Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Te dwa zielone z SD-2 podpinasz pod przewody od mijania i koniec

Rozumiem, że te dwa żółto-zielone pod mijania ale minusowe, jeden przewód z SD-2 (brązowy chyba) podłączony mam też pod mijania ale +12V.

Spróbuję, dzięki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek44 u mnie są zielone (może producent stosuje różne kolory) zielone podłączasz pod mijania plusowe - brązowy pozostaje tak jak był czyli też pod mijania plusowe .

Dzienne (mijania) działają przy włączniku od świateł na "0" lub postojowych ,jak włączysz mijania SD-2 przełącza mijania z dziennych na normalne .Nic nie kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, ale kręcicie. Jeśli podłączysz światła dzienne pod światła mijania to samo przez siebie wyłączy mijania bo pojawi się napięcie na światłach mijania i obwód się zamyka. Wówczas musisz wykonać wyłączenie na światłach postojowych. Ale wg mnie to lipa chyba zrobię dzisiaj zdjęcia i umieszczę na forum jak to wygląda u mnie. Razem z tym zapomnianym rezystorem,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tazesz mylisz się zasada działania SD-2 jest taka że po uruchomieniu silnika układ SD za pomocą tranzystorów zmniejsza napięcie , które otrzymuje z przewodu czerwonego i podaje je na żarówki.Po włączeniu włącznikiem świateł mijania układ SD (przewód brązowy) wyłącza podawanie napięcia na żarówki .A na żarówki płynie prąd z włącznika świateł z innego zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, obawiam się, że Tazesz ma racje. W twoim rozumowaniu podłączasz przewody zielone pod światła mijania jak i przewód brązowy sterujący działaniem SD2 również pod światła mijania. Wyobraź sobie, że po uruchomieniu silnika SD2 zasila światła mijania i w tym momencie dostaje również zasilanie przewód brązowy a wiadomo, że jak na nim pokaże się napięcie to światła mijania gasną. I tu nie ma znaczenia, że przełącznik świateł jest w położeniu 0.

Co dzieje się dalej? Światla zgasły przewód brązowy stracił zasilanie , silnik pracuje więc SD2 powtórnie podaje napiecie na światła mijania jak i na przewód brązowy który te światła wylącza, i tak w koło macieju. Pewnie coś tam będzie świecić ale na tej zasadzie jakbyś podłączył dowolny przekaźnik poprzez jego styki bierne, wówczas przekaźnik pracuje jako brzęczyk. Można podłączyć SD2 pod swiatła mijania ale przewód brązowy należy podłączyć pod światła pozycyjne (tak jak proponuje Tazesz), które są włączane recznie lub za pomocą czujnika zmierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze marek44 ma megane I phII a nie megane II i jemu odpowiadałem jak u siebie w takiej samej megi mam podłączone .Po drugie mam to u siebie podłączone i robiłem różne próby nawet uruchamiałem silnik przy włączonych światłach i wszystko jest dobrze.

Udzieliłem mu rady na podstawie własnego doświadczenia a nie na podstawie domysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, zasilanie idzie z innego miejsca masz rację tu jet czerwony gruby przewód, po otrzymaniu napięcia z pomarańczowego lub czerwonego cienkiego daje sygnał żeby podać napięcie na światła drogowe (nie pamiętam już koloru) ale jeśli połączysz na światła mijania, a tym samym sygnał wyłączenia weźmiesz z świateł mijania to robi się pętla :-P -rozwiązaniem będzie jedynie aby wyłączać te światła dzienne poprzez uruchomienie już świateł postojowych. (czyli wcześniej) a to już nie to samo ... :-(

 

Zdjęcie jest zrobione w dzień przy słonecznej pogodzie może znajdę gdzieś trochę cieni i przedstawię jeszcze raz jak wygląda jasność moich żarówek. Przypominam 750 kandeli ;)

 

I jeszcze jedno zapomniałem, ale dziś postaram się zrobić zdjęcie układu w którym miejscu wymienić rezystor na 90 kohm. ;)

 

PS

polecam montaż ogranicznika + tempomatu jeśli nie macie ...

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-montuje...-mii-vt9473.htm

drugi dzień już śmigam - POLECAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podłączyć SD-2 pod światła mijania: brązowy przewód w SD-2 sterujący załączaniem świateł dziennych należy podpiąć pod przewód od świateł postojowych(właczają się, gdy właczy się światła mijania lub drogowe) - wtyczka PPA, ścieżka 1, a dwa niebieskie od świateł odpowiednio do ścieżek 5 i 6 wtyczki PPA.

Pojawia się tylko wtedy jeden problem, przynajmniej u mnie.

Powstawało jakieś sprzężenie zwrotne i w momencie gdy zadziałał mi czujnik zmierzchu, to po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi nie wyłączały mi się w ogóle światła (tak jak to miałem wcześniej) musiałem ręcznie włączyć i wyłączyć światła pokrętłem i dodatkowo wyświetlał mi się komunikat o niezablokowaniu kierownicy, a kierownica faktycznie się nie blokowała. Po odłączeniu zasilania SD-2 (na grubym czerwonym przewodzie zasilającym SD-2 zamontowałem wyłącznik) problem ten znikł tak samo jak po przepięcia niebieskich przewodów SD-2 pod kable od świateł drogowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawia się tylko wtedy jeden problem, przynajmniej u mnie.

Powstawało jakieś sprzężenie zwrotne i ...

A mówiłem - pisałem że tak nie wolno.

cały schemat mam opisany ładnie na początku wątku razem z zdjęciami i szczegółowym opisem. Nie róbcie nic inaczej

Ponadto dodaję zdjęcie w którym miejscu należy wymienić rezystor na ten właściwy o mocy 90 kohm. Samo wykonanie nie jest najlepsze ale podczas wielu prób troszkę nadwyrężyłem płytkę i już zostało tak jak jest.

POZDRAWIAM

post-2021-1276871333_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem dlaczego u mnie to działa ja miałem na światłach mijania wstawiony przekaźnik żeby się ustrzec awarii włącznika świateł . A SD-2 podłączyłem tak że brązowy mam podłączony przed przekaźnikiem a wyjście na światła (te zielone) za przekaźnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!