Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info, na przyszły tydzień zaślepka powinna być gotowa :)

Ja przypuszczam, że już ją masz gotową, trzeba tylko wielkości i rozstaw śrub porównać z tego ca masz przykładowo do Opla 1,7 CDTI,

http://allegro.pl/sklep/1475060_tafmet

Mam jeszcze pytanie dodatkowe:

Czy taką zaślepkę przy zakładaniu trzeba czymś dodatkowo uszczelniać???

Hermetyk, silikon wysoko temperaturowy??

Chyba cienka warstewka uszczelniacza nie zaszkodzi, a może ewentualnie być pomocne...

 

Dodano: 02 lut 2014 - 12:00

aniewa Prawdopodobnie druga którą pokazałeś jest stosowana w moim silniku na łączeniu rurki z żeliwnym kolanem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie dodatkowe:

Czy taką zaślepkę przy zakładaniu trzeba czymś dodatkowo uszczelniać???

Hermetyk, silikon wysoko temperaturowy??

Chyba cienka warstewka uszczelniacza nie zaszkodzi, a może ewentualnie być pomocne...

Powinno się doszczelnić. Zawsze razem z zaślepką wycinam uszczelki do kompletu. Wygodniejsze rozwiązanie od silikonu, ale silikon też może jak najbardziej być zastosowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czemu proponujesz taki "dziwny" element do zaślepienia EGR jak w tej aukcji

http://allegro.pl/74-zaslepka-egr-renault-nissan-1-5-dci-suzuki-ddis-i3936480645.html

Ja myślę że wystarczył by zwykły płaski krążek ze stali nierdzewnej o grubości 1-2mm.

Obniżyło by to znacznie cenę zakupu, a sugerował bym oferowanie w komplecie zacisku do łatwego zapinania tej zaślepki.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Zacisk będzie w przyszłości. Krążek jest niewygodny w montażu i nie doszczelnia tak idealnie jak ta zaślepka. Poza tym, gdyby miał mieć krawędzie pod kątem prostym, to trzeba byłoby go przylutować, ponieważ latałby we wnętrzu. Rondo zaślepki nie jest płaskie, tylko posiada płaszczyznę pod kątem jak we wnętrzu karbowanej rurki.

Próbowałem różnych sposobów, ten wydaje się być dobry. Nigdy nie zadowoli się wszystkich jednym rozwiązaniem. Jednym będzie odpowiadało, inni będą kręcić nosem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że wystarczył by zwykły płaski krążek ze stali nierdzewnej o grubości 1-2mm.

No to troche źle myślisz......

Obecnie pomiedzy rurką a kolanem nic nie jest wciśnięte i opaska trzyma to na styk szerokością swoich przetłoczeń. Jak tam wstawisz krązek z blachy, odpowiednio gruby by go nie przepaliło, to znacznie zwiększy się wymiar i opaski nie założysz.

Przy tym obustronnym korku z cieniutkim pierścieniem, wymiar zwiększa się tylko o ten pierścień, poniżej 1mm, a jest on po to, by cały korek nie wpadał w jedną, czy druga stronę. Uszczelniona jest zarówno rurka jaki wlot do kolanka, czy samego EGR=a.

Poza tym taki element znacznie ułatwia centrowanie rurki przy jej ponownym podłączaniu.

Moim zdaniem takie rozwiązanie jest sensowne i praktyczne

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, to rozwiązanie z obecną zaślepką jest dobre dla obecnej obejmy-zacisku, która wygląda na jednorazowego użytku.

Jak by była nowa obejma , szersza o tą grubość zaślepki , to by było wszystko OK.

Dlatego sugerowałem aby w komplecie była zaślepka i nowa , łatwa w montażu obejma-zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by była nowa obejma , szersza o tą grubość zaślepki , to by było wszystko OK.

Nowa nie będzie szersza tylko nowa. A te na śrubkę są tak samo szerokie ale wielokrotnego i łatwiejszego użytku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli karbowana rurka przed żeliwnym kolankiem ma odpowiednią średnicę do tego korka to jest to wykonalne

Tu fotki z za silnika 106KM:

thumb_hosting_zdjec_1392024327__image.jpg thumb_hosting_zdjec_1392024417__image2.jpg

Jak widać opaska pomiędzy rurką a kolanem jest na śrubie, a z drugiej strony jest przykręcona do kolektora wylotowego.

Tu jeszcze otwór w samym kolanku, ten mniejszy, gdzie powinieneś wpasować kotek:

thumb_hosting_zdjec_1392024835__beztytulu.png

fotka znaleziona w necie

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam.. Do tej pory nie spotkałem nic, co do tych silników pasowało bez spawania rurki, a tego nie miałem zamiaru robić.

Teraz czekam na info o płaskich zaślepkach dla tego silnika, przed karbowaną rurkę mocowaną za pomocą śrub do kolektora. Na którejś poprzedniej stronie tego tematu jest taka obietnica.

Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie, bo już sama rurka jest odcięta od spalin i jej przegrzewania, choć patrząc na moją, nie jest jeszcze fioletowa.

Przed zamówieniem spróbuję jednak śruby ruszyć czy jest to możliwe. Planowane za niedługo, jak będę olej wymieniał.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
CIĘCIE

Mam już dawno te zaślepki, tylko nie miałem czasu wystawić je na Alledrogo.

Proszę zrobić listę, dla pierwszych trzech osób, które się wpiszą, wyślę zaślepkę do testów gratis.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!