Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem w instrukcji obsługi informacji na temat wypalania FAPa. 

Mechanik w nieautoryzowanym serwisie Renault (albo po prostu w warsztacie samochodowym wyspecjalizowanym w renault ?) powiedział mi, że w moim aucie wypalanie następuje przy minimalnej prędkości 130 km/h. W tym temacie czytam o 60 - 80 km/h.

Na desce rozdzielczej nie ma żadnej informacji o tym, że trwa wypalanie.

Może ktoś ma pewne info jak to z tym wypalaniem jest w mojej wersji - Renault Megane III 1,5 dCi 70kW?

Edytowane przez empire13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie w instrukcji obsługi nie pisze o wielu innych aspektach pracy silnika. Kierowcy nie jest niezbędna informacja o tym, że filtr się wypala, bo i tak się wypali. Mechanik wprowadza w błąd sugerując prędkość 130 km/h by wypalanie nastąpiło. Jak wolisz, możesz uwierzyć mechanikowi lub użytkownikom, którzy jeżdżą tymi silnikami i nie mają problemów z FAP. Masz piąty wtryskiwacz i nawet zatrzymanie się na światłach nie przerwie procesu wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, empire13 napisał:

Mechanik w nieautoryzowanym serwisie Renault (albo po prostu w warsztacie samochodowym wyspecjalizowanym w renault ?) powiedział mi, że w moim aucie wypalanie następuje przy minimalnej prędkości 130 km/h.

Zmień mechanika jakie takie kity wciska. Nie ma żadnej wzmianki w manualu serwisowym o prędkości w kwestii wypalania DPF. Musi być spełnionych kilka warunków aby ten proces się zainicjował ale są to głównie kwestie związane z temperaturami (silnik, DPF, spaliny) jak również taki banał jak minimum 1/4 zbiornika. Jeszcze mi się przypomniało ale tutaj nie wiem czy dotyczy to starszych modeli. W nowych nie dojdzie do wypalania jak będzie się świecił serwis olejowy na desce.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aniewa napisał:

Jak wolisz, możesz uwierzyć mechanikowi lub użytkownikom, którzy jeżdżą tymi silnikami i nie mają problemów z FAP. Masz piąty wtryskiwacz i nawet zatrzymanie się na światłach nie przerwie procesu wypalania.

No to mnie uspokoiłeś. Niepotrzebnie w  taki razie czasem wbijałem na autostradę by przegazować auto. Zwykła DTŚ na śląsku wystarczy :)

A pytam bo są różne wersje silników a ja lama totalna :)

13 minut temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Byłem u niego tylko na przeglądzie auta po zakupie. Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halas2 napisał:

Nie gazować. Temperature najwyższą się osiąga przy obciążeniu a nie przy obrotach. Jak silnikowi nic nie dolega to jeździć i cieszyć się życiem i nie szukać problemów na siłę:)

Ok. Problemów nie szukam. Ale nie chcę aby one mnie (z mojej winy) dopadły.

Czyli wniosek z waszych odpowiedzi jest jeden: jeździć i się FAPem nie przejmować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, empire13 napisał:

Czyli wniosek z waszych odpowiedzi jest jeden: jeździć i się FAPem nie przejmować.

Jeżeli Fap wypala się  co  ok; 1700 -2000 km - to  znaczy, że  silnik zdrowy;

   -fap jest bardzo dobrym miernikiem kondycji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, empire13 napisał:

No ale do tego potrzeba trzeba podpiąć kompa, tak?

Podpięty komputer pokaże, ile było wszystkich wypaleń od wyjścia z fabryki. Na tej podstawie określisz średni przebieg między wypaleniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem wskazanie ilości wypaleń to jakiś wyznacznik. U mnie widzę raz liczy raz nie. A jak ktoś zgasi auto w trakcie to napewno nie policzy. Co do przebiegu 1700-2000km to bym uważał mocno na wyrost. Z postów które tu widziałem i z własnego doświadczenia przebieg w okolicy 1000km jest ok. Jak ktoś jeździ po mieście to będzie mniej. FAP jest dobrym miernikiem jak znamy przeszłość auta. Pamiętajmy że z każdym wypaleniem zbiera się w nim popiół który naturalnie go zatyka. Częste wypalenia najpierw oznaczają problem z silnikiem a potem brudny filtr.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halas2 napisał:

Jak ktoś jeździ po mieście to będzie mniej.

Należy ograniczać jazdę po mieście i robić wypada za miasto;

  - dawać po garach, aby przedmuchać katalizator oraz fap-a z popiołu,

3 godziny temu, halas2 napisał:

Częste wypalenia najpierw oznaczają problem z silnikiem a potem brudny filtr.

Święta prawda 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Należy ograniczać jazdę po mieście

Nie do końca z tym się zgodzę, bo samochód ma mi służyć a nie na odwrót. Każdy wypad poza miasto oczywiście wskazany.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 miesięcy robię trasę praca - dom cirka 18km w jedną stronę i typowe ruchy wokół komina. Może zrobiłem w tym czasie 500km po autostradzie i jak widać nic się nie dzieje. Nie było procedury wypalania od dawna. A jak czytam o tym jak to trzeba "dawać po garach" aby DPF wyczyścić, to wiem, że gość nie ma o tym pojęcia. Oczywiście niezbyt zdrowe są ruchy po kilka kilometrów w zimie, ponieważ silnik nie zdąży się rozgrzać więc teoretycznie przybywanie sadzy jest szybsze, ale jak się ma olej w głowie i czucie w prawej stopie, to wszystko ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!