Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Substrati-bardzo fajnie ze udalo ci sie cos ustalic-to ze dachem mozna machac bez problemu-wazne ze idziemy do przodu z tematem a nasza wiedza jest coraz większa. Ale sam mówisz ze problemem są szyby-a więc wróćmy do tego o czym wszyscy mówimy od początku-najpierw ustalmy jak podniesc/opuscic szyby a potem mozna dolozyc do tego dach. Nel cały czas od jakiegos czasu mówi o sprawdzeniu konkretnej sytuacji (podanie zasilania na sterownik od dachu i uzycia przycisku zamykania/otwierania wszystkich szyb w kabinie). Ja jeszcze przez tydzien nie mam dostepu do auta-ale moze tobie sie uda to sprawdzic. Nel i goigen mają sporą wiedze i starają się nam pomóc. To ja i tu Subratri mamy CC i to nam i innym posiadaczon CC przyda się to co wspólnie ustalimy. Wiec nie strzelajmy fochów tylko cieszmy sie ze chlopaki chcą nam pomóc-oni sobie dachu w scenicu ani espacie nie złożą.

Wracając do sedna-Subratri, czy mozesz sprawdzic to o czym mówi NEL?

dach zamknięty (szyby opuszczone),podaj +12V na przewód żółty przy sterowniku dachu ,w kostce od przycisku szyb przy ręcznym połącz odpowiednie piny o których pisałem wcześniej.
Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subratri - przykro mi że nie znam twojego języka ,znam tylko POLSKI .Wszystkie informacje pomiędzy sterownikiem dachu a pozostałymi podzespołami elektrycznymi samochodu,(włącznie z szybkością) idą po CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież pisałem już kilka razy. Sterownik dachu nie steruje szybami tylko dachem. Niczym więcej. Zeby opuścić szyby sterownik ten wysyla sygnał do UCH aby ten wysterowal szyby.

Bez zalaczobego UCH szyby NIE DZIALAJA niezaleznie od tego jak wokół nich tańczy my.

Szczere checi do mienia racji tego nie zmieniają. Ilosc powtorzen instrukcji experymentu rowniez tego nie zmieni.

Włączenie UCH bez karty I przy zamknietym samochodzie da sie wymusić. Wylaczyc jednak po tym wumuszeniu mozna go jedynie poprzez podanie sygnalu zamykania Z PILOTA.

Albo wiec znajdziemy analogowy sygnal zamykania zaraz po zdekodowaniu albo... w uj kasy trzeba wlozyc zeby to oszukac.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6; 5.7

Zanim wyślesz na forum, przeczytaj spokojnie, popraw a w następnej kolejności naciśnij "wyślij" -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, już ze analogowy impuls trwający krócej jak 1s biegnie z UCH, przez przelot w słupku A do drzwi, czarnymi kabelkami do wtyczki w zamkach, do pinów A lub B. Zamykanie i otwieranie jest realizowane przez zmianę polaryzacji na tych przewodach. Tu można wykorzystać tą zmianę polaryzacji, by odpowiednio podłączyć spolaryzowane przekaźniki. W tym przypadku można podpiąć do tych 2 przewodów dowolną ilość przekaźników takich samych ale jedne będą (mogą) działać przy zamykaniu, drugie przy otwieraniu zamków. Można też zastosować przekaźniki bistabilne, spolaryzowane, i będą działać bez podtrzymania, do czasu kolejnego odwrotnie spolaryzowanego impulsu. (nacisnięcia na drugi przycisk karty) Ten impuls wystarczy do wysterowania przekaźnika albo układu, który przez własne podtrzymanie będzie odpowiednio długo zasilany. Ten może już zasilać cokolwiek, od wzbudzenia czasówki, czy układów binarnych, albo liczników, po zasilanie innych układów włącznie. Czuwanie w UCH dla zamków jest cały czas, to i ten fragment UCH jest stale zasilany. (albo zawsze gotowy, by zamki wysterować, nawet po kilku dniach, póki aku nie padnie)

Teraz tylko trzeba ustalić co ma być zasilane, jak długo i odpowiednie, zależne od siebie wzajemne blokady wprowadzić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes - czasami sie da. Zalezy od stanu umyslu I czystosci ekranu w telefonie.

Gojgien Ten sygnal o którym mowisz jest użyteczny gdy go chcemy urzyc ale jest nic nie wart gdy go chcemy wymusic. Seriously - poddaje sie juz jesli chodzi o tłumaczenie tego. Wszystko napisałem juz kilka razy. Nie mam wpływu na stopień pojmowania textu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

Jak już pisałem, przeczytaj i popraw przynajmniej zanim wyślesz :lol: -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

en sygnal o którym mowisz jest użyteczny gdy go chcemy urzyc ale jest nic nie wart gdy go chcemy wymusic.

Wymuszasz go kiedy chcesz, naciskając na przyciski karty. Przeczytaj raz jeszcze, poprzedni post uzupełniłem.

Z HF sterowanie zamkami zanika po 72 godzinach, z karty dopiero jak aku padnie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On szuka sygnału analogowego w UCH który uruchamia przekaźniki centralnego zamka ,czyli po rozkodowaniu sygnału radiowego z pilota.A ty myślisz o sygnale który już idzie z UCH do silniczków centralnego.Co prawda napisałem mu wcześniej aby sprawdził sygnał z wewnętrznego przycisku centralnego ale się nie ustosunkował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica czy sygnał jest ze środka UCH, z przed przekaźnika pobrany, zapewne gdzieś ze ścieżki na laminacie, czy już za nim, po stykach roboczych i z poza obudowy UCH?? Moim zdaniem ta druga opcja jest lepsza, bo już poza obudowę wyciągnięta. Ważne że nie jest to info z CAN ale już analogowe, a takie do blokowania zamków biegnie....

Ciekawe co będzie jak się okaże, że po zdekodowaniu transmisji radiowej, opcja zamykania steruje cewką jednego przekaźnika, a otwieranie drugiego, równoległego, podającego odwrócone zasilanie na te same przewody.....

Po co wtedy całe dłubanie w UCH skoro końcowy efekt i tak jest na zewnątrz wyprowadzony...

No ale co ja tam wiem, nie znam się aż tak.......

Chciałem tylko przypomnieć, że patent powinien być jak najprostszy, bez dłubania w UCH. Nie każdy lutownicę miał w rękach, a robić to tylko do jednego auta bez prostego sposobu powielenia w innych, jest trochę poronionym pomysłem.

Już do samego programowania użytych procesorów trzeba mieć odpowiednie moduły programatorów i program.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co prawda napisałem mu wcześniej aby sprawdził sygnał z wewnętrznego przycisku centralnego ale się nie ustosunkował.

Bo już wcześniej napisałem, że po zamknięciu pilotem ten guzik nie działa.

A co to za różnica czy sygnał jest ze środka UCH, z przed przekaźnika pobrany,

Nie chodzi o pobranie go - jego można wziąść z każdego zamka. Chodzi o podanie tego sygnału, z obcego źródła tak, żeby UCH myślał, że został naciśnięty pilot.

Chodzi o to, że po zdjęci u zasilania z żółtego przewodu, gaśnie większość, ale świecą się zegary, a co za tym idzie pewnie jeszcze jakieś ustrojstwa są zasilone. To chyba zgaśnie po jakiś 10 min o ile mnie pamięć nie myli, ale nie sprawdzałem tego, bo 10 min to to samo co nigdy w tym przypadku.

Ciekawe co będzie jak się okaże, że po zdekodowaniu transmisji radiowej, opcja zamykania steruje cewką jednego przekaźnika, a otwieranie drugiego, równoległego, podającego odwrócone zasilanie na te same przewody.....

Niestety nie ma tak dobrze. Rozbebeszyłem UCH licząc naiwnie na taką właśnie promocję. Ale teraz wiem, że i tak nic by to nie dało.

Ja mam gdzieś starą kartę, której czytnik nie czytał. Poprostu ją stuninguję tak, żeby dało się ją wysterować elektronicznie i żeby ona wysyłałą sygnał zamykania. No i będzie po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jak ponownie podasz sygnał zamykania centralnego (aby wygasł wyświetlacz) to cała procedura zacznie się od nowa i tak w "koło Macieja". Jeżeli dobrze pamiętam to wyświetlacz po pewnym czasie sam zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam to wyświetlacz po pewnym czasie sam zgaśnie.

To chyba zgaśnie po jakiś 10 min o ile mnie pamięć nie myli, ale nie sprawdzałem tego, bo 10 min to to samo co nigdy w tym przypadku

Tylko że jak ponownie podasz sygnał zamykania centralnego (aby wygasł wyświetlacz) to cała procedura zacznie się od nowa i tak w "koło Macieja"

 

To już tylko problem logiczny. A to znaczy, że nie problem.

 

Dodano: 01 mar 2013 - 00:42

Gdyby, co by... To ja już wstępny program mam. Już właściwie działa, w zakresie sterowania dachem i szybami z pilota. Teraz jeszcze mam chęć przejąć kontrolę nad guzikami szyb i dachu przy włączonym zapłonie, tak, żeby nie trzeba było trzymać tych przyciskaczy.

W przyszłym tygo przyjdzie kolej na zamawianie elementów płytki, więc i na jej projekt... A więc na najtrudniejszy etap.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze mam chęć przejąć kontrolę nad guzikami szyb i dachu przy włączonym zapłonie, tak, żeby nie trzeba było trzymać tych przyciskaczy.

A nie prościej przejść przez już otwarte drzwi??

http://megane.com.pl/files/file/170-megane-ii-cc-wymiana-przycisku-otwierania-dachu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te drzwi nie są otwarte - są tylko uchylone. Proces zamykania dachu kończy się domknięciem szyb (inaczej po co dach zamykać). Podmiana przycisku tu nie pomoże. Poza tym, przy otwartym dachu już lipa całkowita - szyb się nie podniesie.

 

Dodano: 01 mar 2013 - 10:18

hmmm. Nie daje mi to spokoju :lol: Ten pomysł z kartą - raz, że drogi -dwa, ze skrót niemiłosierny.

Cały czas przed analizą sygnału CAN powstrzymywała mnie cena oscyloskopów. Jednak czytając poradniki programowania procesorów zaświtała mi idea zrobienia sobie analizatora CAN, No nie tyle CAN co zczytania ramki z odpowiedniego kabla. Jeśli by się to udało, można by chyba spróbować obejść UCH i zasymulować na silnikach szyb odpowiedni sygnał cyfrowy.

Nie wiem nawet czy moj pomysł jest realny, bo nie wiem co idzie po tym piątym kablu, ale jesli tylko pojedyńcza ramka to chyba po problemie :)

 

Dodano: 01 mar 2013 - 20:39

 

bardzo lichy filmik (Samsung to nie telefon)ale widać działanie.

Program jest bardzo wstępny i z błędami ale zasada działania już zachowana. W połowie przełączając przełącznik udałem, że dach jest otworzony, wtedy działanie programu się zmienia.

Samo kończenie zawsze jest wysyłaniem syg zamykania z pilota co jest oczywiście błędem ale to pierdoła do poprawienia przy okazji.

 

Dodano: 03 mar 2013 - 10:58

Na elektrodzie padł pomysł, że szyby idą po lini LIN.

Czy może ktos potwierdzić, że ten piąty przewód to właśnie LIN BUS?? Albo chociaż czy lin był w Megankach. Chciałbym się upewnić, zanim kupię klocki potrzebne do podsłuchania tej lini.

 

Dodano: 06 mar 2013 - 19:51

no i znowu napiszę sam pod sobą :)

Jako, że sprawa z szybami jest własciwie już na 100% pewna - jest to linia LAN (chociaż podsłucham ją dopiero w weekend jak się uda), brną w temat dalej :)

Ponieważ w każdym aucie brakuje mi doświetlania zakrętów, i ponieważ zainwestowałem już okropną kasę w rozszyfrowanie tych syg cyfrowych w tym samochodzie, zastanawiam się czy nie bawić się dalej ;)

Chętnie bym pomyślał o włożeniu w układ ustrojstwa czytającego położenie kierownicy i włączającego przeciwmgielne po odpowiedniej stronie.

Zeby jednak czytać to jak trzeba muszę wiedzieć co czytam.

Śledząc temat troszkę w necie nadknąłem się na VANbus o którego istnieniu nie miałem pojęcia. Z wikipedji wynika, że PSA oraz Renault jeżdżą właśnie na VAN nie na CAN.

 

Czy ktoś może się do tego odnieść? Czy tak naprawdę jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówkach jest tylko wspomniane o CAN i liniach K, L.

Również w słowniku skrótów zastosowanych w serwisówkach diagnostyki brak czegokolwiek o VANbus..

A piszesz sam pod swoimi postami, bo o czym tu dyskutować?? Na razie sam się bawisz swoimi zabawkami, według swojego pomysłu.. Nie przeszkadzamy i czekamy na namacalne efekty, bardziej wdrożone jak tylko do mrugania kolorowych diodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!