Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiana benzyny na diesla


ponuryzniwiarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zwracam sie z uprzejmą prośbą do posiadaczy Scenica II którzy mieli/maja doświadczenie i przyjemność poruszać sie sceniolem II z silnikiem benzynowym 1.6 16v i dieslem 1.9 dci 130 konnym.Chodzi mi o to czy ktoś z Was poruszał sie tym autem ale testując obydwa wyżej wymienione silniki.Mam okazje zamienić obecnego 1.6 16v na identycznego z silnikiem 1.9 dci 130 koni.Samochody są z tego samego rocznika,w tej samej wersji wyposażenia,nawet w tym samym kolorze.Nie ukrywam że benzyna jest troche za słaba do tej budy,w dieslu jest troche więcej koników i momentu więc może i jazda będzie przyjemniejsza.Z dieslami większego doświadczenia nie miałem bo uznawałem zawsze tylko benzyne ale ludzie i gusta sie zmieniają więc może to właśnie ten moment ?Co Wy myślicie na ten temat ?Chętnie posłucham czegoś mądrego :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie ma Sceniców ale kiedyś sam się przesiadłem z benzyny na diesla i miałem podobne rozterki.

Jak to po pewnym czasie powiedziałem jestem rozczarowany dieslem in PLUS czyli zadowolony, ba nawet bardzo zadowolony.

Wszystko zależy jak się trafi (jak dbał poprzednik) i jak ja teraz dbam.

Zasady jazdy dieslem są gdzieś na forum. Warto poczytać.

Ja gorąco polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżdżę Scenikiem, ale miałem MII 1.5 dci 74 kW i miałem MII 1.6 16V jedną i drugą użytkowałem ok 1.5-2 lata ,różnica w paliwie ok 1.5 l na korzyść dci,osiągi podobne,inne koszty eksploatacji na korzyść- benzyna.Komfort psychiczny na +++ benzyna :) .Na 1.5 dci na pewno bym się nie zamienił, na 1.9 dci może

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku przejścia z 1,6 16V na 1,9 dCi nie liczyłbym na jakieś kosmicznie duże różnice w spalaniu (nie wiem jakie trasy i przebiegi robisz). Sądzę, że mogą się one kształtować na poziomie ok 1 litra na korzyść diesla. Co do frajdy z jazdy to dieselek da Ci zdecydowanie większą (prawie 3-krotnie wiekszy moment niż w benzynie). Dużo wieksza elastyczność na trasie niż w przypadku 1,6. Istotne jest tak jak napisał Prezes w jakim stanie jest silnik. No i oczywiście paliwo. Diesel a zwłaszcza dCi jest bardzo czuły na jego jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim wiesz co masz, do tego niski przebieg, więc nie wiem czy jest sens, lepiej pojeździć jeszcze i kupić coś nowszego. Zależy też gdzie więcej jeździsz czy benzyna czy miasto bo w 130-tce jest fap, który w mieście lubi się zapychać. Co do osiągów to 1.6 jeździ całkiem przyjemnie, ale 1.9 robi miazge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt, prawie, nie wspomniał o możliwych problemach z dieslem (turbo, kołodwumasowe - jeśli jest), wtryski, egr... Jeśli diesel był naprawdę zadbany to można go polecić. Jeśli to jakieś auto sprowadzone z niewiadomo jakim przebiegiem i bez oryginalnej książki serwisowej to zdecydowanie bym odradzał. W 1.6 16V psują się tylko niedrogie cewki. Poza tym auto jest prawie bezawaryjne, ale NA PEWNO bardziej przewidywalne pod względem usterek niż diesel. Miałem Lagunę II z 1.9 dCi oraz Megi II z 1.6 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za opinie,zdaję sobie sprawe z ewentualnych usterek które mogą wystąpić w dieslu i ich kosztów.Z obecnym sceniolem nie mam jak odpukać żadnych problemów.Usterka typu liść w nawiewie sie nie liczy.Zastanawiam sie dlatego bo opisywany diesel ma troche więcej mocy przy w miare rozsądnych kosztach jazdy.

Ten z ogłoszenia ma "niby" niewielki przebieg i dlatego mnie zainteresował.Poniżej link do oferty,brak zdjęć środka więc nie wiem jak mocno jest zmęczony.

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201219470077824/sort/default/usedcars/price-from/3000/page/14/keywords/lhd/radius/1500/postcode/bb56qd?logcode=p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód w angielskim komisie ale LHD,tego obecnego też tu kupiłem.Można takiego upolować po powrotach anglików do UK.Już w UK zarejestrowany to odpada procedura rejestracji,dlatego mnie zainteresował.Powiem tak,bo "innymi" czytaj ster po prawej nie lubie sie poruszać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że nigdy więcej klekota. Ponuryzniwiarz, diesel mniej pali przy dobrych osiągach, bo jeździ na ubogiej mieszance, tj. Jeździ na powietrze, która benzynowca w mig by zabiła. Jaka jest przyjemność jazdy autem które robi tyle hałasu, a na dodatek zakres obrotów w którym auto jedzie, ma zaledwie 2 tys. (1500-3500) naprzekłada się człowiek biegami, a jazdy nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta jeździłem 1.9 dci 102 konie, podpompowane do 130. Wolnossak 2.0 z renault obrabia go na szaro jak chce. Elastyczność to turbo benzyna, nie wspominając o elektycznych silnikach. Niestety nawet ojciec przyznaje mi rację, era taniego poruszania się dieslem się skończyła, a te silniki użytkowane w mieście szybko skończą żywot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dynamike i frajde z jazdy to diesel pod tym względem jest bez porównania. Jeździłem Scenicem 1.6 benzynką i dla mnie auto z lekka mułowate. Na codzień mam swojego 1.9 dCi tylko 120 km i autko na prawde jest ok. Jest dynamiczne i mało pali jak na swoje gabaryty. Ja na twoim miejscu nawet bym się nie zstanawiał i zamieniłbym na diesla. No ale niestety nie ma róży bez kolców: diesel jest droższy w naprawach. Chodzi tu głównie o takie elementy: turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, układ wtryskowy i filtr cząstek stałych. Na szczęście wtryskiwacze w 1.9 dCi trzymają się na prawde dzielnie, do tego w 130 konnej wersji jest już poprawiona turbina (chłodzenie płynem chłodniczym) a koła dwumasowe w tym silniku wytrzymują całkiem duże przebiegi (oczywiście jeżeli nie ruszasz z każdych świateł z piskiem :)) . Nie wiem tylko jak w renówkach zachowuje się filtr cząstek stałych, a niestety w 130 konnej wersji jest on na 95%. Także wybór należy do Ciebie, wszystko też zależy w jakim stanie jest auto. Ja osobiście polecam 1.9 dCi. Przejechalem nim 100 tys km i jedyne co wymieniłem z takich nieeksploatacyjnych rzeczy to 2 poduszki silnika (koszt około 300 zł). Obecnie auto ma 280 tys przebiegu (prawdziwego) i dzielnie sobie radzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz niestety nie podniecam się bo to auto po postu nie jedzie, ale jak na moje warunki, studia itp., auto za swoją kasę to jest na prawdę ok. Najlepiej teraz eksplatacyjnie wypada gaz, zaraz się posypią teorie co do jego szkodliwego wpływu na silnik, a tu jest taki myk, że na gazie silnik klepnie większy przebieg niż na benie, jeślk tylko jest dobrze zamontowane i wystrojone.

W wersji 130 konnej dci jest fitr czastek stałych, clipem da się go wyłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!