Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Schodzimy z rozważań katalogowo rabatowych do sedna, czyli spalania a to mnie interesuje najbardziej a nie tablet czy ledy.

Porównujemy uparcie Astre 1.4 T z Megane TCe, ok.

Veg silnik w Astrze J czyli 1.4T 140KM nie był nigdy ekonomiczny, sam fakt oferowania fabrycznej instalki lpg, montowanej w fabryce w Gliwicach dawał do myślenia na temat jego ekonomiki.

Z kilku opinii znalezionych w necie, przeczytałem że 1.4T 150KM czyli silnik nowej Astry K, po mieście nie jest w stanie spalić poniżej 10 litrów, gdzie ta nowoczesność?, dla mnie to jest porażka, a jeżeli nie da się go przerobić na lpg to już jest masakra.

TCe 115 kupiłem m.in dlatego że w aucie testowym odczytałem spalanie 5,5 czy 5,8, nie pamiętam już, to mnie zaciekawiło, bo miał być 1.6 16v z gazem, realnie latem w czasie wakacyjnych wypraw tyle mi spalał, teraz zimą dochodzi do 8, uważam że jak na współczesną konstrukcję jest b.udany.

W mojej opinii TCe 130 w nowej Megane 4 jest bezkonkurencyjny w stosunku do Astry 5 150KM, koszty eksploatacji to jest podstawa, może dla Ciebie to się nie liczy, a do kosiarki bym go nie porównał, idz do salonu przejedz się, polecam.

Jak bym miał wybulić 90.000 zł na smoka co żre 10/100 i ma tablet, to bym sobie Poldka kupił.

Rodzina silników TCe to jest najlepsze co wyszło Renaultowi w ostatnich latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@veg: ta meganka za 85k ma czujniki parkowania, stad pewnie post o płaczu (ma też inne pierdoły jak HUD, a za 77k można mieć intense na mniejszy felgach :P) :)

Jesteś pewien, że mówimy o tej samej ofercie (tej, którą wkleiłem kilka stron wcześniej)?

W Bose za niemal 90 tysięcy czujniki wyraźnie widać (i z przodu, i z tyłu):

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-nowe-megane4-od-reki-bose-tce130-ID6yidWJ.html#e87ddcdfca

W Intense z kilkoma dodatkami (m.in. większy ekran, felgi, światła LED) czujników (ani z przodu, ani z tyłu) nie widzę:

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-nowe-megane4-od-reki-intens-tce130-ID6yidTr.html#e87ddcdfca

Nie ma ich też w treści ogłoszenia. Tylne czujniki wspomniane są tylko w "wyposażeniu" na górze (i obawiam się, że jest to błąd).

 

Auto kompaktowe z silnikiem o przeciętnej mocy, przeciętnie wyposażone (powtarzam, nie wymagam takich "cudów" jak podgrzewane fotele czy kierownica, a pewnych standardowych na obecne czasy elementów), kosztujące cennikowo niemal 90 tysięcy (87 660), łaskawie zrabatowane na 84 500. Wynika z tego, że w Renault konfiguracja z 17-calowymi felgami (a nie balonami), czujnikami parkowania, światłami LED, zestawem multimedialnym (a nie starym radiem bez ekranu) i silnikiem 130-konnym (który do setki przyspiesza w 10 sekund, a nie jak u konkurencji w ~8) przekroczy 90 tysięcy. Za słabego kompakta bez żadnego wypasu... Masakra...

Schodzimy z rozważań katalogowo rabatowych do sedna, czyli spalania a to mnie interesuje najbardziej a nie tablet czy ledy.

Porównujemy uparcie Astre 1.4 T z Megane TCe, ok.

Veg silnik w Astrze J czyli 1.4T 140KM nie był nigdy ekonomiczny, sam fakt oferowania fabrycznej instalki lpg, montowanej w fabryce w Gliwicach dawał do myślenia na temat jego ekonomiki.

Z kilku opinii znalezionych w necie, przeczytałem że 1.4T 150KM czyli silnik nowej Astry K, po mieście nie jest w stanie spalić poniżej 10 litrów, gdzie ta nowoczesność?, dla mnie to jest porażka, a jeżeli nie da się go przerobić na lpg to już jest masakra.

TCe 115 kupiłem m.in dlatego że w aucie testowym odczytałem spalanie 5,5 czy 5,8, nie pamiętam już, to mnie zaciekawiło, bo miał być 1.6 16v z gazem, realnie latem w czasie wakacyjnych wypraw tyle mi spalał, teraz zimą dochodzi do 8, uważam że jak na współczesną konstrukcję jest b.udany.

W mojej opinii TCe 130 w nowej Megane 4 jest bezkonkurencyjny w stosunku do Astry 5 150KM, koszty eksploatacji to jest podstawa, może dla Ciebie to się nie liczy, a do kosiarki bym go nie porównał, idz do salonu przejedz się, polecam.

Jak bym miał wybulić 90.000 zł na smoka co żre 10/100 i ma tablet, to bym sobie Poldka kupił.

Rodzina silników TCe to jest najlepsze co wyszło Renaultowi w ostatnich latach.

Rozmawiamy o nowym silniku i nowej budzie. Na względnie krótkiej jeździe testowej Astrą bez problemu zszedłem poniżej 8 litrów w Warszawie. Trochę zwykłych ulic, trochę obwodnicy. W korkach nie stałem. Niecały rok temu jeździłem też 140-konnym Leonem i tam zużycie paliwa było podobne. Powiem więcej... Moja 80-konna Ibiza też pali tyle samo. Jeździłem różnymi samochodami i moje doświadczenia są takie, że niezależnie od mocy (nie mówię o skrajnych przypadkach) przy podobnej jeździe wszystkie współczesne silniki palą mniej więcej tyle samo. Ewentualna różnica 0.5 litra na setkę nie przekonuje mnie do rezygnacji z mocy, którą zawsze lepiej jest mieć pod nogą. Tym bardziej, że samochód kupuję na lata a 100-130 koni już od kilku ładnych lat nie robi żadnego wrażenia. Co innego, gdyby 1.2 było faktycznie znacznie tańsze w zakupie i (jak piszesz) eksploatacji - wtedy może faktycznie zakup słabszej jednostki byłby wart rozważenia...

veg@ A nie myślałeś nad Focusem 182KM?

Spalanie będzie mniejsze niż w Astrze.

Jeśli nie trollujesz, to Focus odpycha mnie wyglądem. Z zewnątrz okropny jest "odwłok" z tyłu, w środku przyciskologia (która do niedawna występowała też w Astrze). Ze względów estetycznych odrzuciłem też m.in. i30 czy Ceeda. W grę wchodzi chyba tylko Leon (ale nie wiem czy będzie mi się chciało czekać kolejne pół roku na prawdopodobny facelifting), Astra i Megane (na której premierę czekałem od grudnia). Liczyłem, że takie M4 1.2 130KM będzie te ~5 tysięcy tańsze od podobnie wyposażonej Astry 1.4 150KM. Wtedy może zrezygnowałbym z mocy i zadowolił się tańszym i ładniejszym Renault. Wyszło zupełnie odwrotnie, Megane mimo że słabsze, to droższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że mówimy o tej samej ofercie (tej, którą wkleiłem kilka stron wcześniej)?

W Bose za niemal 90 tysięcy czujniki wyraźnie widać (i z przodu, i z tyłu):

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-nowe-megane4-od-reki-bose-tce130-ID6yidWJ.html#e87ddcdfca

W Intense z kilkoma dodatkami (m.in. większy ekran, felgi, światła LED) czujników (ani z przodu, ani z tyłu) nie widzę:

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-nowe-megane4-od-reki-intens-tce130-ID6yidTr.html#e87ddcdfca

Nie ma ich też w treści ogłoszenia. Tylne czujniki wspomniane są tylko w "wyposażeniu" na górze (i obawiam się, że jest to błąd).

 

bose ma "System wspomagania parkowania "Easy Park Assist"" i to może być powód tych dziwnych wg mnie "czujników" z tylu. Bo wg mnie są dość ordynarne jak na czujniki cofania. Na fotce w GTnp widać czujnik z tylu na "dyfuzorze" a nie ma tych dziur, które są w bose. TA np też nie ma tych dziur a czujnik i widać (fotki są lepsze) i są listowane.

A Intense, które wysłałeś ma i w opisie ("-System wspomagania parkowania tyłem) i w liście (Czujniki parkowania tylne"). I założę się, że to nie jest błąd.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodzimy z rozważań katalogowo rabatowych do sedna, czyli spalania a to mnie interesuje najbardziej a nie tablet czy ledy.

A ile jeździsz miesięcznie, jak tyle co Sebastian czy więcej to ok bo to idzie już w stówki, ale jak 1000 km, to sorry, ale mówimy tu o kupowaniu aut za 1/4 wartości niezłego mieszkania, więc chyba 80 dyszek na miesiąc to różnica nie jest.

Zgoda w 100% Mój w mieście pali max. 7,3-7,5, gdzie 40% trasy stoję w korkach. Na trasie 5,1 był moim rekordem.

To jest dobre spalanie, nikt tego nie neguje. 5 co prawda palił mi Civic 1.4 90KM z 98 roku, no ale to bardzo lekkie auto było. Tylko technologicznie to jest 20 lat.

Mi mój smok pali w trasie poniżej 7 podejrzewam, na trasie 250KM, 1/4 autostrada, 1/2 trasa, a reszta miasto w 2 osoby, dziecko, fotelik, wózek spalił mi 7,2 co uważam za dobry wynik. Zwłaszcza, że go cisnąłem, nie miałem go wyczutego w ogóle. No miasto to 10 wiadomo.

Tak więc 130 TCE dobrze pali, ale jeździ chyba na dzisiejsze warunki po prostu normalnie. Ani świetnie ani wolno. Ciężko ocenić 115 konną wersję, no ale już 100 koni to zawracanie głowy.

Patrz Pan... Poniżej 5 przy spokojnej jeździe schodzi 1.4 TSI 150KM ACT... A gdy trzeba to i przyśpieszy o niebo lepiej...

Dokładnie, 1.4 TSI 150KM ACT pali w Leonie tyle co 1.2 TCE 130, podobny silnik w Octavii (starszy 1.4 TSI 140KM) pali 7 litrów średnio.

Ale veg, czym jest 8 sekund do 100, moment 250Nm przy 1500 obrotów przy oszczędności 2 złotych na 100 kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@behbeh

Ok, dzięki. Na pewno ma z tyłu (z przodu dalej wątpię). Dobre i to. Przednie nie są aż tak potrzebne.

 

edit:

@giancardi

Pełna zgoda. Nie twierdzę, że 1.2 TCe 130 to zły silnik, tylko że próba porównania go do mocniejszej konkurencji nie ma sensu. W spalaniu wypada podobnie, a osiągi ma gorsze. Jeśli w podobnej cenie i podobnym wyposażeniu mam do wyboru 1.2 od Renault i 1.4 od innych producentów - wybieram konkurencję choćby nie wiem jak zajebistą stylistykę miała nowa Meganka...

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i z tym wybieraniem, to zaczynają się osobiste preferencje. Dla jednych parę koni zrobi różnice, dla innych 0.5 litra mniej na setkę, jeszcze innemu będzie zależeć na wyciszeniu albo żeby mieć 100 bajerów itd itp... nie ma jednej miarki dla wszystkich i dlatego każdy może se wybrać co mu pasuje wg własnych kryteriów. Nie da się tego obiektywnie ocenić.

 

Jedni wola blondynki inni brunetki i tyle. Jedni kupią fiest ST bo jest ponad 15k tańsza od clio RS, inni dołożą bo uznają, że 20 koni i EDC jest tego warte... i nie da się nikomu powiedzieć, że źle wybrali :P

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ja trochę nie rozumiem tego porównywania, szczególnie, że nie ma cenników!

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, sam ciągle porównujesz ten silnik do 150-konnej i 200-konnej jednostki Astry. Zrób konto na forum Astry i przestań w kółko wypisywać tutaj to samo, bo obserwuję temat i ciągle widzę Twoje posty, jaka to Astra jest świetna. Ciągłe porównania Megane do Astry są już nudne, napisałeś wszystko, co mogłeś napisać i wszystko mogłeś zmieścić w maksymalnie 3 postach. Masz Ibizę, która przy Megane jest cieniem auta, marudzisz na Megane i chwalisz Astrę. Co w takim razie tu robisz? Tak wycenili na dzień dobry z podatkiem od nowości i mają do tego pełne prawo. Na Zachodzie ceny mogą być atrakcyjniejsze dla ludzi i może im nie robić różnicy tysiąc euro na słabsze, ale bardziej komfortowe i (wg mnie) ładniejsze auto. Identycznie spamujesz na forum Astry? Wszczynasz dyskusję wprowadzając lekko negatywną atmosferę. Rozumiem napisać raz, trzy lub pięć. Ale Ty piszesz w kółko to samo i wystarczy, że ktoś się nie zgodzi, to za każdym razem wypisujesz to samo znowu, co aż odstrasza od czytania tego tematu. Jak się pojawi oficjalny cennik, to napisz swoje NOWE spostrzeżenia, które nie będą błędne tak samo jak te z czujnikami. Dziękuję za recenzję, że Astra wychodzi lepiej, o czym tak naprawdę nie wiedziałem, jednak mnie osobiście zraziłeś do Astry ciągle o niej tutaj spamując i dając sto razy to samo. Jeżeli nie widzisz ratunku dla Megane, to kup Astrę, tym bardziej, że dają zniżkę dla Twojego zawodu. Wyjdzie Ci taniej, o czym już dziesięć razy nas przekonałeś. Serio, niefajnie się to czyta, bardzo niefajnie.

---

Osobiście siedziałem w weekend w Megane IV jak i w Megane III, a także w Talismanie. Intensywnie użytkowany przeze mnie schowek w podłokietniku w tych modelach jest porażką. Sorry, porażka to jest w Megane III. W Megane IV to już katastrofa. Nawet w Talismanie nie rozpieszczyli. Megane IV mnie nie uwiodło niczym poza wyglądem zewnętrznym. Wewnątrz jest strasznie nudno. To już nie to samo Renault, ale czy na plus? Powątpiewam. Jestem ciekaw kombi, aby po pierwszym/drugim liftingu zakupić. Zobaczymy, co będzie w ofercie. Megane III mnie nie urzekło już tak jak kiedyś, a mają w salonie taki super egzemplarz w kombi... Czar prysł choć nie wiem dlaczego, bo to nadal super auto...

Ogólnie niestety wg mnie Mondeo wypada lepiej niż Talisman, co jest smutne po tych wszystkich zapowiedziach nowej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Talismana jeszcze nie widziałem na żywo, ale Mondeo przykuwa uwagę, dla mnie stylistycznie najładniejszy Ford jakiego stworzyli.

giancardi zgadza się, 80zł na miesiąc, 960zł na rok, 9600zł na 10 lat, wolę wydawać dukaty na inne rzeczy ;) .

No ok, dla mnie liczyłaby się większa moc. Jakby tak liczyć to może lepiej 1.5 dci 110KM, dynamika pewnie jak w 1.2 TCE, a spalanie z 1.5 litra pewnie jeszcze mniejsze, a więc już duże oszczędności.

Swoją drogą Megane III GT dci 130KM z 2015 roku za 70tysi wygląda sensownie jak ktoś jeździ w trasie codziennie.

Z innej beczki będę nudny, Tipo:

 

To jest forum o autach z gamy Renault a TIPO do nich nie należy.

Ten konkretnie dotyczy Megane IV. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki filmik z Grandtour-em w Genewie - są zaczepy na siatkę w bagażniku i solidna podłoga:

 

Przy okazji "pojęcie" to dziennikarze mają słabe, zamiast pokazać jak z miejscem z tyłu wszyscy pokazują przód, a przecież jest identyczny z htb.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik nawet z podwójną podłogą nie ma jej płaskiej, a więc jak większość kompaktów, w tym Astra K. Do głowy przychodzi mi Civic, Ceed i Focus, reszta to z grubsza to samo. Z profilu wygląda trochę lepiej niż z tyłu. Chociaż Talisman kombi mi podchodzi z wszystkich 4 wersji nowości chyba najbardziej.

 

Podłoga faktycznie ładnie wykończona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!