Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

to wnętrze, które wkleił kataryniarz, wygląda jak jakaś ultra bieda. Zwykła stacyjka, bez podłokietnika, szyby elektryczne tylko z przodu. Pewnie będzie to najpopularniejsza konfiguracja na Polskę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem na download zdjęcia Megane IV, które zrobiłem na salonie IAA we Frankfurcie. Link poniżej.

IAA Frankfurt 2015

Mam też zdjęcia Renault Talisman oraz silników, wrzucę je w późniejszym terminie.

Topowa wersja ma tablet wbudowany w deskę rozdzielczą, tak samo z resztą jak Talisman. W znaczku Renault jest kamera cofania.

Generalnie wnętrze dosyć proste bez zbędnych udziwnień. Wiadomo na salonie tylko wersje full, tak że było na czym oko zawiesić i nie mówię tu tylko o samochodach :rolleyes: .

Jedyny bajer to opcja z systemem "4 control", czyli po prostu 4 koła skrętne. Była tam fajna makieta i można było zobaczyć jak to w praktyce działa.

Facet z obsługi zachwalał ten system, ale jak mu powiedziałem, że coś podobnego było już w starej Hondzie Accord (system 4WS) to jakoś dziwnie nie pamiętał.

Generalnie ma być montowany za dopłatą i na razie tylko w Megane, Talisman i Espace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault ten system zadebiutował już w Lagunie III i całkiem fajnie się z tym jeździ.

Ja ten system pamiętam, ale z Mazdy 626 GD, która jeszcze mogła do tego mieć napę na 4 koła (auto z 1987 roku).

Wcześniejszy model Mazdy 626 miał w opcji elektronicznie sterowaną siłę tłumienia amortyzatorów, było to w 1983 roku.

Silnik turbo z kompresorem Japończycy połączyli już pod koniec lat 80, produkowany był wtedy Nissan March z silnikiem 0,9l o mocy 110 KM.

To tyle jeśli chodzi o "rewolucyjne" technologie, które teraz są po prostu odkurzane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda miała swój (4WS) ale w oparciu o hydraulikę i z tego co pamiętam były z tym problemy więc szybko się z tego wycofali.

Honda ciągnęła to do bodajże do końca modelu Plelude.

Tu jest fajny artykuł jak ktoś jest zainteresowany tematem LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Mazda miała wersję z hydrauliką i było to dość niezawodne rozwiązanie.

Ja wiem czy szybko, skoro był dostępny w latach 1987-1998.

Zrezygnowana z niego wraz z zakończeniem produkcji Mazdy MX6 i nowe płyty podłogowe już nie były pod niego przystosowane (cięcie kosztów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lionel2000 dzięki za zdjęcia <ok> Kiedy Talisman? :)

Niestety na zdjęciach wnętrza widzę "taniość" :( Żadnego kroku na przód, bardziej wygląda to przeprojektowaną MIII, której wnętrze ma więcej polotu od prawie "niemieckiej" IV. Na dodatek nadal staroświecka kanapa z tyłu, a wystarczyło podpatrzeć jak to jest rozwiązane w 308 czy Civic-u. Jedyny plus to więcej miejsce na tylnej kanapie. Mam nadzieję, że na żywo jednak "rozczaruję" się pozytywnie jak w przypadku Espace.

 

PS.

Podłokietnik na tylnej kanapie żywcem przeniesiony z MIII :mrgreen:

Edytowane przez kataryniarz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba na żywo oglądnąć osobiście. Kiedyś kolega kupił Citroena DS4, design wnętrza na zdjęciach wizualnie prawie jak w Golfie III. Jak wsiadłem za kierownice... to bomba, rewelacja. Także proponuję wstrzemięźliwość póki co ....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panel od szyb jest tylko trochę przemodelowany.

Jest też zaleta tego, że Megane IV nawiązuje do III, w końcu III można zaliczyć do udanych samochodów, więc może IV nie będzie aż taka słaba :)

Zabrakło mi jedynie zdjęć wnętrza wersji GT, bo zwykła wygląda normalnie, bez rewelacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy Talisman?

Zaponiałem napisać ale zjęcia są tu LINK a silników tu LINK

Co do wnętrza to faktycznie d..y nie urywa, co gorsza to były modele topowe więc wersje podstawowe będą jeszcze bardziej oszczędne.

Generalnie nie maiłem czasu posiedzieć dłużej, gdyż kolejka Niemców już stała :angry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pasuje odświeżyć temat. :) Myślę że być może w tym miesiącu powinniśmy poznać ceny Megane IV, ewentualnie najpóźniej w grudniu...

 

Dodano: 27 lis 2015 - 14:48

Pojawiły się w końcu nowe informacje odnośnie Megana IV. Wiadomo że w Polsce pojawi się w marcu (na rynkach zachodnich w styczniu), zaskakujące to że wciąż będzie dostępny wolnossący silnik 1.6 16V o mocy 115 KM.

 

Przy czym dla kilku rynków, w tym dla polskiego, dostępny będzie jeden wolnossący motor benzynowy 1,6 o mocy 115 KM.

Czyli jeszcze będzie można wybrać wolnossący, idiotoodporny silnik do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane są już ceny nowej megane na rynku francuskim - od 18200 euro, biorąc pod uwagę, że clio wersja intens 90tce zaczyna się tam od 18500euro, można się spodziewać, że nowe megane będzie u nas startować z cena ok 55 tys ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!