneczny poranek : http://allegro.pl/zarowki-osram-p21w-3000k-ba15s-12v-4w-ledowa-i5775701438.html

Żarówki nie są mega oślepiające w lipcowy poranek, ale świecą potężnie, żyją bardzo długo ( roku co prawda je mam ale kolega od megi już od dwóch). Może nie jest tania, jest za to produkowana w Niemczech, ma gwarancję bodaj 5 lat. O tej porze roku w zaciemnionym dojeździe do garażu jak i podczas parkowania świecą jak durne. W dzień widoczność z daleka jest idealna. Nie jest to shit nadesłany z China via Airmail za dwa dolce. Polecam z czystym sumieniem. Mleczny klosz, dwa modele 3000k i 6000k do wyboru. Plug&Play. Polecam z czystym sumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasno i wyraźnie określił w aukcji do jakich zastosowań:

"Żarówki typu off-road, do zastosowań rajdowych.

Zastosowanie:

- tuning

- samochody rajdowe

- samochody terenowe"

O drogach publicznych nic nie wspomniano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!