Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej a światła fabryczne (drogowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje auto ma wyposażenie Business Line. Fabrycznie mam zainstalowany włącznik świateł mijania po uruchomieniu silnika (nawet jeśli manetka jest w położeniu "0"); na drążku z przełącznikami świateł nie mam niestety przycisku "AUTO" (jak w moim poprzednim Meganie (Confort Dynamique)).

Zastanawiam się nad montażem świateł LED do jazdy dziennej. Znalazłem na Allegro lampy Philipsa (homologacja itp.). Lampy te mają załączony moduł automatycznego włączania / wyłączania.

Myślałem nad następującym rozwiązaniem - automat po uruchomieniu silnika włącza dzienne LED-y, natomiast po zmierzchu automatycznie je wyłącza, włączając jednocześnie światła mijania (u góry pod szybą mam moduł automatycznej pracy wycieraczek, nie jestem pewien, czy jest on jednocześnie odpowiedzialny za włączanie / wyłączanie świateł w zależności od natężania światła, tak jak to miałem w poprzednim aucie). Co o tym myślicie? Czy to w ogóle wykonalne?

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wykonalne ale zależność powinna być odwrotna. To światła fabryczne (reflektory), niezależnie czy włączane ręcznie czy przez automat, MUSZĄ spowodować zgaśnięcie dziennych.

Prawdopodobnie ten układ dziennych już ma to tak rozwiązane, a jeśli by nie, to można sobie z tym poradzić dokładając przekaźnik w odpowiednie miejsce i to on rozłączy ten układ dziennych.

Nie sądzę jednak, by było to potrzebne.

A tak nawiasem, nie jest to czasami auto ze Skandynawii, że światła same się włączają pomimo braku przycisku na manetce???

Może to być włączone na stałe CLIP-em ale to i tak nie problem, a nawet lepiej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz dezaktywować tą opcję, że światła włączają się po uruchomieniu silnika (rozumiem, że zawsze, również w piękny słoneczny dzień). Gdy zamontujesz dzienne, to sygnał ze świateł pozycyjnych powoduje wyłączenie dziennych. Nie ważne, czy włączysz je ręcznie, czy zrobi to czujnik zmierzchu. Swoją drogą dziwne, że nie ma przycisku AUTO. Z drugiej jednak strony czujnik deszczu zawsze występował w parze z czujnikiem oświetlenia. Nawet jakby go nie było, to tragedii nie ma. Ja mam i nie korzystam. Wolę samemu włączać takie światła, jakie uważam za słuszne. Bywało, że do zachodu słońca była jeszcze przynajmniej godzina przy bezchmurnym niebie, a automat włączał mi światła mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nawiasem, nie jest to czasami auto ze Skandynawii, że światła same się włączają pomimo braku przycisku na manetce???

Autko kupiłem od polskiego dealera (Kasprzyk Kołobrzeg) już z taką opcją - zainstalowany włącznik świateł mijania.

 

Dodano: 30 sie 2011 - 20:57

Swoją drogą dziwne, że nie ma przycisku AUTO

...jest tylko zaślepka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat.Właśnie mam zamiar podłączyć do swojego auta światła dzienne LED. Pogrzebałem trochę w schematach elektrycznych i mam rozwiązanie po małej ingerencji w układ elektryczny. Na razie go nie opublikuję, gdyż chcę sprawdzić jego poprawność. Mogę powiedzieć jak będzie się zachowywało auto. Otóz będzie sie zachowywało lepiej niż obecnie. W tej chwili w związku, że obowiązuje jazda cały dzień ze światłami, to automat zmierzchowy załaczwajacy światła mijania nie działa (oczywiście to dotyczy tych co mają włącznik zmierzchowy świateł). Po przeróbce zacznie działać. W dzień świecić będą światła przednie LED i tylne postojowe. W momencie zmierzchu włączą sie automatycznie światła mijania. Na razie światła LED się nie będą wyłączać, gdyż musiałbym zastosować jeszcze jeden układ elektryczny a to nie ma sensu. Jak sprawdzę to rozwiązanie to je przedstawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie światła LED się nie będą wyłączać,

Jest wymagane przepisami, by światła do jazdy dziennej gasły po włączeniu mijania lub drogowych czyli także w momencie zadziałania fabrycznego automatu, włączającego mijania przy zmierzchu i w tunelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzień świecić będą światła przednie LED i tylne postojowe.

 

Wystarczy żeby w dzień świeciły się światła do jazdy dziennej.

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 4 maja 2009 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"

9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."

i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:

"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"

Natomiast odnośnik 45 brzmi:

"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."

Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antracyt - dzięki za paragrafy. Dzisiaj miałem trochę czasu w pracy i opracowałem takie rozwiazanie (auto Megane II 1.9 dci):

 

1. Przełacznik świateł w pzycji "0"

- po zapłonie: świecą pozycyjne przód i tył, oświetlenie tablicy oraz dzienne LED

auto jedzie

- po włączeniu przez automat zmierzchowy świateł mijania: świecą pozycyjne przód i tył, oświetlenie tablicy oraz gasną dzienne LED

- wszystko jest odwracalne czyli rano jak sie robi dzień gasną światła mijania a światła LED się samochynnie włączają

2. Przełącznik świateł w pocycji "ś.postojowe":

- przed i po zapłonie swiecą tylko pozycyjne przód i tył oraz oświetlenie tablicy

3. Przełącznik świateł w pozycji "ś.mijania":

- przed i po zapłonie swiecą tylko pozycyjne przód i tył, oswietlenie tablicy i oraz mijania/drogowe

 

Reasumując światła dzienne LED świecą tylko jak przełącznik jest w pozycji "0" i jest zapłon.

Reszta bz. i wszystko działa jak powinno działać.

 

Jak jest cos nie tak to proszę o uwagi, póki jeszcze mogę poprawić schemat.

Jak wszystko będzie ok to przedstawię schemat jeszcze przed przeróbką u siebie.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak że ledy są odpalane przez automat po uruchomieniu silnika i gaszone przez automat po zapaleniu mijania.

1.wyłącznik na "0" , "auto" włączone - świecą się tylko ledy a jak zrobi się ciemno zmierzchowy odpala mijania gasną ledy

2.wyłącznik na pozycyjne (włączone raz po uruchomieniu silnika)"auto" włączone - świecą się ledy i postojowe a jak zrobi się ciemno zmierzchowy odpala mijania gasną ledy

3.wyłącznik na pozycyjne (włączone raz po uruchomieniu silnika)"auto" wyłączone - świecą się ledy i postojowe a jak zrobi się ciemno odpalam mijania gasną ledy

 

przykłady 1,2,3 po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi gasną wszystkie światła.

osobiście używam przykładu 3 lub w słoneczne dni 1 bo po mieście wkurzało mnie przełączanie na mijania w tunelach i pod wiaduktami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel

Nie bardzo rozumiem. Czyli tobie działa zmierzchowy jak masz właczona pozycję świateł pozycyjnych/postojowych ?

Z tego co wiem automat zmierzchowy działa tylko w pozycji "0"

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje -nie używałem "auto " od dwóch lat. Bo jak pisałem wkurzało mnie. Sprawdzę to jeszcze raz.

 

 

Zgadza się Wopa masz rację - przy pozycyjnych zmierzchowy nie działa. Przy SD-2 miałem inaczej połączone i to mnie zmyliło

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Postanowiłem przedstawić mój pomysł na rozwiązanie instalacji świateł dziennych LED do Megane II. Po niewielkim dodaniu kilku elementów układ elektryczny zachowuje się tak jak po wyjeździe z fabryki.Na razie jeszcze swojego nie przerobiłem, bo nie mam na to czasu. Ale napewno moje rozwiązanie jest pewne i nic sie z samochodem nie stanie. Jak zrobie to u siebie to napisze.

 

Elementy potrzebne do przeróbki:

- 4 diody prostownicze od 2A w górę

- przekaźnik podwójny przełączający

- trochę przewodu linka 0.5-1.0 mm

 

 

Oto krótki opis działania zmian po przeróbce:

 

Poz.”0”

-po włączeniu zapłonu zapalają się światła pozycyjne (przednie i tylne) i światła dzienne LED

- po zadziałaniu układu włączającego światła mijania (włącznik zmierzchowy) pojawia się prąd na przewodzie (+) przekaźnika który uruchamia przekaźnik wyłączający światła dzienne LED

- po skończeniu działania włącznika zmierzchowego i zgaśnięciu świateł mijania automatycznie włączają się światła dzienne LED i dalej świecą pozycyjne.

 

Poz.”1” (światła pozycyjne)

Poz.”2” (światła mijania)

- działają tak jak obecnie

- w tych pozycjach nie zapalają się światła dzienne LED

- prąd idzie przez istniejące przewody postojowe. Diody/górne/ na przewodach powodują blokadę przedostania się prądu do przekaźnika LED. Przewód sprzed diody - dolnej po prawej stronie powoduje uruchomienie przekaźnika wyłączającego światła dzienne LED

 

Uwaga:

- przewody: wychodzace do świateł postojowych istnieją. Trzeba tylko odpowiednio połączyć z dodatkowymi przewodami wg rysunku.

A tak w ogóle to układ ten można wykorzystać w każdym samochodzie. Trzeba się tylko podpiąć pod przewód światł postojowych i zasilania po kluczyku ale do tego albo schemat albo próby.

- jak ktoś nie chce sie bawić to zlikwidować wszystkie dody oraz górne przewody (na których są diody) a zostawić tylko jeden przewód z PPA. Wtedy swicić sie bedą tylko LEDy bez swiateł postojowych. Poza tym wszystko będzie działało jak opisałem wczesniej.

- takie podłączenie do PPH pin 11 powoduje, że swiatła LED wyłączają sie z opóźnieniem czasowym.

post-1915-0-72619400-1334525190_thumb.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!