Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

W Gliwicach dochodzą do tego ciągłe strajki ;)

 

Info od znajomego sprzedawcy Renault Sport - M IV RS - 1.8 biturbo, wtrysk bezpośredni, moc 300 KM, 4 koła skrętne i 4x4. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją Megankę III sprzedałem kilka miesięcy temu. W sumie największą jej zaletą była wciąż mogąca się podobać stylistyka ale silnik 1.6 101 kuni był głośny i mulasty, jeździł raczej jak 1.4 75KM. Nie wiem, ale nie była to chyba udana jednostka. No i ta jakość wykonania ogólna... bardzo budżetowa auta, plastikowy dźwięk zmiany biegów, słabe wyciszenie wnętrza, dosyć twarde zawieszenie zdecydowanie nie francuzkie. Ale ogólnie była OK. Sprzedałem przesiadając się do Alfy 159, ot kaprys. Mimo że Alfa jest o 2 klasy lepiej wykonana i bardziej komfortowa to strasznie niepraktyczna, mam sedana a otwór bagażnika jest tak mały, że wywołuje uśmiech politowania w dodatku tylna kanapa się nie składa! Czasem muszę coś przewieźć, kartony, i zaczyna mnie to poważnie irytować bo muszę paczki wozić na fotelach :D .

No więc do sedna, ostatnio ponownie zajrzałem do salonu Renault i oczom i uszom nie mogłem uwierzyć. Nowa Meganka nie tylko świetnie wygląda, ma super proporcje ale tez jakość wnętrza jest nienaganna, śmiało mogę porównać do Golfa. Drzwi ładnie się zamykają bez blaszanego podźwięku z Megane III, plastiki super spasowane i wszystkie miłe w dotyku, fajna pozycja za kierownicą a nie jest to oczywiste w tej klasie szczególnie jeśli ma się ponad 185cm. Bardzo ciekawie brzmiące audio nawet to podstawowe..przestrzenny przyjemny dźwięk. Ledowe oświetlenie wnętrza...tak to wciąż nie jest standard w autach tej klasy. Generalnie znowu zakochałem się w Renault... widać, że konstruktorzy odrobili lekcje i stworzyli dopracowane spójne auto w którym poprawiono praktycznie każdy element względem poprzednika. Za 59900 już standardowe wyposażenie jest wystarczające dla większości użytkowników auto ma to co najważniejsze - czyli dla mnie pełną regulacje fotela i kierownicy, klimę, el lusterka no i full ledy z tyłu i ledy dzienne. To naprawdę mocna pozycja na rynku.

Jeśli po jeździe testowej jeszcze okaże się, że i zawieszenie wróciło do dobrej francuzkiej komfortowej normy to będzie dla mnie Compact of the Year.

Żaden inny kompaktowy samochód nie zrobił takiego skoku jakościowego względem poprzedniej generacji jak Meganka.

Jestem ciekawy tego silnika 1.6 Sce...mam nadzieję, że to żwawsza i cichsza jednostka od poprzedniczki 1.6 101km.

Najchętniej wziąłbym 1.2 130KM - ale tutaj cena już mocno rośnie, no zobaczymy może będą fajne rabaty.

 

Porównywałem auto bezpośrednio chwilę przed wizytą w salonie Renault byłem w salonie Opla i nowa Astra według mnie wypada gorzej!, jak ja nienawidzę tych błyszczących plastików..a tego g.... jest na kokpicie Astry pełno, mniej wygodne fotele. Zbyt cukierkowa, zero charakteru. Stylistyka to tylko ewolucja poprzedniczki moim zdaniem już trąci. Renault jednak zaproponowało coś zupełnie nowego i nie jest podobne do żadnego innego auta na rynku, a Opel..gdyby dać tam znaczek Kia to nikt by nie zauważył. Stylistom Renault należy się Design Award, bo ciężko zaproponować już dzisiaj w tej klasie coś nowego i świeżego..a im się udało!

 

Aaaa. Maska otwierana na 2ch teleskopach! :D , jaka to wygoda gdy nie trzeba się brudzić szukając podpórki pod maską.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego czy nowa Meganka nie jest podobna do innych auta - moi rodzice wczoraj w salonie "nie jest ona przypadkiem podobna do Astry?". Oglądałem Meganke GT i normalną- dla mnie to jest ewolucja a nie rewolucja i jakoś szału nie ma chociaż z wykonaniem jest lepiej jak było.

PS. Kubełki ze starszej wersji jakoś lepiej trzymają chociaż nowe są wygodniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo 1.6 Sce to prosty, wolnossący silnik z wtryskiem wielopunktowym w kolektorze. Skomplikowany to jest 1.2 TCe z bezpośednim wtryskiem przy 1.6 Sce.... Wiadomo że 1.2 TCe będzie o wiele lepiej wyciszony jak i lepszy w całym zakresie obrotów.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo 1.6 Sce to prosty, wolnossący silnik z wtryskiem wielopunktowym w kolektorze.

Prosty wolnossący z regulacją zaworów na szklankach i ośmioma (!) wtryskiwaczami benzyny w kolektorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden inny kompaktowy samochód nie zrobił takiego skoku jakościowego względem poprzedniej generacji jak Meganka.

Z Twojego opisu wnioskuję, że miałeś podstawową wersję wyposażenia MIII, która niestety jest mocno wykastrowana. Ja nie widzę jakiegoś skoku jakościowego MIV w stosunku do MIII ph2, bardziej jest to mała ewolucja. Na dodatek jedyna sensowna wersja wyposażenia zaczyna się dopiero od Intens. Jest też kilka rzeczy na minus jak skokowa regulacja oparcia z poprzedniej epoki, mniejsze schowki, słabszej jakości eko-skóra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że wnętrze Megana IV jak i właściwości jezdne są w końcu na poziomie konkurencji. Megane III to minimalnie powiększone Clio III, z bardzo podobnymi właściwościami jezdnymi. Ostatnio siedząc wewnątrz Megana III wręcz chciało się uciekać do konkurencji, jednak nie ma co się dziwić gdyż to był staruszek (ponad 7 lat produkcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej , jeździłem wczoraj M4 1.2 Tce 130. Szukam auta dla żony i po sprzedaży Scenica 3 , znowu chciałem powrócić do Renault. Ogólnie auto bardzo fajne. Dla mnie najważniejsze są : środek i napęd. To drugie to tak sobie ( może dlatego , że na co dzień jeżdżę Cuprą 290 :) ale sądziłem , że te 130 KM w Megane trochę lepiej będzie napędzać to auto. Myślałem wcześniej o wersji 100 lub 115 KM ale te 130 KM to minimum do komfortowego przemieszczania się. Ogólnie komfort i prowadzenie w M4 naprawdę poprawiono. Teraz autem nie buja na zakrętach. Jadę w tygodniu na jeszcze jedną jazdę demo i będę konfigurował wersję Intens to zobaczymy jakie rabaty dają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wnioskuję, że miałeś podstawową wersję wyposażenia MIII, która niestety jest mocno wykastrowana. Ja nie widzę jakiegoś skoku jakościowego MIV w stosunku do MIII ph2, bardziej jest to mała ewolucja. Na dodatek jedyna sensowna wersja wyposażenia zaczyna się dopiero od Intens. Jest też kilka rzeczy na minus jak skokowa regulacja oparcia z poprzedniej epoki, mniejsze schowki, słabszej jakości eko-skóra.

 

Miałem MIII ph1. W ph2 zdaje się pododawano trochę chromów i błyszczącego plastiku we wnętrzu ale ogólny design i jakość montażu czy plastików nie uległa zmianie. W MIV czuję się jak w Audi, dużo matowych plasików o przyjemnej strukturze, bardzo dobrze spasowanych, no po prostu jest wrażenie solidności.

Będe musiał się sam przejechać bo trochę martwią ostatnie testy tego auta np MarekDrives. Ale on chyba po teście Kdjar jest już uprzedzony do marki.

Mimo wszystko wady czy nei wady ale Meganka nie pozbyła się starych przywar tych aut odróżniających ich od Niemieckiej konkurencji, tzn słabego układu kierowniczego który faktycznie nie daje czucia auta i przyjemności z jazdy no i ten długi skok lewarka, oczywiście skrzynie sa obecnie precyzyjniejsze ( niż np. w Megane I gdzie zdarzało mi się często wrzucić 4-kę zamiast 2-jki) i nie ma problemu z wrzuceniem odpowiedniego biegu ale dużo przyjemniej by było gdyby droga lewarka była o połowę krótsza. Nie wiem w czym tkwi problem czy w kasetach czy w samych skrzyniach biegów, ale "Niemce" to dawno temu opanowały.

Edytowane przez saturnzreturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!