Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM...Posiadam Megane 1 ph1 1.6 75km. Mój problem polega na tym ze po przejechaniu około 600km ubyło mi płynu chłodniczego. Miałem zaznaczone to ubylo tak z 1-1,5cm od zaznaczenia. Co najdziwniejsze 2000km temu wymieniłem uszczelke pod głowicą (oczywiście głowica była planowana) i nie zauważyłem żadnych wycieków na końcach wężyków.

A pod korkiem od oleju ujrzałem troche tzw. ,,majonezu''

Edytowane przez lukasz6402
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w Ibizie uciekał płyn chłodniczy i po wymianie pompy wody wszystko wróciło do normy. Znajomy natomiast w Astrze musiał wymienić komplet wężyków. u Ciebie mówisz, że odpada problem wężyków oraz uszczelki pod głowicą, więc sprawdź może pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze się wtrącę, ale mam od jakiegoś czasu poważny problem, którego kilku mechaników nie może rozgryźć. Przeglądałem tematy i odpowiedzi na tej stronie, ale nie znalazłem odpowiedniej, może ktoś pomoże. Samochód to Megane 1,9d z 1996roku, płyn chłodniczy wyrzuca mi korkiem zbiornika wyrównawczego, jakiś czas po wyłączeniu silnika. Korki kupiłem już dwa, wymieniony termostat z obudową, nowy zbiornik wyrównawczy, w oleju nie ma wody, w zbiorniczku nie ma oleju- mechanicy mówią, że nie uszczelka pod głowicą. Ogrzewanie działa ,choć bez nóg, ale to raczej wina przełącznika,niż nagrzewnicy, wskazówka temperatury na zegarze działa, wentylator po podgrzaniu się załącza. Po wymianach termostatu i zbiornika wyrównawczego było dobrze przez kilka przejazdów, a później wszystko wraca do normy tzn. gotujący się płyn w zbiorniczku i gorące przewody, praktycznie od odpalenia silnika. Jakieś pomysły, podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica powinna mieć temperature układu więc skoro wszystko sie gotuje to powinna parzyć. Pewnie ze starości sie poprzytykała. Napisz jak sprawdzisz.

 

lukasz6402: skoro jest majonez to jest płyn w silniku, coś zostało spierniczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica też jest raczej gorąca, ale nie od razu, a płyn się cofa do zbiorniczka zaraz po odpaleniu i po kilku minutach się gotuje. Czemu po tych naprawach było dobrze, kwestia odpowietrzenia? Ale to by znaczyło, że jakoś się zapowietrza. Może jeszcze dodam, że po odstaniu w nocy zapala przy dłuższym przytrzymaniu kluczyka, przez kilka sekund strasznie hałasuje i nierówno pracuje. Czy do czyszczenia chłodnicy trzeba by ją zdemontować i znów spuszczać/zmieniać cały płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oleju nie ma wody, w zbiorniczku nie ma oleju- mechanicy mówią, że nie uszczelka pod głowicą

To takie znajome. Zakładam, że jak już kilku mechaników nad tym główkowało, to chyba sprawdzili czy chłodnica właściwie pracuje, zresztą kolega nie pisze, że silnik się przegrzewa.

płyn chłodniczy wyrzuca mi korkiem zbiornika wyrównawczego, jakiś czas po wyłączeniu silnika.

To mnie trochę zastanawia, ale stawiam na przedmuch (ja coś takiego mam w swojej megance), niekoniecznie to musi być uszczelka pod głowicą. Proponuję test z butelką - jak będą bąbelki, to chyba nie wymaga komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem (niestety) po wymianie uszczelki. Płyn jakby z rdzą zaraz po wymianie zaczęło wyrzucać odpowietrznikiem na chłodnicy. Mechanik założył tam uszczelkę, której wcześniej chyba tam nie było, ale żadnych przecieków nie ma. Rura od chłodnicy do termostatu i sama chłodnica cały czas są gorące, ale on mówi, że tak ma być i najważniejsze, że już naprawił i płyn nie wylatuje. Ma rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica powinna być gorąca dopiero jak się otworzy termostat, najpierw gorące powietrze będzie lecieć z nawiewu, potem powoli zacznie rozgrzewać się chłodnica. Masz założony termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że założony, a w układzie woda na 2 tygodnie. Rura od chłodnicy do termostatu robi się gorąca i twarda praktycznie od uruchomienia silnika. Dodatkowo jeszcze zaczęła mi skakać wskazówka obrotomierza przy 20tys. nawet o 3-4 tys., a mechanik mówi, że wskazówka to nie jego problem - on wodę "naprawił"???

Edytowane przez norbertow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana mechanika, gdy obecny coś popsuł to chyba niezbyt korzystna

jak uważasz ale ewidentnie widać ze obecny ma wyje.... na twoje auto i nie zależy mu na dobrej opinii

tylko poprawią to jedno za podwójną stawkę

jeśli znajdziesz rzetelny zakład to zrobią to jak powinno być żeby sobie renomy nie zepsuć.

Rób jak uważasz to twoje auto, a my tylko sugerujemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!