Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spory przebieg 1.5 dci sprzedac czy trzymac?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Być może pojawiały się podobne tematy już na tym czy innym forum, szukałem ale nie znalazłem tematu bardzo pasującego do tego co zakladam...

Bardzo sporadycznie udzielam się na forach ale tym razem poproszę was o pomoc bo muszę jakąś decyzję podjąć.

 

Otóż, mam Megane II Grandtour z 2004r 1.5 dci (74 KW) z przebiegiem 217 tys. Nie pasjonuje sie jakos specjalnie motoryzacją tym bardziej nie znam się na silnikach sprezarkach itp :notacrook:

Auto pasuje mi właściwie pod każdym względem, ekonomia, komfort, przestren i mozna by wiele wymieniac. Ostatnio jednak trafiłem przypadkiem na artykuł o silnikach 1.5 dci z którego właściwie wynika że z takim przebiegiem całkowicie bezawaryjnej jazdy jestem jakimś strasznym szczęściarzem. Teraz mam dylemat czy:

 

- skoro tyle mam bezawaryjnej jazdy to oznacza że trafiłem na super egzemplarz bez wad, więc się nie przejmować i jeździć dalej?

- powinienem zmienic bo każdy kilometr to wielki krok do generalnego remontu silnika ?

 

Jak to tak naprawde jest jakie macie doświadczenia? A może to jest tak, że Ci co piszą że wszystko im się sypie po 100 tys kupili auto z cofniętym licznikiem?

A może bezawaryjność mojego polega na tym, że posłuchałem rady zawodowego kierowcy i bardzob dbam o eksploatacje silnika. Wymieniam olej, filtr powietrza co 15 tys a filtr paliwa co 30 tys, Tankuję tylko na tzw Markowych stacjach olej drozszy typu v-power,ultimate itp. Nie szaleje staram sie zawsze po trasie dac "ochłonąć" silnikowi zanim go wyłącze.

 

Przepraszam, że się aż tak rozipisałem, proszę doradzcie !

Edytowane przez Pietor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt tu nie jest jasnowidzem, ryzyko zawsze jest :notacrook: Odpowiedz sobie sam co kupisz "pewnego" za te same pieniądze. Chyba, ze masz kasę na nowy lub 1-2 letni z małym przebiegiem. Ja "dopiero" przelatałem bezawaryjnie 143kkm i jestem bardzo zadowolony, naprawdę żal sprzedawać auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Forda Mondeo 2.0 TDCi z 2004 roku i mam ponad 310kkm nim zrobione. Niby takie awaryjne auto, a jedyną rzeczą którą robiłem to sterownik turbiny i rurę z turbiny do dolotu, a teraz mam do robienia dwumasę. Auto jeździ sporo w mieście.

 

Znajomy ma Mondeo z 2005 roku z takim samym silnikiem jak ja i ma już zrobione 295kkm i poza wymianami eksploatacyjnymi nic nie robił, ale on jeździ głównie w trasie.

 

Także Twój przebieg jakiś zawrotny nie jest. Zwłaszcza, że mówisz że jest pewny. Ja bym jeździł i się nie przejmował.

Edytowane przez slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego:

Silnik diesla bez względu na wszystko jest znacznie bardziej trwały niż benzyna - problemem moze być trwałość elementów osprzętu (turbina), jeżeli dbasz o autko, na czas wymieniasz oleje i filtry, nie gasisz od razu po ostrej jeździe - śmiało smigaj..

Masz autko które znasz - kup inne "cudeńko" i możesz mieć zonka...

dezyzja należy do Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jest jednoznaczna. Wiesz co posiadasz, a kupując inny nie wiesz co cię może spotkać.

Wszystko zależy od kasy, upodobań, potrzeb, itd. Jeżdżę Meganem II 2005 dci 86 KM i po regeneracji 2 wtrysków wykonanej własnoręcznie zaraz po zakupie auta z importu nie mam innych problemów. Tak jak piszesz istotne jest paliwo, przeglądy i wymiany oleju, filtrów, oraz to do czego nie każdy się przyznaje, normalna spokojna eksploatacja. Oby tak dalej :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż, mam Megane II Grandtour z 2004r 1.5 dci (74 KW) z przebiegiem 217 tys.
mój dochodzi albo już ma ok. 300 kkm i wg danych serwisowych nie miał nic robione przy silniku.

ale odkąd jest mój (3 lata) to zmieniam olej z filtrem co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeszcze 2-3mce. temu miałem podobny dylemat, autko z przebiegiem ok. 190tyś, oleje, filtry wyemieniane co roku, paliwko tylko klasy premium, również dbałem i byłem zadowolny z autka bo komfort jazdy, świetna spalanie itp. Ale teraz juz nie mam dylematu bo na początku września w silniku wyskoczyła mi panewka. Koszt naprawy z częściami 4tyś. Nie opłaca mi się teraz sprzedać auta bo cena jaką wezmę, zawsze muszę w głowie zrobić działanie minus 4000zł. A nie wymieniałem jeszcze dwumasy (szacunkowy koszt ok 3tyś)i z turbiną (ok 1,5tyś.) też nic nie robiłem. Nie twierdzę że wszystkie renówki tak mają bo jak czytasz wyżej, koledzy jeżdżą po 300tyś.km bez większych napraw ale decyzja należy do Ciebie i wszekie jej konsekwencje również będą Twoje <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo teraz wszystko jest już na deskach kreślarskich, przepraszam na ekranach komputerów projektowana ile czasu ma służyć. Proponuję obejrzeć to:

 

http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

 

To samo tyczy się samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietna teoria spiskowa. Jak do tego mają się żarówki ledowe??

A samochody nie są mnie trwałe tylko jego podzespoły są trwałe równomierniej. Po co robić żeczy niezniszczalne?? Na tym nikt nie zyskuje. Na tym wszyscy tracą.

Trwałe były wolnossace diesele. Ciekawe kto by to teraz kupił <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!