Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie: Czacha, a co powiesz policji jeżeli zatrzyma Cię za używanie świateł "przeciwmgielnych" w dzień, a niewłączone mijania?

Przecież to miejsce właśnie na przeciwmgielne!

Moim zdaniem jest to to taka sama partyzantka jak w przypadku SD-2 z tym że SD-2 bardziej "ludzko" wygląda...

 

Zawsze można się wytłumaczyć ze auto jeżdziło jakiś czas po Skandynawii <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wyczytałem" cały temat bo chciałem sobie taki bajerek założyć ale z tego co widzę to jest lipa i jak się trafi na jakiegoś wnikliwego służbiste to mogą być z tym kłopoty. Więc zrezygnowałem z pomysłu i dalej będę musiał wypalać swoje lampki <ok>

 

A troszkę odchodząc od tematu to co wy macie z tą skandynawią tutaj jest POLSKA. W skandynawi dopuszczają do ruchu pojazdy z kolcami w oponach - w polsce chyba jest to zakazane - więc co kraj to obyczaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś w 100% w zgodzie z prawem. Przerabiałeś światła przez spawanie i robiłeś montaż ingerując w osprzęt elektryczny pojazdu. Wątpie żeby firma która to skręciła do kupy miała homologację od producenta auta na takie przeróbki.

Wybacz, ale nie słyszałem o czymś takim jak homologacja na przeróbkę. Czy jak wymieniam żarówkę, to też muszę mieć "homologację" od producenta auta? A gdy rozbiję reflektor i wymienię go we własnym zakresie w garażu? A wymiana akumulatora i np. starych zaśniedziałych klem i przewodów - toż to jak najbardziej ingerencja w elektrykę.

Po co w takim razie oferuje się różne reflektory dodatkowe, nie tylko światła dzienne, ale np. drogowe / dalekosiężne renomowanych firm, skoro idąc tym tokiem myślenia tylko producent może je w fabryce zamontować?

 

zgodnie z prawem wyłącz się światła dzienne po zapaleniu świateł mijania lub przeciwmgłowych

Zgadza się, taki jest zapis w prawie, zarówno w Rozporządzeniu Ministra jak i w Europejskim Regulaminie 48. Zauważ, że po włączeniu świateł mijania lub przeciwmgielnych (gdyby były) zgasną dzienne, gdyż zgasną już po włączeniu świateł pozycyjnych, a bez nich nie da się włączyć świateł mijania lub przeciwmgielnych. Samochody fabrycznie wyposażone w światła dzienne mają dokładnie w ten sposób to rozwiązane - dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych.

W niektórych krajach w Europie zachodniej po zmroku na oświetlonych drogach jeździ się tylko z włączonymi światłami pozycyjnymi. Gdyby dzienne tutaj nie gasły, mogłyby w nocy mocno oślepiać innych.

 

Tylko co odpowie człek, który kupił auto szwedzkie lub japońca na rynek szwedzki - tam światła dzienne właśnie działają na tej zasadzie.

Z tego co wiem, to rozwiązanie świateł dziennych jako drogowych o obniżonej mocy przyjęło się w Kanadzie, nie w Szwecji ani żadnym innym kraju europejskim. Kanada to nie tylko inny kraj, ale i inny kontynent. Obowiązują tam zupełnie inne przepisy, podobnie jak w USA. Między innymi dozwolone są czerwone tylne migacze i symetryczne światła mijania.

 

A przerubek nie wykonałeś w autoryzowanym serwisie

Czym się różni przeróbka wykonana w autoryzowanym serwisie od innej przeróbki? Są pieczątki na przewodach i zaplombowane wtyczki? Jaki masz dowód na to, że cała instalacja w Twoim samochodzie została wykonana w fabryce lub w autoryzowanym serwisie?

 

Czacha, a co powiesz policji jeżeli zatrzyma Cię za używanie świateł "przeciwmgielnych" w dzień, a niewłączone mijania?

Przecież to miejsce właśnie na przeciwmgielne!

Powiem, że o przeznaczeniu świateł nie decyduje miejsce montażu, tylko znak homologacji wytłoczony na kloszu - w przypadku świateł przeciwmgielnych jest to "B", a dla dziennych "RL".

Gdy to nie pomoże uprzejmie odmówię przyjęcia mandatu i poproszę o skierowanie sprawy do sądu, gdzie policjant się skompromituje elementarną nieznajomością prawa.

 

"Wyczytałem" cały temat bo chciałem sobie taki bajerek założyć ale z tego co widzę to jest lipa i jak się trafi na jakiegoś wnikliwego służbiste to mogą być z tym kłopoty. Więc zrezygnowałem z pomysłu i dalej będę musiał wypalać swoje lampki <ok>

Światła z homologacją i oznaczeniem "RL", prawidłowo zamontowane (z zachowaniem odpowiednich odstępów) i podłączone są całkowicie legalne! Nie ma najmniejszych podstaw do obaw w trakcie kontroli. Zerknij na stronę w moim podpisie do działu "Światła dzienne", gdzie dowiesz się wszystkiego na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisali Koledzy którzy jeżdzą z zamontowanym SD-2 wynika iż nie maja problemów z wszelkiego rodzaju kontrolami: badanie techniczne przeszło, pomiar jasności swiecenia prawidłowy, lampa nie oślepia innych, drogówka nie wlepiła mandatu...

 

Może warto by zamontować i spróbować? Koszt nie jest duzy: raptem 50zł.

 

Niech wypowiedzą się Koledzy którzy jezdzą z zamontowanym SD-2 czy zauważyli "mruganie" od jadacych z naprzeciwka ze oslepiaja itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy rozbiję reflektor i wymienię go we własnym zakresie w garażu?

Mylisz pojęcia. Wymiana to nie to samo co montaż dodatkowych elementów nie przewidzianych przez producenta samochodu.

A wymiana akumulatora i np. starych zaśniedziałych klem i przewodów - toż to jak najbardziej ingerencja w elektrykę.

I znów wymyślasz. Wymieniasz przewód więc w samochodzie nic się nie zmienia i nie jest to związane z ingerencją w elektryke w takim stopniu jak montowanie dodatkowych elementów np. przekaźnika który włącza i wyłącza światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech wypowiedzą się Koledzy którzy jezdzą z zamontowanym SD-2 czy zauważyli "mruganie" od jadacych z naprzeciwka ze oslepiaja itp?

Gdybym miał mrugać każdemu kto mnie oślepia, musiałbym najlepiej włączyć światła drogowe na stałe...

 

Wymiana to nie to samo co montaż dodatkowych elementów nie przewidzianych przez producenta samochodu.

Ale są przewidziane przez prawo. Po czym ktokolwiek ma poznać czy np. dana lampa była zamontowana w fabryce czy w garażu? Czy policja ma sprawdzać po numerze VIN w co było wyposażone dane auto w fabryce i np. jeżeli miało radio kasetowe a ktoś włożył sobie CD, to od razu mandat i zabrać dowód, bo przecież źle zamontowane radio może wypaść podczas wypadku a instalacja elektryczna ulec zwarciu uszkadzając inne ważne obwody lub nawet wywołać pożar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacji gazowej nawet jak sam sobie zamontujesz i zrobisz to lepiej niż spece gazownicy nie będziesz mógł jej używać jeżeli ktoś ze specjalnymi kwalifikacjami nie udokumentuje tego faktu. Co do oślepiania może masz za nisko fotel ustawiony? <ok> Dobra, koniec tego bo off top się robi. Jak wiesz co tam masz wpięte w elektrykę podaj informacje co,jak, którędy. Może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do instalacji gazowych, to widocznie istnieje wymóg legalizacji takiej instalacji przez autoryzowany serwis. Wszystkie światła zewnętrzne samochodu również muszą mieć homologację, ale światła, nie sam fakt ich montażu. Kształt, architektura i sposób rozwiązania instalacji elektrycznej samochodu nie jest nigdzie określony. Sterowanie oświetleniem może odbywać się poprzez wyłączniki bezpośrednio na przewodach prądowych, poprzez styczniki, przekaźniki lub w najnowszych rozwiązaniach poprzez centralny komputer i szynę CAN. Przepisy określają sposób połączenia świateł, tzn. jakie warunki muszą być spełnione aby dane oświetlenie można było włączyć lub wyłączyć. Np. tylnego przeciwmgielnego nie można włączyć bez włączonych mijania lub przeciwmgłowych przednich, a tych z kolei bez wszystkich pozycyjnych. W jaki sposób zostanie to rozwiązane jest z punktu widzenia prawa obojętne.

Samochód musi być wyposażone w określone światła, ale istnieją również światła nieobowiązkowe. Mogą być one zamontowane w fabryce lub doposażone później. W każdym z tych przypadków muszą spełniać warunki określone przez Regulamin 48 - rozmieszczenie na pojeździe i sposób podłączenia. Sama lampa powinna również spełniać przepisy szczegółowe dla danego oświetlenia, ale o to ubiega się producent i potwierdza ten fakt znakiem homologacji na kloszu i symbolem przeznaczenia.

To, czy oświetlenie pracuje poprawnie może sprawdzić diagnosta i policjant drogówki, przy czym jeśli ma wątpliwości ma prawo zabrać dowód rejestracyjny i skierować samochód na badanie techniczne.

 

Jak można rozpoznać oświetlenie zamontowane w fabryce od zamontowanego samodzielnie? Czy musicie wozić ze sobą świadectwo prawidłowego montażu np. świateł przeciwmgielnych? Jaki macie dowód na to, że zrobiła to fabryka a nie ktoś w garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zamontowałem SD-2 w swojej megi. Wszystko hula jak się należy.

Podzielę się swoimi spostrzeżeniami:

- jako że świecą "długie" wiązka jest znacznie wyżej niż mijania

Nie wiem czy oślepiam innych - nikt mi jeszcze nie "mrugał"

- podczas załączania pozycyjnych przy włączonym silniku nie gaszą się "dzienne", a szkoda.

nawet nie wiem czy taka opcja jest w ogóle możliwa?

- no i podstawowe pytanie: czy policja nie będzie się czepiać i czy przejdę badanie techniczne? Moze lepiej przed badaniem odłączyć ten układ?

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilkanaście aut widziałem z tym układem, między innymi Meganki i Laguny I. Różnie to z tym oślepianiem jest, jedne oślepiają, inne nie, także jest tu pewne niedopracowanie ewentualnie różnorodność tych układów. Czasami te same modele auta świecą zupełnie inaczej, a tak chyba nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami te same modele auta świecą zupełnie inaczej, "a tak chyba nie powinno być".

różna moc żarówek, jakieś superpowerblacklight i zależy jaki jest założony "główny" opornik w układzie.

Widziałem z tym Espace, ma taki ciekawy układ w kloszu, co nawet trudno się domyślić,

że to nie są prawdziwe dzienne.

:evil: nie mogę jeszcze rozpracować montażu sd2 dla megII phII,

jak znów rozłożę wszystko do gołej skrzynki chciałbym mieć wcześniej coś jak d890b9d172af28c5ddae90ccfb496e6a?s=48&d=identicon&r=G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jaki jest założony "główny" opornik w układzie.

To chyba jest główny czynnik, bo większość żarówek przyjmijmy ma moc zbliżoną. Miały być światła do jazdy dziennej, a zaczyna się samowolka jak w Rumunii, gdzie świeci wszystko i wszędzie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiając SD-2 podajecie z jaką mocą mają świecić światła drogowe. Powinno to być tyle ile standardowo ustawia producent, czyli chyba 30%. Słyszałem, że niektórzy obawiający się, że będą niewidzialni, zamawiają więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!