Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

poproszę zebranych o jasną instrukcje montażu do phase II .

Nie potrafię sprawdzać, która ścieżka elektryczna jest przyporządkowana połączeniu.

Wszyscy z ph II niecierpliwie oczekujemy opisu jak Tazesz do I .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomocy, dziś założyłem jeszcze raz SD-2 (tym razem wszystkie kable lutowałem do instalacji elektrycznej samochodu) według instrukcji Tazesz i nic, nie działa, światła zachowują się tak, jak by nie było wogóle SD-2. Co moge robić źle?? Czy jesm taka możliwość, że w mojej Megance inaczej jest zrobiona instalacja i instrukcja Tazesz nie jest dla mnie właściwa?? A może uszkodzone jest samo SD-2, da się go jakoś sprawdzić??? Moja megi jest z 2003 roku 1.6 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zakupiłem DS-2 i walczyłem z tym trochę :-( i też poległem :-( Rozkręciłem i...ewidentnie jest niedorobiony :-( niestety brakuje czegoś... nie udało mi się tego do końca rozgryźć co (nie jest włączany generator prądu dla żarówek), ale już mam koncepcje jak to samemu zrobić <ok> Pewnie po świętach zacznę znowu gryźć temat :lol: mimo że nadal nie jestem pewny w 100% o tej legalności ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Misio., Ja chyba sie skontaktuje ze sprzedającym i mu to odeśle i powiem ,żeby mi przysłał sprawne. Jeżeli chodzi o legalnośc, to jak robiłem przegląd rejestracyjny samochodu, to sie zapytałem diagnosty, co będzie lepsze diodowe dzienne z homologacją, czy właśnie takie coś jak SD-2. Opisałem mu jak to działa i wogóle, a on powiedział że te LEDY nawet z homologacja są nie zgodne z przepisami, natomiast o SD-2 powiedział, że jeżeli wszystko będzie zgodne z ustawą( odległośći od siebie, od krawędzi samochodu, moc świecenia itd itp) to będzie ono zgodne z przepisami. Powiedział że jak je już założe to mogę nawet podjechać do niego to sam zobaczy jak to wygląda, bo jest ciekawy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem.

Ale też...znam ludzi co wstawili xenony (lampy i żarniki), dorzucili spryskiwacze i bez problemu na większej ilości stacji diagnostycznych przejdzie przegląd i niby będzie OK - chyba że się zdarzy jakaś bardzo wnikliwa stacja z testowaniem auto poziomowania - ale podczas wypadku...mogą być zdrowe kłopoty <ok>

Że lampy kierunkowskazów mają homologacje jako kierunkowskaz nie znaczy ze tam możemy mieć pozycje, że w lampach 2 członowych lamy drogowe nie można zamieniać z mijania...po prostu są to inne reflektory...i tu właśnie nie mam 100% pewności czy dzienne mogą pracować jako zwykłe mijania lub drogowe z obniżoną ilością światłą wypadających z nich :lol:

Tak samo kwestia felg, opon czy też wspominanej wcześniej przeze mnie kraty w aucie osobowym/ciężarowym.

 

Ja stwierdziłem że muszę sprawdzić czy ja nie umiem tego podłączyć czy też jest z nim problem tym bardziej ze miałem to już w autku... i widać ze moduł sterowania włączania świateł działa ale...nie mam napięcia na przewodach końcowych...miałem nadzieje ze uruchomię ten moduł dlatego go otworzyłem... ale cóż teraz nie odeślę :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja też nie wiedziałem czy to będzie legalne czy nie, dlatego chciałem się dowiedzieć tego od jakiegoś diagnosty i po tym, co on mi powiedział, zdecydowałem się za zakup SD-2. Ja jeszcze zanim to odeśle sprawdze czy daje napięcie na lampy, bo tego nie sprawdziłem po podłaczeniu, może ja coś źle robie jednak <ok> Jak Ci się uda coś wykombinować, to podziel się swoim odkryciem, może i mi to pomoże :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Misio., ja będę w środę w Krakowie to możemy się ustawić i pokażę Ci co i jak podłączyłem. Nie miałem żadnych problemów, u mnie wsio działa. Przychodzi zmrok, zapalaja się mijania, a dzienne gasną. Wszystko mam tak jak na tym filmiku który ktoś to wrzucił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i tu właśnie nie mam 100% pewności czy dzienne mogą pracować jako zwykłe mijania lub drogowe z obniżoną ilością światłą wypadających z nich

O to chodzi w SD-2, że światła dzienne mają pracować jako dzienne a nie mijania. Nikt też nie zastępuje nimi świateł drogowych. Przeglądając wszystkie wypowiedzi czy cytaty przepisów od początku tego tematu możemy się przekonać o legalności SD-2 czy też nie. Ja tak najpierw zrobiłem, przekonało mnie na TAK i korzystam.

Pozdrawiam - polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę korzystał - ale nie widzę jakiejś wyraźnej legalności - na wielu forach czytałem opinie, czytałem przepisy itd... ale jak pisałem nie widzę 100% odpowiedzi.

Np klosz do świateł drogowych ma odpowiednią homologację - na światłą drogowe. Klosz na światła mijania ma odpowiednią literkę i homologacje na światła mijania. Na żadnych chyba nie ma literki homologacji świateł dziennych.

 

pers z miłą chęcią się spotkam (o ile terminy uda nam sie zgrać), ale niekoniecznie dla prezentacji, bo co nie co się na tym znam i mam ewidentnie niedorobiony układ :-( nie wiem dokładnie jak miały być sterowany ten układ generujący impulsy ale po prostu sygnał z automatu włączającego nie ma połączenia z generatorem więc generator nie zacznie "produkować" zasilania dla lamp :-( widać taka sztuka mi się trafiła :-(

Bee miał chwilkę to albo zrobię sobie sam to albo spróbuje dojść do schematu działania <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się udało dziś sprawdzić mój układ i obserwacje są następujące, podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora, kabel wzbudzania od alternatora też został odpowiednio podłączony na "krótko" <ok> i miernikiem elektrycznym sprawdziłem czy na wyjściu z układu będzie prąd, był :lol: o odpowiedniej wartości około 35%. Następnie po podłączeniu do żarówki minusa z akumulatora i ograniczonego plusa z SD-2, żarówka nie świeci(a nie jest spalona, bo na plusie i minusie z akumulatora świeci się). Sprawdziłem miernikiem co się dzieje podczas podłączania żarówki i zauważyłem, że gdy podłączam minus i "ograniczony" plus do żarówki to miernik pokazuje "zero", gdy odłączę minus lub plus od żarówki napięcie powraca. Nie wiem, może takie działanie jest normalne, tylko dlaczego w takim razie nie świeci się żarówka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie coś nie tak z sd2 chciaż to tak prosty układ, że tam nie ma co się zepsuć. Osobiście zamontowałem 2 takie wynalazki w różnych autach, asystowałem przy montażu jeszcze kilku i nigdy żadnych problemów z montażem i późniejszym użytkowaniem. Spróbuj zamiast do drogowych podpiąć się do przeciwmgłowych, jak zadziała to .... sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!