Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

marek44,Elmer,

Nie musicie sprawdzać przepisów bo jeśli byście czytali mój post Wysłany: 2009-10-19, 17:12 oraz Wysłany: 2009-10-23, 18:04

wiedzielibyście, że dotyczy on zmiany przepisów i tu o używaniu świateł do jazdy dziennej. Instalacja jaką opisuję jest stosunkowo tania - tj około 50 zł (szukaj na allegro: SD-2)

Reszty się dowiesz jeśli będziesz uważnie czytał ten temat od początku. Opisuje on jak zainstalować światła do jazdy dziennej w renault megane II, a szczegóły w mojej wypowiedzi z dnia Wysłany: 2009-10-23, 18:04

Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać obrazki tam znajdujące się ...

PS.

Nie musisz kupować drogich świateł do jazdy dziennej typu np led (patrz mogą nie posiadać homologacji RL !! ) natomiast w tym przypadku wszystko jest zgodne z przepisami, które obowiązują od 20 czerwca tego roku, a dla nowo rejestrowanych pojazdów po 31.12.2009r. jest to wymóg absolutny.

Elmer, białaska super :mrgreen:

marek44, nie ma wyłącznika, wyłączają się automatycznie po załączeniu świateł mijania czy też drogowych ...

PS. PS

Nadmieniam, że w mojej megi zaoszczędziłem około 174 W energii (jeśli dobrze policzyłem)

Światła do jazdy dziennej powinny posiadać moc około 400 do 800 kandeli, i świecić do przodu tak jak tpo jest na obrazku z dnia Wysłany: 2009-10-23, 18:04

! ! ! ! ! P O L E C A M ! ! ! ! !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki witman. Zdecyduję się raczej na kupno. Myślę tylko, że podłączenie w mojej megi będzie inne, gdyż skrzynka połączeń przy komorze silnika jest inna niż zaprezentował Tazesz. Ale może jakoś dojdę, chyba że ktoś z forumowiczów pomoże. Z góry dzięki!

post-7719-1258381946_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wolałbym podłączać SD-2 zgodnie ze sprawdzonym i pewnym schematem, póki co czekam - może ktoś prześle tak dokładne wskazówki jak Tazesz. Jeśli już będę miał SD-2 próbuję sam dojść. Wskazówkami oczywiście - podzielę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane I phII podłaczenie:

Wyciągnij tą płytkę z przekażnikami pod spodem masz czarną kostkę składajacą się z 2 mniejszych

Przewody zielone SD-2 - podłaczasz pod kostkę białą piny 1 i 9

Przewód brązowy SD-2 - w tej samej kostce pod pin 2 lub 8

Przewód czarny SD-2 - do przewodu czarnego tej kostki

Mamy tam też dużą białą składającą się z 3lub4 mniejszych

Przewód SD-2 cienki czerwony - podłączamy do małej białej 8 pinowej do pinu 5

Przewód czerwony SD-2 - podłaczasz do przewodu grubszego żółtego przy płytce z przekażnikam

post-3001-1258565549_thumb.jpg

post-1-1258565549_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również od połowy września próbowałem podłączyć SD-2 i niestety porażka gdyż u mnie skrzynka bezpieczników jest taka sama jak u Trewre 3 drogą prób i zaparcia znalazłem przewody zasilające światła drogowe oraz światło mijania lewe ,ale niestety nie pokusiłem się ,żeby szukać reszty połączeń Złącza są opisane CT1,AN,CM,CN,MN,MT.

post-19892-1258574520_thumb.jpg

post-1-1258574520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel - wielkie dzięki.! Liczę że jutro dotrze do mnie przesyłka z SD-2 i zaraz zabiorę się do roboty. Dzięki!

 

[ Dodano: 2009-11-19, 13:31 ]

Nel - mam prośbę. Jak możesz - zaznacz dokładniej które przewody i gdzie trzeba podłączyć. Nie dotarła jeszcze do mnie przesyłka z SD-2 ale próbowałem sprawdzić czy po Twojej podpowiedzi będę potrafił podłączyć. Raczej nie. Zrobiłem fotkę z połączeń pod płytką z przekaźnikami.

post-7719-1258575657_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W phII poszukajcie kostki w której są dwa zielone(mijania SD-2 brązowy) i dwa łososiowe(długie SD-2 2 zielone)

Nastepnie poszukajcie przewodu żółtego z pomarańczowym paskiem grubego(zasilanie SD-2 grubszy czerwony)

Przewód cienki czerwony (wzbudzanie) SD-2 można podłączyć na dwa sposoby albo bezposrednio pod alternator przewód fioletowy albo przedzwonić i odszukać go w BSM

Masa czarny SD-2 gdziekolwiek do masy

dołączam zdjęcia z megi II phI

A-mijania B-długie C-masa D-zasilanie E -alternator

post-3001-1258655041_thumb.jpg

post-1-1258655041_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale teraz nie mam czasu główkować nad podłączeniem SD-2 ,końcówka roku i nadmiar obowiązków służbowych ale teoretycznie jestem w stanie podłączyć układ w samochodzie z tym, że +12 po uruchomieniu silnika będę musiał podłączyć bezpośrednio do alternatora -12V obojętnie skąd bo to jest minus zasilania ,a +12 do zasilania całego układu po kluczyku z zasilania zapalniczki.Jest to troszkę kłopotliwe gdyż trzeba przejść przez ścianę przednią kabiny ale do wykonania ,..zasilanie świateł mijania i drogowych znalazłem na skrzynce bezpieczników i tam już wyprowadziłem przewody poza skrzynkę i do podłączenia nie muszę jej już rozbierać .Zasilanie świateł znalazłem w pierwszym z łączu z prawej strony od góry.Fotka w poście poprzednim)przewody koloru szarego światła długie ,zielone mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!