Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

aktualizacja map w nawigacji fabr.TOM TOM Carminat


Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie to ewidentny błęd w braku lub uszkodzonym sterowniku od czytnika kart (nie myl z usterką samego czytnika, bo ten na 100% masz sprawny :) ). Przez rok musiałeś coś odinstalować (nawet nieświadomie) co było powiązane z czytnikiem kart. Dlatego teraz komputer nie widzi włożonej karty. Rozwiązanie znajdziesz na forach komputerowych. Musisz, w BARDZO wielkim skrócie, włożyć kartę, w panelu sterownia znaleźć opcję dodaj urządzenie, dodać kartę i doinstalować brakujące sterowniki. System powinien je sam znaleźć. Ciężko tak wytłumaczyć, bo jest trochę klikania i szukania co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wracając do tematu... Czy jest możliwość wykupienia aktualizacji na np 3 miesiące? Na 12 miesięcy kosztuje to prawie 154 zł... Nie jeżdżę po Polsce na tyle dużo, że potrzebowałbym takiego długiego czasu trwania subskrypcji.

 

Dodano: 17 sty 2013 - 10:39

Wczoraj zaktualizowałem mapę (Europa Wschodnia) przez Tom Tom Home 2. Przy próbie uruchomienia jej w aucie nic się nie dzieje... Pojawia się logo Renault, klepsydra i tak w kółko... Mapa legalna, navi fabryczna. Podczas poprzedniej próby aktualizacji wszystko grało. Jak wrócić do poprzedniej wersji mapy? Czy można sformatować kartę? Tylko jak potem wgrać oryginalne pliki?

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do Tom Tom Polska i dowiedziałem się, że firma wprowadziła nową wersję aplikacji: "TomTom application for car and motor navigation". Nowa wersja to 9.845. Nie jest to wersja mapy tylko w/w aplikacji. Prawdopodobnie jest w niej jakaś "usterka", która powoduje zawieszanie navi. Na maila za chwilę dostanę instrukcję jak ręcznie przywrócić poprzednią wersję tej apki. Jeśli navi się uruchomi to wina leży w tej aplikacji. Jeśli nie - mam się zgłosić do ASO. Dam znać jak poszło ręczne cofanie wersji i czy zadziałało... Zaznaczam jeszcze raz - to nie jest wina mapy tylko tej wymienionej na początku apki (najprawdopodobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jakiekolwiek próby nie powiodły się... Próbowałem nawet z drugą, nową kartą 2GB, ale również nie poszło... Tom Tom Polska w związku z tym odesłała mnie do ASO Renault. Jestem umówiony na jutro...

 

Dodano: 17 sty 2013 - 18:37

Kataryniarz, czy mógłbyś sprawdzić u siebie czy masz folder "aplikacje"? Chodzi mi to, że jak uruchomisz program Tom Tom Home 2 i wejdziesz w "pliki zainstalowane w urządzeniu" (jedna z 3 zakładek) to czy oprócz "mapa" i inne rzeczy jest również obok pomarańczowego kółka z plusem napis aplikacje (1). U mnie tego nie ma i to jest chyba problem... W drugiej zakładce (usuń z komputera) oraz 3 (zainstaluj z komputera) to jest, ale każda próba wgrania na kartę niby się udaje, ale jak wchodzę ponownie na tą pierwszą zakładkę to tego napisu "aplikacje" nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również u mnie nie ma pozycji "Aplikacje", w komputerze i do zainstalowania jest ta pozycja.

Sprawdź czy na karcie nie ma błędów.

Edytowane przez kataryniarz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. NIe wiem czy na karcie nie ma błędów. Spróbowałem za radę pomocy z TomTom z inną kartą (2GB - zwykła), ale było dokładnie tak samo... Może faktycznie coś się rozsypało w samej navi... Jutro się okaże w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny przypadek. Raz po aktualizacji mapy i włożeniu karty do czytanka NAVI nie chciała się uruchomić. Próbowałem, resetowałem NAVI bezpiecznikiem, wyjmowałem kartę i nic. Wróciłem do domu odzyskałem na kartę jakąś stara kopię, którą miałem zrobię i navi poszła. Jednak była tam stara mapa.

Wiedząc że mam kopię podszedłem do aktualizacji drugi raz i za drugim razem się powiodło. Jedna zastosowałem od infolinii TomTom jedną wskazówkę. Odinstalowałem program usunąłem, wszystkie pobrane pliki przez ten program: mapy, głosy itp. Zainstalowałem na nowo najnowsza wersję, włożyłem kartę, pobrał na nowo najnowsza mapę, przekopiował ją na kartę i teraz od tego momentu było OK.

Poniżej ścieżka lokalizacji pobrania plików przez TomTOm Home 2 w WIN7:

C:\Users\nazwa_użytkownika\Documents\TomTom\HOME\Download

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak próbowałem i nic... Poza tym zrobiłem błąd, bo za radą gościa z infolinii próbowałem z drugą, inną kartą...Przypisałem ją (niepotrzebnie) do mojego konta i maila i teraz stara, oryginalna karta nie idzie, bo nie można jej znowu przypisać (dopiero za 6 miesięcy(!)). Natomiast ta nowa karta również nie idzie. Wysłałem stosowną wiadomość do TomTom Polska. Mam nadzieję, że mi w końcu pomogą (dzwoniłem kilka razy)... Najlepiej jakby mi sami wgrali najnowszy soft na kartę :D Nie wiem tylko czy to jest możliwe... Narazie mam "uwaloną" navi... Założyłem nawet nowe konto mailowe i do niego przypisałem oryginalną kartę... Niestety nie mogę pobrać nowej mapy, Chyba musiałbym na to konto kupić nową subskrypcję... Tylko po co... Stara jest jeszcze ważna przez pół roku... Sam już nie wiem co mam robić i jakiej karty mam używać przy próbie wgrania najnowszej mapy... Ju,ż myślałem, że problem tkwi w win7, ale widzę, że również taki posiadasz...

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to karta pamięci nie jest przypisywana do konta e-mail tylko numery seryjne z nawigacji. Ja wcześniej miałem inna nawigację przypisana do mojego maila i jak wymieniłem nawigację to mnie spytało czy chce tą stara puścić w niepamięć, ale zrobiłem że nie i nowsza nawigację przypisałem do innego adresu e-mail. Ja z moją nawigacja wojowałem już na trzech różnych kartach pamięci i każda działała bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem klona karty zaraz po zakupie. Obie karty bez problemu się aktualizują, nic nie chce mi wyrzucać czy przypisywać jako jedyną.

Ostatnia aktualizacja trwała długo. Po ściągnięciu na kartę i odpaleniu w aucie wgrywało się dobre kilkanaście minut. Za pierwszym razem myślałem że się coś wykaszaniło, bo nic się nie działo.

Ale wgrało, kazało jeszcze raz kartę do kompa i wszystko działa. Może za wcześnie kartę wyciągałeś czy przerywałeś aktualizację?

Nie wiem czy TomTom nie odeśle Cię do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomTom już odesłał mnie do ASO, które stwierdziło, że sam sprzęt jest sprawny (na szczęście), a problem tkwi w oprogramowaniu. Dostałem to nawet na piśmie. Również dowiedziałem się, że to nie numery kart są przypisywane do konta tylko numery sprzętu (navi). Dlaczego zatem jak wkładam kartę, nawet sformatowaną z wgranym przez moją navi plikiem loopdir (do startu) to pojawia się okno, że do mojego konta jest przypisany numer np A, a w czytniku jest numer B... Przecież nie podłączałem navi do lapka... :D Jak włożę inną kartę jest dokładnie to samo... I pojawiają się dokładnie te same numery: A przypisane do konta i B włożone do czytnika (Dlatego myślałem, że to zależy od numerów kart).

D-M, co pojawiało się w Twoim przypadku podczas ostatniej aktualizacji, bo u mnie pojawia się cały czas z różnymi kartami SD klepsydra na przemian z logo Renault Tom Tom... Żaden dodatkowy komunikat itp...

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!