Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

oj nie na temat cała ta dyskusja, Ty włączyłeś osobny układ w silnik lusterek a jak sam pisałeś kilka stron wcześniej z szybami nie jest tak łatwo. No ale dobra, nie ma się co gryźć.

Napisałem tylko, że samo podanie zasilania na sterownik dachu zamiast rozwiązywać problemy to je generuje, więc żeby coś z tego wyszło, trzeba znaleźć inny sposób. Tyle w temacie moich dzisiejszych testów.

Jesli ktoś wie czemu trzeba zadać prąd na UCH żeby ruszyć szyby niech się pochwali :lol: Ja w tym mrozie wszystkie plastiki połamię zanim znajdę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty włączyłeś osobny układ w silnik lusterek a jak sam pisałeś kilka stron wcześniej z szybami nie jest tak łatwo.

Nie tak do końca.. Zasilanie lusterek jest fabryczne, a układem zastąpiłem tylko lewa dłoń przekręcającą przełącznik z pozycji L/0/P na przeciwną do 0, czyli składanie. No i porozcinałem odpowiednie przewody by nie zrobić zwarcia na zasilaniu pomiędzy tym nowym wysterowaniem, a faktycznym łączeniem przełącznika, pozostającym fizycznie w pozycjach L/0/P.

O trudnościach w sterowaniem szybami w Megi CC pisałem w kontekście braku górnej ramki szyb w drzwiach.

Dopiero potem uświadomiłem sobie, że te szyby nie potrzebują górnego oporu w tych ramkach, jak to jest w normalnych megankach, by przeciążeniówka je wyłączyła. Tu te krańcówki, czy opory macie w drzwiach schowane, no bo coś je musi wyłączać, by nie jechały w nieskończoność.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o co ci chodzi z tym UCH .W pozostałych Megankach domykanie szyb działa bez zasilania po zapłonie UCH - wyłączam zapłon ,zamykam drzwi ,robię dwuklik na pilocie i szyby się domykają, wcześniej wszystko gaśnie (licznik,oświetlenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu właśnie jakieśjaja są...

Wedłóg schematów komunikacja sterownika dachu z UCH idzie tylko po skrętce więc CAN, Czyżby sterownik nie ruszył bez komunikacji CAN z drugiej strony??

na innym jednak schemacie mamy takie coś jak w załączniku, więc coś idzie na pin 7 do UCH z silnika szyb - przeciążeniowy??

Z innej strony - z tej skrzynki rozdzielczej przy aku idzie jakiś plus na włączniki ale to chyba tylko światełka są... a może niedokładny rysunek i to jest plus na sterowanie? Wtedy bez załączenia przekaźnika w tej puszce nic nie ruszy...

opcje znalazłem 3 :/ odpowiedzi narazie zero... Trzeba będzie ganiać chyba z miernikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ...widze rozmowa się rozwineła. Tylko spokojnie Panowie i napewno do tego dojdziemy. Od kolejnego wtorku znowu bede mial auto wiec tez cos potestuje. Substrati zwracam ci tylko jeszcze jedną uwagę. Ty twierdziles w któryms momencie ze aby zamknac/schowac dach musisz miec odpalony silnika albo zaplon-dobrze pamietam? Ja sprawdzilem w przynajmniej 2 megankach i wystarczy sytuacja kiedy po wejsciu do auta naciscniemy START (włączy sie radio, zasilanie zapalniczki itd....) Wtedy moge juz otwierac i zamykac dach. Jak jest ze sterowaniem szybami-teraz juz nie pamietam-musze sprawdzic. Moze poprostu u ciebie jest cos pokrecone?

 

Nel-w żadnej M2 CC nie dziala tak domykanie szyb jak opisujesz. W m2 CC automatycznie da sie tylko opusic szyby do dołu i to tylko z kabiny. Przyciskami na pilocie nie mozna ani otworzyc ani zamknac szyb. Natomiast ze srodka aby domknac szybe trzeba trzymac przycisk cały czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ze srodka aby domknac szybe trzeba trzymac przycisk cały czas...

To już też wcześniej zostało ustalone, dlatego właśnie megany CC nie mają fabrycznego domykania szyb z karty. Wygląda jakby przyciski tylko w dół działały impulsowo.

Z tego też powodu główne zainteresowanie padło na przycisk dodatkowy, który steruje wszystkimi szybami jednocześnie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty twierdziles w któryms momencie ze aby zamknac/schowac dach musisz miec odpalony silnika albo zaplon-dobrze pamietam? Ja sprawdzilem w przynajmniej 2 megankach i wystarczy sytuacja kiedy po wejsciu do auta naciscniemy START (włączy sie radio, zasilanie zapalniczki itd....)

no to był skrót myślowy, chodziło mi właśnie o zasilenie UCH, z szybami jest tak samo jak z dachem.

Na dzisiaj mam awarję ogrzewania więc nie wiem czy coś zrobię wogóle, a auto mam porozkładane po do mu w kawałkach więc wogóle lipa :/

 

Dodano: 26 lut 2013 - 09:54

tego zapomniałem podać

 

Dodano: 26 lut 2013 - 11:48

no i sie wyjaśniło po części.

To wszystko idzie po CAN. Szyby są nie do ruszenia na krótko bo idą przez UCH niezależnie od tego jak dobrze czyta się schematy. Dach natomiast na krótko się rusza, ale idzie bez żadnych zabezpieczeń. Nie wiem też czy ruszy zamki, narazie udało mi się ruszyć siłowniki przy otwartym bagażniku i zwartym krańcowym siatki bagażnika.

 

Dodano: 26 lut 2013 - 12:40

no jedno jest już pewne

Dachem można ruszać bez problemu. Szybami nie można. Szyby można by spróbować na krótko...

post-35670-0-58304700-1361868883_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co dałeś zrzut ekranu? Przecież schemat w okienku jest w pdf-ie i można go bez problemu zapisać.

Najedź myszą na prawą dolną części okienka ze schematem, powinny wyskoczyć odpowiednie ikonki. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że bełkocząco trochę piszę :lol: Sory - to pewnie przez ten mróz koszmarny...

Zreasumuję to jakoś...

Podanie zasilania na sterownik dachu, bez rozcinania żółtego przewodu, oraz symulacja naciśnięcia guzika poprzez zwarcie odpowiednich przewodów (bez rozcinania również) pozwala na pełnowartościowe ruszanie dachem. Nie opuszcza jednak szyb.

Samych szyb nie można w ten sposób ruszyć.

Mało tego, nie można ruszyć szybą nawet na krótko, zadając sygnały na silnik.

Silnik szyby jest sterowany "minusem". Przy włączonym zapłonie można podać masę na przewody sterujące i szyba się rusza. Przy wyłączonym nie dzieje się nic, mimo, że plus zasilający jest na stałe. Wedłóg schematów, masa też nie jest odcinana nigdzie więc... Znowu CAN??

 

Przyznam szczerze że straciłem ochotę trochę. Nie wiem jak ruszyć te szyby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczna sytuacja jest w scenicach i megankach II, jest to tak samo fabrycznie podłączone. Do modułu przy silniczkach szyb jest doprowadzony na stałe plus i minus, prócz tego jeszcze 2 albo 3 przewody sterujące. (piszę z pamięci)

Też jest to wpięte w UCH, a w niektórych przypadkach, gdzie są impulsowe przyciski sterujące szybami jest możliwe ich zdalne domykanie po dwukliku w przycisk blokowania zamków na karcie.

Może podpatrzenie i przeanalizowanie tego rozwiązania będzie pomocne, by bez wciśniętego uprzednio START/STOP szyby ruszyły..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma wiedzę, albo jakąś zdolność nadludzką, do znalezienia skąd idą sygnały do zamykania, lub otwierania, Może ktoś wie gdzie jest dekoder pilota...

Już walić ten 3 ci guzik. Chodzi o to, że jeśli uda się podać sygnał zamykania, to można sobie włączyć całą alektronikę a później tym sygnałem wygasić zegary. Jeśli się to nie uda - ja nie widzę sposobu, żeby coś z tym zrobić. Machanie dachem też o upę rozbić jeśli nie wysterujemy szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad takimi rzeczami najlepiej się kombinuje temu, kto ma takie auto do własnej dyspozycji..

Ja niestety M II CC nie posiadam i jak na razie nic nie zapowiada bym posiadał.

Do składania lusterek w sceniolu też kilkakrotnie podchodziłem jak jeż do stosunku....

Ale to auto miałem w posiadaniu i łatwiej było poszukać co potrzebne. Nawet ponad tydzień bez tapicerki drzwi jeździłem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommi - wiem że w CC nie działa dwuklik ,chodziło mi o to że kolega Subratri twierdził że aby szyby pracowały musi być włączony zapłon,więc dałem mu przykład że nie.

Subratri - ty ciągle o tym dachu a temat jest o szybach.Z tego co pisał Tommi (ja również nie mam CC)to są przy ręcznym dwa przyciski jeden od dachu drugi od szyb (wszystkich). Jeżeli zamknie dach to przyciskiem (koło ręcznego) może domknąć wszystkie szyby ale musi trzymać przycisk tak długo aż zamkną się szyby.Ideą mojej propozycji jest aby zastąpić trzymanie przycisku - prostym układem czasówki uruchamianej impulsem centralnego zamka przy zamykaniu ,zamiast trzymania przycisku.Miało by to wyglądać tak :dach zamknięty, wyłączam silnik ,wychodzę zamykam drzwi wciskam pilota zamykają się zamki i ewentualnie domykają szyby jeżeli były otwarte.

Więc sprawdź tak jak pisałem wcześniej :dach zamknięty (szyby opuszczone),podaj +12V na przewód żółty przy sterowniku dachu ,w kostce od przycisku szyb przy ręcznym połącz odpowiednie piny o których pisałem wcześniej.

Układ musi być oparty o sterownik dach bo inaczej mogło by dojść do kolizji z dachem.

Jeżeli chodzi o impuls do UCH sterującego centralnym - to masz przewód który steruję centralnym gdy zamykasz samochód wewnątrz.Jest to przewód który idzie z włącznika do UCH - złącze PE1(40pinowe) białe pin 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jakis oporny Nel jestes. Albo nie czytasz albo nie rozumiesz co jest napisane...

Moze nie ten jezyk ???

Ja juz jeden pomysl na ugryzienie tego mam, troche drogi ale chyba jedyny...

W moich warunkach plus 200euro (w polsce powinno być plus 3 stowki) do ukladu.

Rozwiazanie wiec nie dla kazdego.

Ciekawe jeszcze ktory kabel jest odpowiedzialny za odcinanie przy predkosci > 0 fajnie byłoby dodac mozliwosc ruszania dachem na światłach. ..

Na brak pisania polskich znaków diakrytycznych to można jeszcze przymknąć oko, choć to za lenistwo uznać trzeba nie zainstalować sobie takiej czcionki.

Jak widać to czasem udaje ci się w ten ALT trafić i wyjdzie w tekście "ł" cz też "ś".

Jednak nazwę kraju z którego się pochodzi to wypada napisać już odpowiednio :lol: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj..... Z treści postów i umiejętności, to ja bardziej do tylu i oporny jestem jak kol. Nel....

Wobec powyższego nie powinienem w temacie głosu zabierać....

OK, zamieniam się wobec tego w obserwatora i czytacza, oczekując na efekty..... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!