Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

wiele firm to stosuje, ale mają do tego prawo, bo homologowali całe reflektory, czego u Ciebie nie ma.

co do tego, że Ty jeździsz - w poniedziałek rano setki osób przejeżdżały przez jakikolwiek przejazd kolejowy w Polsce, ale 9 z nich po raz ostatni w swym życiu. myślisz, że zdawali sobie sprawę z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będe z Toba dyskutowac na temat nie zwiazany z pytaniem kolegi. Co maja swiatła do przejazdów kolejowych? Jesli jesteś takim wielkim zwolennikiem jeżdzenia na światłach mijania odpusc temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie - jestem zwolennikiem normalnego przestrzegania przepisów prawa, m.in. szczególenie w tej materii. jeśli uważasz, należy łamać przepisy, bo jest tak wygodniej/taniej/kocham chińczyka to nie chwal się tym publicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest napisane, że reflektor fabryczny musi mieć oznaczenie RL i musi w myśl przepisów stać się światłami do jazdy w dzień- dziennymi????

Jest w naszych przepisach, że należy przez cała dobę jeździć z włączonymi światłami przednimi, zazwyczaj mijania. Powinny to być fabryczne reflektory, albo dopuszczone i odpowiednio oznaczone światła do jazdy dziennej.

By nie przerabiać instalacji, nie wymaga się gaszenia świateł tylnych, czy też przednich pozycyjnych, oświetlenia tablicy deski rozdzielczej.......

Nie są jednak przepisami wymagane w dzień, te wszystkie włączające się automatycznie z mijania światła wymienione wyżej. mają świecić żarówy w fabrycznych reflektorach lub dołożone, homologowane dzienne. Tył i podświetlenie deski nikogo nie interesuje na podstawie tych przepisów.

Co do reflektorów trudno tu dywagować nad homologacjami, bo zapewne producent auta takowe posiada. W przepisach jest też podana górna granica mocy żarówek jakie możemy w reflektory powkładać, jest to 55/60W przy H4. H1 i H7 mają tylko po 55W czyli mieszczą się w tej górnej granicy norm ECE.

A co jeśli te żarówy dopuszczone przepisami i normami, wsadzone w fabryczne reflektory, są już stare wypalone i świecą mniejszą jak przy nominalnych mocą????

Czy jest gdzieś nakaz ich wymiany na takie świecące na maxa??

Owszem, nocą sami to zauważymy i będziemy chcieli je wymienić, jednak w dzień nawet nie zauważymy ich osłabienia. Jadący z przeciwka też tylko widzi zapalone reflektory, a nie osłabienie mocy. I właśnie tak samo widać żarówki 55W podłączone przez to ustrojstwo wyżej przedstawione a negowane, czy też zaliczane jako przerabiające reflektory fabryczne na dzienne. Nic z tego reflektory bez oznaczenia RL dziennymi nigdy nie będą. Będą nadal reflektorami ale o słabszym natężeniu światła dopuszczonych przepisami żarówek i o ograniczonym poborze mocy, mniejszej temperaturze i bez potrzeby świecenia w dzień dodatkowymi, niewymaganymi przepisami żarówek. 2 przednie, homologowane żarówy, świecą o 30% słabiej w fabrycznych, homologowanych reflektorach ale poza nimi nic więcej się nie świeci co nie jest wymagane. Czyli identycznie jak przy dokładanych homologowanych dziennych.

I nie piszcie, że drogowe czy mijania kogoś w jasny dzień oślepiają, za stary jestem by w takie bzdety wierzyć. Lepsze to jak poprzepalane i ledwo zipiące dzienne na byle jakich diodach, które widać dopiero z 15 metrów, a jeszcze to homologacji i oznaczeń RL na kloszach potrzebuje.

W związku z powyższym trudno do takiego układu się przyczepić, czy uznać za niedopuszczalne, skoro można na słabiej świecących, wypalonych mijania jeździć i nikt paragrafami KD nie sypie...

No może jedynie do opisu aukcji, gdzie jako nadużycie zastosowano stwierdzenie że to coś zamienia nam reflektory fabryczne w światła dzienne.

I na koniec jako ciekawostkę przytoczę co ostatnio mi się przytrafiło....

Nie mam w swoim sceniolu tych wynalazków do osłabienia mocy żarówek, ani dodatkowych dziennych, w dzień mam zapalone mijania ze wszystkimi dodatkowymi jak fabryka na jazdę w nocy przewidziała. H7- mijania mam jednak za soczewkami i to nie wypalone.. Jakież było moje zdziwienie, gdy na długim lewym łuku drogi, usłyszałem przez CB z mijanego auta: "Szary scenic dwójka, na wysokości... (tu lokalizacja) włącz sobie światełka"..... :)

Moje światełka świecą zaraz po zapaleniu silnika i wtedy też świeciły. Po prostu kierowca z auta jadącego z przeciwnego kierunku nie widział moich świateł, bo soczewki były skierowane na zewnętrzną łuku, a on jechał po wewnętrznej. Do tego ja jechałem w stronę południową, a dzień był słoneczny.

Czyli nawet jadąc na światłach wymaganych przepisami, bez jakichkolwiek wynalazków i bez homologowanej choinki z przodu, czasami ktoś może tych świateł nie widzieć ale to jego problem.

Może oślepiony nie został i nie zauważył......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to właśnie dowodzi jakim absurdem jest świecenie w dzień, szczególnie soczewek...

 

Co do przepisów, to one mówią jasno. W dzień używać trzeba świateł mijania lub dziennych. Mijania OBOWIĄZKOWO włączają się ze wszystkimi pozycyjnymi, to wynika z odrębnych przepisów. Dzienne niekoniecznie.

 

Jeśli chodzi o SD-2 lub jego droższą wersję, to w świetle prawa jest to niedopuszczalne (brak homologacji). Jednak wbrew pozorom światła drogowe mają wiele wspólnego ze światłami dziennymi. Po odpowiednim obniżeniu mocy tych drugich można uzyskać światłość mieszczącą się w granicy dopuszczalnej dla świateł dziennych, przynajmniej w kierunku osi odniesienia (na wprost). Gorzej ze światłością na boki. Dzienne świecą dość szeroko, drogowe już niekoniecznie. Szczególnie długie na osobnej żarówce świecą bardzo wąsko, są to praktycznie reflektory dalekosiężne. Po obniżeniu mocy z boku praktycznie będą niewidoczne. Inaczej jest w przypadku H4. Tam drogowe muszą zastąpić mijania, więc świecą o wiele szerzej, nawet bardziej niż jest to wymagane dla świateł dziennych. Wszystko zależy od indywidualnego odbłyśnika, bo oczywiście nikt tego nie sprawdzał pod kątem świateł dziennych. Jednak teoretycznie jest możliwe uzyskanie świateł w pełni spełniających wymagania dla świateł dziennych, jednak nie będzie to potwierdzone znakiem RL na kloszu, a to źle.

 

Jeśli chodzi o fabryczne rozwiązania, to producenci aut stosują coś innego (układ kluczujący na tranzystorach jest drogi i niepotrzebny). Na przykład najnowszy Golf ma w drogowych żarówkę dwuwłóknową H15, lub światła dzienne są w biksenonie na soczewce, a w ich miejscu znajdują się dedykowane światła dzienne na żarówce 21W, np. Laguna III lub Audi A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę myślisz, że w tej cenie 27,99 zł masz światła do jazdy w dzień?

ktoś się w końcu musi zabrać za te chińskie elektroniczne kaganki facepalm.gif

Witam ponownie.

Jakoś nie poradziłem sobie ze znalezieniem 12V po stacyjce...

Więc chińskie LEDy poszły do kibla...

Zakupiłem PHILIPSy DRL4.

Dzisiaj zamontowałem, więc fotki na gorąco robione!

 

Macie fotencje:

 

64347171.th.jpg f4bri.th.jpg f3br.th.jpg f2br.th.jpg f1br.th.jpg

 

I jak?? jest GIT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Philipsy w nocy świecą podobnie jak kumpla wypasione chińskie światła z ringami do Golfa IV (dopiero na długich można w nocy normalnie jechać) :)

Wiem coś o tym, bo miałem te Philipsy w Meganie I i w II mam te same.

Tak więc naprawdę mocno świecą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bo moje te granicę przekroczyły, a kolega w służbowym aucie ma te lampy już ponad 3 lata (auto na chodzie 8h dziennie we wszystkie dni robocze).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!