Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakładanie Klimy do Megi 96 Classic ph1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym do swojej Megi założyć klimatyzację, czytałem na forum że w 2 tyśkach się da temat zrealizować.

Zacząłem już szukać części na allegro ale że tamatu nie znam proszę o pomoc w spisaniu potrzebnych puzzli.

 

Do tej pory wiem że trzeba kupić:

1) panel klimatyzacji: 60 zł

2) przewody klimatyzacji (naliczyłem 5 różnych): 300 zł

3) osuszacz: 30 zł

4) chłodnica: 80 zł

5) sprężarka: 150 zł

6) nagrzewnica: 50 zł

7) filtr kabinowy: 30 zł

8) zawór redukcyjny (rozprężny) - widzę że jest już przy nagrzewnicy

9) rezystor klimatyzacji: 300 zł

 

Jeżeli ktoś z Was posiada Megane I 1,6 Classic benzyna to bardzo proszę o pomoc w spisaniu potrzebnych części najlepiej z jakimiś numerami katalogowymi

 

Moja wersja nie posiada filtra kabinwego, ale ma recyrkulację.

 

Załączam do tematu zdjęcia elementów które wydaje mi się że pasują

i skan z "Sam naprawiam Renault Megane" moja wersja to B, wersja z klimą D

post-19983-0-01350800-1341392257_thumb.jpg

post-19983-0-01944400-1341392268_thumb.jpg

post-19983-0-82753300-1341392275_thumb.jpg

post-19983-0-43656100-1341392286_thumb.jpg

post-19983-0-40356400-1341392294_thumb.jpg

post-19983-0-36951400-1341392339_thumb.jpg

post-19983-0-43549500-1341393372_thumb.jpg

post-19983-0-10260800-1341396240_thumb.jpg

Edytowane przez karki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie klimatyzacji nie ma ani chłodnicy, ani nagrzewnicy :)

Te elementy to odpowiednio skraplacz i parownik :)

Ten moduł dmuchawy ze zdjęcia, nie nadaje się do panelu nawiewu ze zdjęcia, do tego panelu pasuje tylko i wyłącznie moduł na rezystorach a nie elektroniczny, jak ze zdjęcia. Zresztą ten moduł jest jakiś dziwny :), nie jestem pewien ale to chyba nie jest część od renufki.

Brakuje jeszcze wspornika montowanego na silniku, do którego montuje się sprężarkę i pompę wspomagania, możliwe, że trzeba będzie zmienić też napinacz paska akcesorii, ale to trzeba by dokładnie obadać.

Jak zauważyłeś, zamieszczając fotkę z sam naprawiam, trzeba też zmienić zespół wentylacji i ogrzewania w kabinie.

Te przewody, rurki, od instalacji klimatyzacji chyba nie są wszystkie, nie wiedzę rurek z zaworkami oraz rurki z czujnikiem ciśnienia, presostatem.

Pozostają jeszcze kabelki i ingerencja w ECU.

Najlepiej jakbyś znalazł Megankę z takim samym silnikiem i klimą, buda tu jest nieistotna, na Scenica się nie patrz bo ma cały układ trochę inaczej rozwiązany. Głównie rurki i parownik,może skraplacz, pozostałe elementy są identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może laikiem jestem :)

 

Co do panelu to pewno taki masz na myśli - dość rzadki na Alledrogo

zastanawia mnie tylko to że jest duży zakres regulacji obrotów.

 

apropo zdjęcia z sam naprawiam schemat C i D mają wspólne elementy..

np:

8-komora zmieszania powietrza

6-obudowa dmuchawy

2-dmuchawa

7-silnik sterowania przesłony recyrkulacji powietrza

 

może ktoś potwierdzić czy to te same elementy? było by zdecydowanie łatwiej szukać.

post-19983-0-31190300-1341410785_thumb.jpg

Edytowane przez karki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja propozycja jest taka bo te 2 tyś to dużo troche....

inne forum honda dokładnie kpl. klima ze wszystkim kosztuje od 350 do 600zł :)

niektórzy nawet wolą żeby samemu przyjechać rozkrecic....

może ktoś ma całego anglika z klimą lub rozbitka powiedzmy w tył .

zapytaj czy za całośc da rade 500zł :)i ty demontujesz jak masz blisko podjechać

przy okazji sprawdzisz czy działa

:)

 

dla przykładu

http://allegro.pl/honda-civic-95-01-ma-mb-klimatyzacja-z-montazem-i2440418475.html

http://allegro.pl/honda-civic-95-01-klimatyzacja-kompletna-nowa-i2445318480.html

 

Dodano: 04 lip 2012 - 16:53

a tu megane 2 dla przykładu wiem ze masz 1:)

http://allegro.pl/renault-megane-ii-lift-klimatyzacja-kompletna-i2436513999.html

 

Dodano: 04 lip 2012 - 16:53

a tu megane 2 dla przykładu wiem ze masz 1:)

http://allegro.pl/renault-megane-ii-lift-klimatyzacja-kompletna-i2436513999.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do swojej Megi założyć klimatyzację, czytałem na forum że w 2 tyśkach się da temat zrealizować.

 

Jest sens.?? Robiąc taką inwestycje w 16 letnim samochodzie będziesz blisko podwojenia wartości samochodu z tymże przy ewentualnej sprzedaży auta nikt Ci za to nie zapłaci....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nieba mi spadliście z tymi linkami, zapomniałem o oto moto :), podzwonię, popytam,

to temat na przyszłość bo puki co po stłuczce młodego wymieniam lampy i maskę,

pech chciał że w tym tyg miałem mieć zimówki zastąpione nowymi letnimi szerszymi (185/60/R15,to może by wyhamował ehh,

a centralnie w tego samego dnia dostałem nowiótkie felgi którymi się już niebawem w odpowiednim dziale pochwalę.

 

do pawełb5913:

ja akurat bardzo się do Mojej megi przywiązałem, jest po dziadku przejechane ma od 96r zaledwie 87 tys

mechanicznie jest sprawna jak szwajcarski zegarek, blacharko też, bo garażowana.

 

Do wczoraj była wypadkowa :-/

 

 

włożyłem już trochę kasy w wygłuszenie drzwi, głośniki, skrzynię basową, wzmak, nowe fotele, nową kanapę,

wszystkie amorki nowe, nic tylko klimę założyć i się wozić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karki, nie kupuj używanego osuszacza i skraplacza bo nie wiadomo jak były zabezpieczone i mógł dostać się do środka syf przez co może dojść do zatkania układu albo uszkodzenia którejś części. Zawór rozprężny swój oddałem do czyszczenia infradźwiękowego i wygląda jak nówka (również tak pracuje) całe 20zł.

Ja kupiłem osuszacz HART (100zł)i parownik TYC CN-0692(210zł) (dokładnie taki sam jak twój) potrzebujesz też, czujnik temperatury który wchodzi w parownik.

Tu masz rezystor który potrzebujesz:

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-renault-megane-klima-i2433382262.html

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!