Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarte wycieraczki w Megi II


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

No i mnie dopadł ten problem... na początku wycieraczki zaczęły pracować coraz wolniej, teraz dojadą do pionu i już siły na powrót nie mają albo w ogóle nie wystartują. Ostatni bieg (dźwignia na sam dół) to jeszcze śmigają jakoś :)

Mam za to takie pytanie - w odniesieniu do załączonego zdjęcia, to które sworznie wybijamy i smarujemy - te zaznaczone na czerwono czy na zielono??? Wybija się do dołu do góry (od komory silnika w górę) czy od góry do dołu (do komory silnika) - oczywiście wybijamy w domu/garażu/piwnicy.

I drugie pytanie - czego pozycję trzeba zaznaczyć żeby nie było takich problemów, jak opisywał kolega "P_r_z_e_m_o", z jakimś przestawieniem mimośrodu???

Aha - blaszki od prędkości silnika - jak nie będę otwierać silnika to tym nie muszę się przejmować przy wyjmowaniu mechanizmu?

 

Pogoda nie sprzyja ale co zrobić... w warsztacie zrobili oczy na opis usterki i zaraz poszła litania co wymaga sprawdzenia (łącznie z elektryką i elektroniką - ehh)

 

dzięki!

post-68825-0-20074800-1422518296_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem nowy (używany) silniczek z anglika, podpiąłem do auta i nie działa ... tylko że gdy silniczek jest podpięty na krótko to działa normalnie. Rozmawiałem ze specem od Renault-a i powiedział że prawdopodobnie popsuty moduł z bezpiecznikami i że mam go sprawdzić. Na kostce od wycieraczek napięcie pojawia się na chwilę po czym niknie. Jak rozebrałem moduł to widać od górnej części sporo białego nalotu po działaniu wody. Jak sprawdzić ten moduł czy od razu szukać nowego ?

 

 

Naprawione kupiłem używany moduł UPC, po wymianie wycieraczki działają, nie sprawdziłem bezpieczników (mój błąd) i teraz mam błąd automatycznego włącznika świateł. Nie wiem tylko czy to błąd w komputerze czy walnięty bezpiecznik. Narazie nie przeszkadza mi to ale jeszcze sprawdzę i pod komputerem i bezpieczniki.

Edytowane przez kaczor25022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wycieraczki gwałtownie przestały działać w czasie jazdy, po włączeniu lekko drgają jakby próbowały się podnieść. Można bez problemu ruszać ręcznie wycieraczkami.Po doświadczeniach z innych samochodów jestem prawie pewien, że wyłamały się ząbki koła zębatego. Czy ktoś miał podobny przypadek? W historii wątku jest mowa o jakichś potwornych cenach nowego napędu wycieraczek, znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-wycieraczek-renault-megane-ii-2-7748482194

Napędy staniały czy jest jakiś haczyk w tej ofercie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mkonst wiele osób miało podobne przypadki. Ja także. Wymień mechanizm z silniczkiem i na 99% będzie ok. Ze szrotu, ja bym nowego silnika nie kupował, używany komplet w dobrym stanie znajdziesz za połowę ceny tego co wkleiłeś.

 

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem dzisiaj cały mechanizm i okazało się, że przyczyna była banalna, spadło z przegubu kulowego cięgno łączące silnik z dźwigniami obrotu wycieraczek. Wcisnąłem i na razie działa. Pytanie jak długo, bo prawdopodobnie wyrobiła się panewka przegubu kulowego i za jakiś czas cięgno znowu wyskoczy. Czy to cięgno występuje jako część zamienna czy trzeba wymieniać cały mechanizm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obracając cały mechanizm ręką nie zaobserwowałem żadnych nieprawidłowości (nadmierne opory lub luzy). Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to trzeba będzie pomyśleć o wymianie całości. pbet polecał zakup ze szrotu, ale tu można trafić na jeszcze większe g... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, mój problem jest nieco inny, jedna z wycieraczek hałasuje, stosowałem juz różne pióra wycieraczek i problem nadal występuje. Rozebrałem podszybie i zauważyłem, że jest luz na sworzniu wycieraczki od strony kierowcy. Panowie, czy ten luz może powodować, że wycieraczka hałasuje, czy mozna to naprawić?, czy zostaje tylko wymiana mechanizmu wycieraczek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!