Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy jest autodiagnoza świec - grzałek?


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

no to jak w temacie. Trochę długo mi kręci (potrzebuje więcej niż jeden obrót wałem). Zastanawiam się, czy jeśli miał bym niedziaqłające świece czy wyświetlił by mi się komunikat o błędzie czy też nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyświetli się komunikat, ale nie konkretnie o wadliwych świecach. W moim przypadku był to ogólny komunikat układu wtrysku. Jak się później okazało, jedna świeca była niesprawna. Komunikat w wersji francuskiej: Injection a controler.

Edytowane przez damian.marcinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na przykład były spalone dwie świece i nie było żadnego komunikatu. Palił normlnie. Może to wina sterownika świec, że nie wysyłał do kompa tej informacji. Tak, że nie zawsze można polegać na elektronice. Lepiej sprawdzić żaróweczką by mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ja się nie zgodzę z powyższym stwierdzeniem. Na swoim przykładzie, w meganie miałem padnięte 4 świece i przy mrozach rzedu -15st silnik kręcił ze 20s zanim zaskoczył, po wymianie świec odpalał jak w lato. Akumulator to podstawa, a świece są w kolejności zaraz za akumulatorem.

 

aniewa ma rację, tak jest w renówkach, że niektóre wywalą błąd, a niektóre nie. Nie wiem od czego to zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać człowiek uczy się na błędach. W sumie dieslem jeżdżę od roku. Zawsze wydawało mi się, że nie ważne ile świec jest sprawnych to temperatura grzania powinna być jednakowa w konkretnym przypadku. Jeśli nie wszystkie są sprawne to nagrzewanie trwa dłużej. I dopiero po nagrzaniu silnik może odpalać. I wtedy już ważny jest stan akumulatora. Czy ktoś może to skomentować, jak to jest tak na poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu zaróweczką? Nie da się zmierzyć oporu na wkręconej świecy? To chyba mniej zachodu.

 

Dodano: 02 gru 2012 - 13:30

Jest tak, że świeca podgrzewa wstępnie komorę spalania. Jedna świeca na jeden cylinder. Jeśli jest za zimno, to trzeba włożyć więcej energi w stworzenie warunków do samozapłonu. Sprowadza się to do tego, że jeśli śwece nie grzeją silnik obraca się więcej razy. Podczas sprężania, powietrze się nagrzewa, a więc nagrzewa się cylinder. Sprawny silnik odpali zawsze - nawet bez świec. Gorzej jak silnik padł już i ma za słabe sprężanie. Wtedy na zimnym przedmuchy są tak duże, że właściwie nigdy się nie nagrzeje na tyle, żeby doprowadzić do samozapłonu.

Akumulator też ma znaczenie, bo im lepsza bateria, tym szybciej kręci wałem. Szybsze sprężanie = wyższe ciśnienie = wyższa temperatura.

rzałka nie jest umieszczona byle gdzie. Jest umieszczona tak, żeby paliwo mogło się od niej nagrzać i odparować, tworząc w ten sposób mieszaninę gazową - paliwo - powietrze. Jak jest za zimno to paliwo nie chce parować. W postaci ciekłej trafia na ścianki cylindra, denko tłoka itd. Tam czyni ogólnie zniszczenia. Koksuje i takie tam - same złe rzeczy. Tak więc sprawne świece są przydatne.

Edytowane przez subratri
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem u siebie przez kilka lat dosiadania diesla, to przy niegrzejących świecach i dłuższym kręceniu zimnym silnikiem, zazwyczaj za autem jest czarna zasłona dymna i zapach jak za starym Jelczem. To także wskazuje na problemy ze świecami. Silnik oczywiście wcześniej czy później odpala, zgodnie z tym co napisano w poprzednim poście.

ale czemu zaróweczką? Nie da się zmierzyć oporu na wkręconej świecy? To chyba mniej zachodu.

Możesz i zmierzyć przyrządem, zasada pomiaru taka sama jak przy pomocy żarówki- próbnika. Musisz od świec odłączyć przewody ale nadal może być wkręcona. Nie każdy posiada miernik, a probówkę z żaróweczki zrobi każdy, dlatego zaleca się sprawdzanie żarówką czy jest przejście przez grzałkę świecy

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu zaróweczką? Nie da się zmierzyć oporu na wkręconej świecy? To chyba mniej zachodu.

Miernik nie każdy posiada i nie każdy umie się nim posługiwć a żaróweczką bardzo łatwo sprawdzić. Ale nie ma żadnych przeszkód by sprawdzać miernikiem.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy działa diagnostyka świec to zdejmij jeden przewód ze świecy i uruchom zimny silnik. Jak komunikat wyskoczy to diagnostyka działa.

 

edit

widzę, że za kolegą gojgien napisłem praktycznie to samo po Jego edycji posta :)

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak jeszcze miałem M I phII nie grzała żadna świeca i silnik palił na dotyk nawet przy -25 ,oczywiście nie było żadnego komunikatu, dopiero wizyta na przeglądzie w ASO uświadomiła mi ,że świece nie grzeją .Wniosek nasuwa się taki ,nie każdy silnik reaguje tak samo na niesprawne świece .Jak są problemy to rzeczywiście najlepiej sprawdzić świece miernikiem lub żaróweczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!