Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam problem z hamulcem ręcznym,chodzi o to ze w jednym dniu jest silniejszy jak zaciągnę a na drugi dzień trzyma ale słabiej,dodam jeszcze ze nie wracają te dźwigienki przy zaciskach do samego końca a linka chodzi luźno bo sprawdzałem,klocki ok,z góry dziękuje za odpowiedzi!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

U mnie było podobnie. Zauważyłem, że jedno koło na ręcznym nie jest hamowane - mam automatyczną skrzynię, tam bardzo łatwo zauważyć. Przyuważyłem, że jeden zacisk nie był wcale luzowany - był w pozycji zaciągnietej - ale koło kręciło się luźno. Zrzuciłem linkę z zacisku, odkreciłem od strony siłownika ręcznego i przesmarowałem smarem. Tutaj taka uwaga - nie należy tego robić WD40 czy czymś podobnym, bo to nie są środki smarne tylko czyszczące. Po całej operacji ręczny trzyma jak trzeba, ale przy zaciągnietym ma błąd na wyświetlaczu.

Obecnie czekam na wypłatę, żeby kupić sobie CLIPa, więc jak przyjdzie zobaczę co było i co udało się zrobić. Postaram się również dołączyć zdjęcia w jaki sposób można smarować linkę, bo widzę na forum, że zaciarające się linki to problem.

 

Dodano: 27 lis 2011 - 16:13

Oto mój fotoreportaż z napeawy hamulców.

 

Prawy zacisk był cały czas w pozycji "zaciągnięty". Dał się bez problemu poluzować, wystarczyło założyć klucz oczkowy na nakrętkę i przekręcić w prawo. Luzowanie linki jest bardzo proste. Najpierw trzeba zdjąc plastikowa zawleczkę, następnie korzystając z klucz płaskiego "zaciągnać" zacisk i drugą ręką zrzucić linkę. Z powodzeniem wystarcza dwie ręce.

dscf9082.jpg

 

Dla porównania zacisk lewy, który został wymieniony przez dilera przed przekazaniem mi pojazdu. jak widac jest tam dodatkowa sprężynka odciągająca linkę.

dscf9083.jpg

 

Kiedy linka jest zdjęta z zacisku to możemy przesmarowac końcówkę linki smarem stałym, tylko nie preparatem czyszczącym typu WD, poniewaz w krótkim czasie linka zatrze się znowu. W następnym kroku odkręcamy plastikową nakrętkę przy siłowniku elektrycznym po czym mocno ciagniemy linke do siebie.

dscf9084.jpg

 

Na przemian smarujemy oba końce linki i przeciągamy ja z jednej strony na drugą, najpier przy użyciu kombinerek. Po kilku ruchach linka powinna chodzic na tyle luźno, że przeciąganie jej za pomoca usmarowanej ręki nie będize problemem. Skręcamy cześć siłownika:

dscf9086.jpg

 

i zakładamy linkę na zacisk:

dscf9089.jpg

 

Wsiadamy do samochodu. Po zaciągnieciu hamulca parkingowego wyskakuje nam komunikat: SERVICE + P

Błąd ten sam się nie skasuje, należy podłączyc komputer diagnostyczny. Zdiagnozowany błąd (wolne tłumaczenie) "Nie napodkano spodziewanego oporu podczas zaciągania", co nie dziwi, poniewaz siłownik zciągna więcej linki niz normalnie. Podejrzewam, że podbny komunikat będzie wyskakiwał przy wymianie klocków hamulcowych - pierwsze zaciagniecie jest zawsze dalsze ze względu na kasowanie luzów w hamulcach.

U mnie jeszcze miałem błąd "samochód jedzie przy pełnym zaciągnieciu hamulca" - co nie dziwi, gdyż słabe były.

 

Jedynie z czym mam problem, to cały czas widniejący następujący błąd DF037 "abs multiplexed emission missing", co jak dla mnie jest czymś bez sensu. Internet milczy o tym błędzie. Błąd ten nie jest sygnalizowany kontrolką SERVICE. Ktoś ma jakis pomysł?

 

Dodano: 15 lut 2012 - 09:17

Z błędem powyżej się wyjaśniło, to po prostu zagubione ramki transmisji z modułu ABS.

 

Ostatnio zauważyłem, że linki wymagają ponownego smarowania.

Objawy: przy cofaniu z pod domu auto trochę niemrawo pełzało na wolnych obrotach, po usłyszeniu ŁUUUPPP z okolic tylnej osi toczyło się normalnie.

Tym razem prace przebiegały nieco inaczej:

- Uwolnienie linki z zacisku

- Smarowanie linki

 

To przebiegło jak poprzednio. Niestety linki nie udało się założyć z powrotem była za bardzo naciągnięta. Manipulacja przy zacisku spowodowała zmniejszenie luzu na samoregulatorze więc potrzebne było zrzucenie koła, zacisku i cofnięcie tłoczka (kręcenie nim przy jednoczesnym wywieraniu nacisku).

Pomimo tego linka dalej była za krótka. Do zlikwidowania napięcia linki hamulcowej należy pociągnąć za dźwignię awaryjnego zwalniania hamulca ręcznego. W moim scenicu znajduje się ona pod podłogą bagażnika. Po użyciu bezproblemowo można założyć linkę na zacisk.

Ważna rzecz: porzd operowaniem ręcznym hamulcem dobrze jest ręcznie kilka razy ruszyć dźwignią hamulca przy zacisku w celu skasowania luzu na samoregulatorach. Bez tego automat do zaciągania nie napotka oporu w spodziewanym czasie i zatrzyma się na ogranicznikach z dużym zgrzytem, co zapewne na zdrowie mu nie wychodzi.

Pierwsze zaciągnięcie ręcznego może wywołać bład na tablicy wskaźników ale po kilkakrotnym zaciągnięciu i zwolnieniu ręcznego i ustabilizowaniu się naciągu na poziomie ok 720N błąd ten zniknie.

 

Uważajcie na ręczny. Wychodzi na to, że linki nie są najmocniejszą stroną tech samochodów. Ponadto zastąpienie mechanicznej dźwigni siłownikiem jest wygodne, ale pozbawia nas odczuć jakie siły występują na ręcznym podczas operowania nim, przez co nie można na czas wyczuć żadnych oznak nieprawidłowości.

 

Powodzenia.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę troche temat. Widzę ze ten jest chyba najbardziej zbliżony do mojego problemu jednak od razu zaznaczam że mam ręczny MANUALNY-TRADYCYJNY.

Mój problem jest taki że prawa strona po mocniejszym zaciągnieciu ręcznego się blokuje. Przez co jak jadę to koło się bardzo grzeje itd... Mogę to odblokować wsadzając śrubokręt i cofając linkę -wówczas odskakuje.

-klocki wymienione

-same linki chodź chyba nigdy nie wymieniane to chodzą chyba dość luźno poniewaz zaciąganie ręcznego nie sprawia większego oporu

-sam ręczny działa dość kiepsko-tzn hamuje ale nie zblokuję kół podczas jazdy

 

Na zdjęciach kolegi sanfran widzę że mechanizm na obu kołach się rózni. Na jednym jest miejsce do założenia sprężynki i takowa jest. Na drugiej stronie takiej możliwości juz nie ma. U mnie tez chyba nie ma takich sprężynek.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Albo miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na forum widziałem taki tematm ze sprężynkami na zacisk do ręcznego, ale nie mogę znaleść, czy ktoś wie jakie to są dokłedni sprężynki i od czego pasują bo też mi nie odbija jedna strona a linki mam nowe co rozruszam zacisk to później znowu problem

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie czuć jak zaciągam ręczny takie charakterystyczne klikanie ilość ząbki i zauważyłem ze jedno kolo tylne lekko grzeje niż pozostałe. Jak odblokować kolo tylne żeby nie grzał?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odblokować kolo tylne żeby nie grzał?

Zdemontować tylni zacisk i przeczyścić prowadnice klocków oraz lekko pod szlifować metal na klockach. Przesmarować elementy smarem miedzianym i złożyć do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od dłuższego czasu borykam się z problemem słabego ręcznego; na razie wymieniłem jedynie klocki co nie przyniosło rezultatów, regulacja linki nie pomaga. Zauważyłem że nawet przy maksymalnym zaciągnięciu hamulca gniazdo w zacisku dobija do pancerza linki jednak i tak nie trzyma kół.

Zacząłem podejrzewać że mocowanie linki mocno się nacięgnęło i nie daje już wystarczającego skoku dla wspornika z zacisku stąd nie ma on też odpowiedniej siły. Stąd po dłuuuugim przeglądaniu forum (gdzie niestety nikt nie rozwiązał problemu ręcznego) i wytężaniu mózgownicy wpadłem na bardzo prosty sposób żeby temu zaradzić(?) - jutro sprawdzę jak to się sprawdzi - dziś czekam na opinię czy to ma szansę zatrybić? Chodzi o podłożenie podkładki pod końcówkę pancerza linki żeby wydłużyć skok wspornika co powinno mu dać większą siłę ścisku... --->>> FOTO

 

Dodam że mam typowy dla modelu problem - ręczny trzyma słabo, w miejscu trzyma, przy ruszaniu czuć tylko lekki opór ale auto jedzie...

post-22303-0-66075600-1374000326_thumb.jpg

Edytowane przez Szabelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje rozwiazanie moim zdaniem jest kiepskie i grozi tym ze klocki beda caly czas ocieraly o tarcze. Ty podkladajac taka podklade tylko spowodujesz to ze reczny zostanie juz jakby lekko zaciagniety. Taki sam efekt mozesz uzyskac podciagajac linke recznego w kabinie. Nie wiem czy ktos moze potwierdzic czy u kogokolwiek w megance 2 reczny jest taki ze po zaciagnieciu zablokuje kola? oczywiscie mowie tylko o wersjac 2 litrowych z tarczami z tylu.

 

Ja u siebie ostatnio poprawilem reczny i juz mi sie nie zacina-jak okazuje sie winny byl pancerz przy samym kole ktory sie postrzepil i zacinal (postaram sie wrzucic fotki w wolnej chwili). OD tego czasu reczny hamuje nieźle ale o jakimkolwiek blokowaniu kol nie ma mowy....

 

Swoja droga kiedys slyszalem ze tarcze nie sa najlepszymi hamulcami na tylne kola jezeli chodzi o uzywanie hamulca recznego. Chodzi o to ze powierzchna tarcia podczas hamowania w tarczach jest mala w porownaniu do bebnow. Za mala aby skutecznie hamowac przy uzyciu tylko sily ludzkich miesni. Dlatego wiem ze w czesci BMW na tylnych kolach montowane sa tarczobebny. Tarcza sluzy do hamowania hamulcem noznym, a beben do hamowania hamulcem recznym-jest to jeden element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie działa to w ten sposób że to rozwiązanie nie podciąga samej linki a tylko pozwala wydłużyć skok dźwigienki w zacisku; dziś pomysł wprowadzony w życie - efekt - wyraźnie lepszy hamulec ręczny; czuć już że stawia dużo większy opór; przy wolnym ruszaniu tył 'siada' i próbuje zostać w miejscu; przy większej mocy auto rusza jednak różnica jest odczuwalna. Zacisk nie jest zaciśnięty przy zwolnionym ręcznym, nie czuć oporu przy obracaniu kołem, hamulce się nie grzeją ponad normę; dźwigienka zacisku "na luzie" jest w tym miejscu gdzie była - ale dzięki podkładkom wydłużył się jej skok - przez co i siła ścisku jest większa :-)

 

EDIT: Niestety, jedyne sensowne rozwiązanie to regeneracja zacisków. Dopiero po tym zabiegu ręczny zaczął działać prawidłowo. Warto poszukać sprężyn (fot u kolegi poniżej) które odciągają zacisk (wewnętrzna sprężyna w tłoczku, która powinna spełniać to zadanie bywa za słaba gdy zacisk ma już swoje nalatane i może przyspieszyć ponowne wystąpienie problemu słabego ręcznego).

Edytowane przez Szabelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wrzuc fotke co zrobiles bo chyba jednak nie ogarniam....

 

Dodano: 29 lip 2013 - 00:44

Swego czasu obiecalem ze wrzuce fotke. Chodzilo o moj problem z zacinajacym sie recznym. Po pierwsze zalozylem sprezynki ktore widac na zdjeciach-kupilem taka sprezynke w castoramie i przycialem do odpowiedniej dlugosci. Ale glowny problem to taki teflonowy oplot linki ktory sie uszkodzil w miejscu wchodzenia w pancerz w okolicy kola tylniego. Problem pojawil sie prawie od razu po obu stronach wiec nijako problem moze sie pojawic u wielu osob.

Rozwiazaniem bylo obciecie postrzepionego kawalka tefolonowego oplotu linki i nasmarowanie jej w okolicach kola. Od tamtego czasu zero problemow.

 

thumb_hosting_zdjec_1375051472__2013-05-09-1668.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1375051491__2013-05-09-1667.jpg

 

Mam nadzieje ze komus sie przyda

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. nie chcę zakładać nowego tematu (bo według mnie nie ma potrzeby) więc proszę o pomoc tu.

W sobotę zabralem się za wymianę linek ręcznego. zacząłem od prawej strony (strona kierowcy). odpiąłem linkę przy kole, wyjąłem z uchwytów w belce, odpiąłem w kabinie i zacząłem wyciągać. niestety linka dochodzi do końca tej rurki w której biegnie od kabiny pod spód auta i tam staje. ta rurka na końcu ma chyba jakąś tuleje albo coś co na tyle zwężą otwór że nie da się wyjąć linki. po dwóch godzinach kombinowania na wszelkie sposoby dałem spokój i włożyłem starą linkę na miejsce. czy ktoś ma pojęcie co tam jest, jak się tego pozbyć i jak wyjąć linkę. pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!