Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje, teraz zauważyłem błąd. zamiast wpiąć się w PEM BROWN pod PIN 8 wpinałem się w PPH2 PIN8. Nie zwróciłem uwagi, że są dwa brązowe. Dziś, albo jutro podłącze to jeszcze raz i zobaczę czy będzie działać. Ale głupi błąd zrobiłem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek, ja jeżdżę kilka tygodni z tym sterownikiem, ostatnio miałem szczęśliwy tydzień i 2 mandaty się sypnęły na moje konto, podczas jednej kontroli Pan Policyjant zapytał się dlaczego nie mam świateł z tyłu samochodu, w odpowiedzi usłyszał że nie musze mieć, na co rzucił mi jakimś artykułem i zaproponował mandat za brak świateł na co mu dokończyłem, że nie muszę mieć z tyłu świateł bo mam fabryczne dzienne i nie ma obowiązku aby razem z nimi świeciły się światła tylne. Zaprosił mnie na obejrzenie filmiku i w trakcie jego koleżanka pytała przez radio o te światła, ale nie otrzymali odpowiedzi i nie wrócił do tematu. Na pewno nie jest to w 100% legalne ale nasza "władza" to zacofani mundurowi więc nie ma obawy że wlepią mandat czy zabiorą dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek,

każdy montuje sd-2 na własną odpowiedzialność, nie jest to seryjne światło dzienne, natomiast nie ma żadnej różnicy w działaniu pomiędzy sd-2 a popularnymi na allegro "ledami". Plusem jest to że nie szpecisz auta obcymi światłami <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem jednej rzeczy - bo kolega Kogel sprzedajacy to urzadzenie podaje inny opis - jeżeli podlaczymy ten moduł do skrzynki w megi to bedzie on zalaczal tylko swiatla drogowe ze zmniejszona moca, tak?

Reszta, czyli: oswietlenie deski, swiatla tyl pozycyjne + oswietlenie tablicy nie bedzie sie swiecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszel73, dokładnie tak, świecić się będą tylko światła drogowe ze zmniejszoną mocą.

 

krakus_24, jednak miałeś rację <ok> mój błąd tkwił w tym, że myślałem, że jest tylko jedno złącze BROWN, a są dwa :-P Po ponownym podłączeniu wszystko działa idealnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel400, cieszę się, że Ci się w końcu udało - pozdrawiam <ok>

rav85, czytałem ostatnio artykuł w auto świecie - gdzieś tam zamieścił ktoś pytanie do specjalistów owej gazety - i otrzymał odpowiedź, że "należy takie instalacje wykonywać w autoryzowanym serwisie - nie wolno ingerować samodzielnie". Hmmm - Może mycie samochodów też należało by wykonywać w autoryzowanym serwisie a nie na zwykłej automyjni ?? :shock: - Ja jednak uważam, że w serwisie pracują nieroby - bo jeśli by coś umiał to prowadził własną działalność .... /no chyba że jest się na stażu/ :-) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazesz, ja też się cieszę, jeden mój głupi błąd i tyle problemów <ok> Tera mogę potwierdzić, że Twoja instrukcja montażu SD-2 jest jak najbardziej nadal aktualna i nic nie trzeba kombinować, tylko uważnie działać według niej i będzie dobrze :-)

 

A odnośnie montażu tego typu sprzętu w ASO, to u mnie byłoby chyba ostatnie miejsce do którego bym się z tym udał. Przeważnie ludzie tam pracujący nie odróżniają plusa od minusa :-) (nie mówię wszyscy, bo czasami można trafić na dobrego fachowca) tylko nauczyli się wymieniać całe części według schematów na nowe i tyle, a jak trzeba coś przekombinować to robi się problem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie tu nie było i temat się rozwinął...

 

Też myślałem nad SD-2, ale najpier postanowiłem zasięgnąć informacji, jak to się mówi, u źródła i tak:

 

Wysłałem maila do ITS-u, jako do jedynej krajowej jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych oświetlenia, o treści:

Dzień dobry

 

Interesowałaby mnie możliwość wydania opinii o spełnianiu przez oświetlenie samochodowe wymagań homologacyjnych dla danego typu oświetlenia w przypadku, gdy homologacja ta nie została nadana przez producenta.

Chodzi mi dokładnie o wykorzystanie świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej po zastosowaniu układu obniżającego moc do około 30% wartości znamionowej.

Czy jest w ogóle możliwe wydanie takiego świadectwa stwierdzającego, że zastosowane oświetlenie posiada wszystkie parametry wymagane w tym przypadku dla świateł do jazdy dziennej?

Czy po wydaniu takiej opinii można dane oświetlenie legalnie użytkować na terenie kraju?

Jaki jest przybliżony koszt takiej opinii?

 

Z poważaniem,

...

 

Na co otrzymałem odpowiedź:

Witam,

 

Niestety wykorzystanie świateł drogowych z układem obniżającym moc jako świateł do jazdy dziennej nie jest możliwe z następujących powodów:

- w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy na zgodność z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji wg wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej,

- wydanie opinii o spełnieniu ww. wymagań nie umożliwi stosowania lampy na pojeździe poruszającym się drogach publicznych. Jedyną drogą jest wystąpienie o homologację lampy wg Regulaminu nr 87, ale o to może ubiegać się jedynie producent lub jego upoważniony przedstawiciel,

- światło drogowe nie spełni wymagań stawianym światłom do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci wąsko, a światło do jazdy dziennej szeroko). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać dopuszczalnego maksimum światłości dopuszczalnego dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji (wnioski te wynikają z badań, które wykonałem gdy wprowadzono światła do jazdy dziennej). Ponadto obniżenie napięcia zasilania żarówki światła drogowego powoduje zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego.

 

 

Pozdrawiam,

Piotr Kaźmierczak

 

Fakt jest na pewno jeden i niezaprzeczalny - takie oświetlenie jest nielegalne. W razie kontroli, przeglądu lub wypadku może być problem.

Mijałem jakiś czas temu Megankę II z zapalonymi długimi bez świateł mijania, ponieważ oryginalnie takie coś jest niemożliwe, musiał ktoś zamontować tego typu cudo. Pomimo, że było jasno, oślepiła mnie!

 

Chcąc być w zgodzie z prawem a jednocześnie używać świateł mijania zgodnie z ich przeznaczeniem zrobiłem tak:

- wywaliłem oryginalne światła przeciwmgielne, których i tak bardzo rzadko się używa, poza tym w moim odczuciu marnie oświetlały drogę

- kupiłem światła do jazdy dziennej firmy Wesem model HM4

- światła oraz oryginalne zaślepki świateł przeciwmgielnych wysłałem do zakładu zajmującego się ogólnie pojętym spawaniem plastiku. Otwory zostały minimalnie poszerzone (niezauważalnie), lampy włożone do otworów i solidnie przyspawane od środka.

Zaślepka trzyma się zderzaka bardzo mocno, tak więc dodatkowy ciężar lampy nie jest problemem.

- instalację elektryczną wykonałem w warsztacie się tym zajmującym - światła włączają się po uruchomieniu silnika (tylko dzienne) i gasną po włączeniu świateł pozycyjnych.

 

Wszystko w 100% zgodnie z prawem.

 

Dwa zdjęcia na początek na szybko zrobione:

post-16107-1271155307_thumb.jpg

post-1-1271155307_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś w 100% w zgodzie z prawem. Przerabiałeś światła przez spawanie i robiłeś montaż ingerując w osprzęt elektryczny pojazdu. Wątpie żeby firma która to skręciła do kupy miała homologację od producenta auta na takie przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z prawem wyłącz się światła dzienne po zapaleniu świateł mijania lub przeciwmgłowych. :-P

Czacha, A tak po zatem chwała Ci za trud. Tylko co odpowie człek, który kupił auto szwedzkie lub japońca na rynek szwedzki - tam światła dzienne właśnie działają na tej zasadzie. A homologacje przeprowadza instytut w Wielkiej Brytanii. <ok>:-)

PS.

A przerubek nie wykonałeś w autoryzowanym serwisie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!