Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak wyposażony jest Superb za 90 tysięcy, ale skoro nie ma nawet alusów to o Xenonach/LEDach pewnie też możemy zapomnieć (a to dla mnie priorytet, nigdy więcej auta z halogenami, żyjemy w XXI wieku i dzisiaj lepsze światłą powinny być standardem jak ABS kiedyś).

Ksenony rozumiem, a co dają LEDy w praktyce?

Superb Ambition 96tys. Ledy, biksenony, alusy i parasolki.;)

Chodzi mi po prostu o to, że z kompaktem można tak zaszaleć, że się zbliżamy bardzo do klasy o poziom wyższej. Osobiście patrzę na auto jak na coś co ma mi służyć i ile potrafi to coś zrobić. Jakbym miał kupować kompakta z bagażnikiem 300-400 litrów hatchbacka to chciałbym zmieścić się w 60-70tys. MAX. A najlepiej jeszcze mniej, na dupowóz do pracy styknęłoby Sandero nawet za 40tys, byle klimę miało. Co innego na dłuższe trasy to już muszę mieć coś lepszego.

 

No chyba, że jako kawaler bez rodziny bym tylko na samochód oszczędzał.

Natomiast za 80tysięcy można kupić Octavię 1.4TSI 150KM Ambition wraz z kilkoma dodatkami czyli kompletne wyposażenie. Megane przy tym wychodzi BARDZO drogo - ale tylko katalogowo. Jednak co z tego, jeżeli w istocie będzie tak, że w Skodzie zejdą do 77, a w Renault do 70. ;) Wtedy można myśleć, aczkolwiek 10% różnicy w cenie to już tylko kwestia większej utraty wartości po kilku latach. Po prostu te 7 tysięcy mniej się dostanie za Renault. A jednak w Skodzie chyba wielowahacz z tyłu jest.

 

veg cały czas porównujesz z cenami katalogowymi, w Renault zejdą przecież i to sporo. Za 80 koła cena ostateczna dostaniesz pewnie Astrę 1.4 150KM z Intelliluxami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAPUGA :!:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Skąd obie info? Autokult:

Zawieszenie nowego Renault Mégane technicznie się nie zmieniło – to nadal kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu, ale jego zestrojenie jest zupełnie inne. Teraz to układ bardzo wyważony, oferujący dobre właściwości jezdne i odpowiedni komfort resorowania. Bezpieczeństwo jazdy zapewnia nie tylko dobre zawieszenie, ale także poprawiony system elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

I o tym Multiair są sprzeczne informacje niestety...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@giancardi

Nie chodzi mi o paski LED do jazdy w dzień (=estetyka), tylko o coś w stylu LED Pure Vision w Megane/308 czy Full LED w Leonie. Intelliluxy w Astrze to też podobno pełne LEDy (wcześniej myślałem, że światła mijania to Xenon a drogowe to LEDy). Nie robi mi różnicy czy będzie to Xenon czy LED, zależy mi na bezpieczeństwie i tym, by światła były po prostu lepsze niż zwykłe halogenowe.

Co do wielkości auta... Mi na niej kompletnie nie zależy. Wolę lepiej wyposażonego i mocniejszego kompakta niż biedniejsze i słabsze auto klasy D. Między innymi z tego powodu tak krytykuję nową Megankę, która cenowo zbliża się do segmentu D, nie oferując jednocześnie ani większej mocy, ani bogatszego wyposażenia, ani lepszej jakości wykonania. Nie znajduję po prostu nic, co uzasadniałoby tak kosmiczne ceny (sama stylistyka to chyba za mało).

Co do cen... Pożyjemy, zobaczymy... Ceny Astry już znam (i jest tak jak piszesz, w okolicach 80k mam albo 1.4 150KM z Intelliluxami, albo 1.6 200KM bez). Ceny Megane powoli poznaję i powoli tworzy się mały dramat. Pewnie będzie tak jak prognozujesz... W Renault zobaczą, że nie schodzą im "super wypaśne" Intensy z 1.2 za 90 koła i zaczną się niezłe akcje rabatowe (a nie to co teraz, gdy ich słabsze i biedniejsze auto mimo rabatów jest droższe od konkurencji)...

 

@airbites

Jesteś pewien tego wielowachacza? Z tego co wiem, to belkę z tyłu ma nawet Talisman. Megane miałoby otrzymać lepsze zawieszenie? Jakoś ciężko mi uwierzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ogalając 4ke słyszałem katem ucha jak sprzedawca rozmawiał z jakas para i mówił właśnie o wielowachaczu. Założyłem, ze mówili albo o m4 albo o talismanie, a jeśli talisman ma belkę to znaczyło by ze chodziło o M4.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem, ale jeździłem 1.4 140/150KM i uważam, że właśnie te silniki są optymalne/przyszłościowe. Około 10 sekund do setki było dobre min. 5 lat temu, a nie dzisiaj (zwłaszcza w perspektywie kolejnych 5-10 lat korzystania z auta). I tak... 1.2 130KM i jego osiągi są śmieszne w aucie za niemal 90 tysięcy... Śmieszne jest też sprzedawanie takiego silnika w cenie, za którą inni oferują znacznie mocniejsze jednostki (przy tym samym lub nawet lepszym wyposażeniu).

Pierdzielisz..największym plusem tego silnika w Astrze 1.4 140 kucy, jest zasadniczo możliwość założenia lpg :mrgreen: , jeździłem i szału na mnie nie zrobił, TCe jest cichsze, mniej pali i w M3 nawet w wersji 115 jedzie podobnie, Astra J jest ciężkim klocem w porównaniu do M3.

Pewnie wersja 150 kucy w nowym Oplu będzie od razu wstawiana do gaziarza.

W Oplu jak chciałem zamówić kombika z lpg, plus klimatronik, to zrobili wielkie oczy i taki samochód miał się dla mnie wyprodukować..gdy Meganka była wtedy dostępna od ręki.

Nie nazywaj użytkowników TCe fanboyami czy innymi, bo nie masz podstaw w temacie, teoria to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wersja 150 kucy w nowym Oplu będzie od razu wstawiana do gaziarza.

 

Astra IV 1.4T miała wtrysk w kolektorze dolotowym, czyli jak zdecydowana większość samochodów wyprodukowanych przed 2010 rokiem. Natomiast Astra V 1.4T ma już bezpośredni wtrysk paliwa, więc już nie jest tak kolorowo z LPG...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdzielisz..największym plusem tego silnika w Astrze 1.4 140 kucy, jest zasadniczo możliwość założenia lpg :mrgreen: , jeździłem i szału na mnie nie zrobił, TCe jest cichsze, mniej pali i w M3 nawet w wersji 115 jedzie podobnie, Astra J jest ciężkim klocem w porównaniu do M3.

Tyle, że Astra J to zupełnie inna bajka przecież. Cięższa i to znacznie! Zaryzykuję stwierdzenie, że tam silnik dawał tyle co w Astrze K z trzema osobami na pokładzie.

tomgrandtour, a ile Ci ten twój pojazd pali realnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Astry V 1.4T nie da się zrobić na gaz, to wróże wielki sukces na polskim rynku :mrgreen: .

Moje spalanie?, ostatnie tankowanie to z tamtego tygodnia, zrobiłem 600km, z tego 200 do Krakowa autostradą, reszta po Katowicach, większość 2-3 km krótkie odcinki.., komp pokazał jakieś 7,6/100, a wlałem 48 litrów czyli równe 8 wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widziałem porównanie drogi hamowania Astry IV z Tipo, które wyraźnie lepiej hamuje. I co po tej "bezpiecznej" mocy skoro budżetowe auto lepiej hamuje, a co dopiero Megane IV :) Zawieszeniem też nie ma co się nakręcać, dopracowana belka bywa lepsza od wielowahaczowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdzielisz..największym plusem tego silnika w Astrze 1.4 140 kucy, jest zasadniczo możliwość założenia lpg :mrgreen: , jeździłem i szału na mnie nie zrobił, TCe jest cichsze, mniej pali i w M3 nawet w wersji 115 jedzie podobnie, Astra J jest ciężkim klocem w porównaniu do M3.

Pewnie wersja 150 kucy w nowym Oplu będzie od razu wstawiana do gaziarza.[...]

1. Porównujesz stary silnik oraz starą budę i na tej podstawie wysuwasz wniosek, że 115-konne TCe jest lepsze bo "jedzie podobnie", a przy tym "jest cichsze i mniej pali". Gratuluję...

2. Różnica w przyspieszeniu między uturbionym 1.2 Renault a uturbionym 1.4 u konkurencji (nie tylko u Opla, ale i VAGa, Forda, itp.) jest ogromna. Fizyki nie oszukasz... Ja rozmawiam o faktach/liczbach, Ty wciskasz kit że "tego nie czuć". Jasne... Dwóch sekund do setki (i pewnie kilkunastu przy przyspieszaniu od 80km/h do 120) wcale nie czuć. O czym my mówimy... Oczywiście zgodzę się, że jazda turbobenzyną (nawet stu-konną) daje wrażenie "dynamicznej jazdy", ale nie wmawiaj że oba auta przyspieszają tak samo. Dzieli je przepaść, a skoro tak to nie widzę powodu, by (przy podobnym wyposażeniu) kosztowały tyle samo...

3. "Mniej pali"? Chwilę później piszesz, że na autostradzie spalił Ci prawie 8 litrów. Potwierdzasz tym samym, że mała turbopierdziawka jakoś specjalnie oszczędna nie jest. Pali mniej więcej tyle samo co 1.4, 1.6 czy nawet 1.8 przy podobnej jeździe. Gdzie więc jej zalety? Moim zdaniem praktycznie nigdzie... Co innego, gdyby chociaż była tańsza od większych jednostek konkurentów (a co pokazują oferty na otomoto wcale nie jest)....

4. Do nowego silnika gazu nie założymy (co ktoś już napisał).

Nie nazywaj użytkowników TCe fanboyami czy innymi, bo nie masz podstaw w temacie, teoria to nie wszystko.

Fanboyem nazwałem raptem jednego użytkownika i to nie dlatego, że ma/chwali silnik TCe, a dlatego, że nie potrafi merytorycznie wypowiedzieć się w dyskusji. Rozmawiamy o ofercie Megane, jeden z użytkowników (ja) pisze że "jest drogo" i na potwierdzenie wkleja konkretną ofertę z otomoto i porównuje ją z konkretną ofertą innego producenta. Co robi Leman? Zamiast merytorycznie skomentować moją wypowiedź i jeśli się z nią nie zgadza napisać, że wg. niego drogo nie jest "bo to, bo tamto" woli napisać: "kup Astrę i zamilcz". Gratuluję... Czyżby zabrakło mu argumentów?

To samo powtórzył kilka postów niżej... Skomentowałem, że w ofercie za ponad 85 tysięcy w Megane z małym silnikiem nie widzę nawet czujników parkowania. Jak odpisał Leman? "O Boże... Tragedia... Nie widzę czujników" (pisane z pamięci, posta zareportowałem i chyba poleciał bo już go nie widzę).

Właśnie widziałem porównanie drogi hamowania Astry IV z Tipo, które wyraźnie lepiej hamuje. I co po tej "bezpiecznej" mocy skoro budżetowe auto lepiej hamuje, a co dopiero Megane IV :) Zawieszeniem też nie ma co się nakręcać, dopracowana belka bywa lepsza od wielowahaczowego.

Mogę prosić o porównanie? Chciałbym zobaczyć co znaczy "wyraźnie lepiej hamuje"...

W temacie zawieszenia się nie wypowiadam, bo wątpię czy bym w nawet dynamicznej jeździe zauważył różnicę między belką a wielowachaczem (jak zresztą większość użytkowników). Megane ma belkę, Leon ma belkę, większość innych kompaktów też ma belkę. Astra również (choć w wersji 200KM podobną z drążkami Watta). Dla mnie zwykła belka w Megance nie byłaby akurat wielką wadą, w rajdach nie jeżdżę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie dlaczego Renault nie kwapi się udostępnić cen publicznie, choć dealerzy je znają ? Drzwi otwarte 12 marca, cennik ma być podobno 7 marca publicznie.... Inni producenci udostępniają cennik 1 -3 miesiące przed wprowadzeniem na rynek danego modelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@veg: ta meganka za 85k ma czujniki parkowania, stad pewnie post o płaczu (ma też inne pierdoły jak HUD, a za 77k można mieć intense na mniejszy felgach :P) :) Co innego, ze jak się czyta Twoje posty to ciężko nie mieć wrażenia, że auto już "kupiłeś", tylko może jeszcze nie byleś po nie w salonie. Absolutnie nie oceniam, czy to dobrze czy źle, po prostu z postów wyłania się obraz sugerujący, że już wybrałeś. Podobno decyzje o zakupie podejmuje się podświadomie, a potem jest faza coś jak "świadomego uzasadniania sobie wyboru". Wiec ja obstawiam, że kupisz Astrę. I pewnie będziesz zadowolony.

 

Też mi się obecne ceny meganek nie podobają, i nie dał bym 85k za takie auto (szczególnie jeśli wiem, że 3 lata temu dałem 65k za 1.4tce z gtline i oponami zimowymi), ale też nie panikuje z tego powodu. Na początku każdy producent może próbować zdzierać podatek od nowości. Widać ktos policzył w renault, że im się to będzie opłacać i tyle. W oplu widać mogą dać więcej rabatu albo coś stad taki a nie inny wynik. Poczekajmy też na cenniki zanim zaczniemy wszyscy płakać :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!