Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

od nośnie oleju podział

- ze względu na wielkość cząsteczek (granulacja) :

1 syntetyk najmniejsze cząsteczki

2 pół-syntetyk średnie cząsteczki

3 mineralny największe cząsteczki

jak jeździsz ma syntetyku to go nie zmieniaj na pół-syntetyk

chyba ze zacznie ci brać olej wtedy masz dwie opcje zmiana na pół-syntetyk lub szukanie przyczyny w silniku

odnośnie producenta to nie ma znaczenia

masz takie same oznaczenie np: 10W40 na produktach różnych producentów to znaczy ze olej spełnia normy jakościowe determinuje go do używania w określonych silnikach w określonych warunkach pogodowo-temperaturowych

tzn. benzyna lub olej napędowy

określony zakres temperatur

często bywa tak, ze do rozlewni oleju przychodzi cysterna oleju o określonych parametrach i olej jest rozlewany do mniejszych pojemników np po 5l rożnych producentów

co ciekawsze większość nowych samochodów jest zalewana na początku eksplantacji płynem przypominającym olej (olej syntetyczny o specjalnych właściwościach) którego zadaniem jest dotarcie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

F4Rnapisał że współczuje mi takiego mech.Ok dzięki ale olej jaki wlałem był 0w40 elfa ,a 1.6 8v ma regulację mechaniczną .Ale nie oto chodzi bo gdy kupowałem to autko było cichutkie ,dlatego mam uraz do syntetyków ,każdy ma wybór ja napisałem co ja uważam za dobre bo sądzę że castrol gtx jest też dobrym olejem, napewno od naszej rodzimej produkcji a castrol jeszcze mi nie zamarzł ba nawet lotos w unie nie miał takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, koledzy odpowiedzcie mi czy do Megi II 1,9 dci 2006r z FAP-em można stosować olej ELF EXCELLIUM LDX 5W/40 bo doczytałem się że powinno sie stosować jakiegoś ELF SOLARIS a ja już zalałem tym excellium ldx 5w/40. Napiszcie czy nie zaszkodzę swojej Megi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywda silnikowi nie powinna się stać. Po prostu wlałeś 5w40 zamiast 5w30. Jeden i drugi to syntetyk.

 

Dzieki za odpowiedź ale z tego co słyszałem to ten Elf Solaris 5w/30 jest przeznaczony do tych silników z FAP-em ponieważ zawiera mniejszą ilość czegoś tam (cząstek sadzy czy popiołu -jakos tak) co nie pozwala na zapychanie FAP-u. Super by było gdyby nie było jakiejś znaczącej różnicy i nie przeszkadzało by to w eksploatacji. A może ktoś z Was koledzy też ma FAP i jeździ na elf-e excellencium 5w/40 (lub innym) bez problemu od jakiegoś czasu. Dodam że autko sprowadzone z Luksemburga i jedyna informacja jaka była o oleju to kartka w foli pod maską z napisem ''elf 5w/40" i to wszystko. Zadzwoniłem do aso renault i tam po VIN-e koleś powiedział mi że moja Megi nie ma FAP-u, niestety co innego okazało się wczoraj na wymianie oleju i rozrządu - jest FAP. ASO proponowało mi zalanie właśnie tym solarisem bo on jest dedykowany do silników z fapem ale cena 360 za 5 literków trochę mnie zaszokowała więc postanowiłem zalać swoim wcześniej już kupionym olejem (exscellencium) Teraz mam dylemat - pomóżcie :cry:

 

koledzy jednak zdecydowałem wymienić na Elf SolarisDPF 5w/30 tak jak zalecają, znalazłem na necie nawet niedrogo i już zamówiłem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO gdzie miałem praktyki, na drzwiach od magazynu gdzie przechowywany był m. in. olej wisiała informacja mniej więcej takiej treści: "przed wymiana oleju upewnij się czy auto jest wyposażone w FAP". Pilnowali też żeby nie zalać złym olejem, więc może jednak jest jakiś wpływ oleju na ten filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!