Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładować w aucie czy wypiąć akumulator


kustosz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie,czy wypinać akumulator z auta przy ładowaniu,czy nie?Ostatni raz gdy wypiąłem go rozkodowało się radio,szyby zwariowały i jeszcze parę drobnych usterek.Z radiem poradziłem sobie mając kod,szyby "przyuczyłem"trzymając przyciski tak długo aż zaczęły słuchać.Czytałem,że można ładować w aucie,ale należy plus przypiąć do klemy plusowej,a klemę minusową odpiąć i w to miejsce podłączyć minus z prostownika.Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście podczas ładowania odłączam aku, tak dla pewności bo prostownik mam dość "lichy". Ale jeśli prostowanik jest solidny to problemu być nie powinno. Zresztą, doładowywanie aku nie wykonuje się znowu tak często, tak więc z przyuczeniem auta po odłączeniu zasilania nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem,że można ładować w aucie,ale należy plus przypiąć do klemy plusowej,a klemę minusową odpiąć i w to miejsce podłączyć minus z prostownika.

jeszcze takiej fantastycznej wersji z minusem nie słyszałem jak żyję...

Po odpięciu klemy minusowej już masz to samo co przy wyjęciu akumulatora.

Jak minus prostownika podepniesz do klemy aku to masz dokładnie jakby aku był poza autem.

Jak chcesz ten minus podłączyć pod kable z instalacji, (do zdjętej klemy) to aku nie będzie ładowany, jedynie z prostownika będziesz zasilał instalację w samochodzie.

Ja zazwyczaj, a w praktyce to oznacza- zawsze, podładowuję aku bez jego odłączania od instalacji.

Ani z autem nic się nie dzieje ani z aku. Przy takiej praktyce akumulatory wymieniam zazwyczaj po dłuższym czasie, jak gwarancja na aku obowiązuje. Ostatni prawie 6 lat wytrzymał.

Było to w sceniolu starszym, gdzie aku jest pod siedzeniem pasażera wiec jego odłączanie i wyciąganie jest szczeglnie upierdliwe. Kable z prostownika podłączałem do uchwytu na silniku (-) i do plusa pod maską.(+)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem,że można ładować w aucie,ale należy plus przypiąć do klemy plusowej,a klemę minusową odpiąć i w to miejsce podłączyć minus z prostownika

Czyli tylko sobie utrudniasz życie bo i tak będziesz musiał wklepać kod do radia i szyby przyuczyć. Jak chcesz ładować akumulator w aucie to możesz, ale nie odpinając w ogóle klem. Wtedy nie będziesz musiał szyb programować ani kodu do radia wklepywać, nie skasują się liczniki przebiegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ładuję akumulatory bez wypinania ich z instalacji, ale zawsze stosuję zasadę - najpierw podłączam prostownik do aku, a później włączam prostownik do sieci. Odłaczanie w odwrotnej kolejności - najpierw odłączenie prostownika od sieci, a następnie prostownika od akumulatora.

A tak na marginesie, w moich toczydłach odłaczenie aku powoduję tylko skasowanie zegara, liczników cząstkowych oraz ustawionych stacji w radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wkleić cytat:

Zdejmij klemę przy ładowaniu - Dlaczego? Niektóre prostowniki mają wbudowane układy elektroniczne, które powodują, że w miarę, jak akumulator jest coraz bardziej pełny, ładowanie zostaje przerwane lub zmniejszana jest jego intensywność.

 

Ponieważ auto zużywa prąd potrzebny do podtrzymania pamięci niektórych urządzeń lub np. do działania autoalarmu, może to być sygnałem dla ładowarki, że ładowanie jeszcze się nie skończyło. „Ogłupienie” elektroniki może prowadzić do nadmiernego wzrostu napięcia lub zbyt długiego ładowania. Nie musi, ale może doprowadzić do uszkodzeń elektroniki. Jeżeli odłączymy akumulator od instalacji auta, ładowanie jest bezpieczne.

 

Ponadto dobry prostownik, który ładuje baterię do pełna, pod koniec ładowania osiąga napięcie 2,7 V na ogniwo, czyli ok. 16 V. Sprawny alternator podczas pracy wytwarza nie więcej niż 14,4 V.

 

Wyjątek: specjalne ładowarki „podtrzymujące” gotowość akumulatora mają niewielką wydajność i stosunkowo niskie napięcie ładowania. Są bezpieczne nawet wtedy, gdy nie zdejmiemy klemy.

całość TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto dobry prostownik, który ładuje baterię do pełna, pod koniec ładowania osiąga napięcie 2,7 V na ogniwo, czyli ok. 16 V. Sprawny alternator podczas pracy wytwarza nie więcej niż 14,4 V.

I dlatego przyładowaniu napięciem do 14.4V nie zachodzi potrzeba uzupełniania wody w celach (bo jej nie ubywa), a przy częstym korzystaniu z takich prostowników jest taka konieczność lub częstsza wymiana akumulatora na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założenia ogólne:

akumulator sprawny, prostownik sprawny i normalny (trafo 4-5 A max) - ładujemy w samochodzie.

akumultor niewiadomy, prostownik zabezpiecznoy max napiecie 16V prad nieduzy - można ładować w samochodzie

akumultor 1000% sprawny, prostownik rozruchowy - prad 100-300A, napięcie do 16 -18 V - można łądować i odpalac w samochodzie

 

Aku nieznany - łądujemy poza samochodem

prostownik nieznany - ładujemy poza

Edytowane przez wrudz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(bo jej nie ubywa)

Ubywa, zawsze, nawet w przypadku gdy akumulator ładowany jest przez alternator. Akumulator bezobsługowy to ściema marketingowa. Fizyki i chemii nie da się oszukać.

max napiecie 16V

Takie napięcie może spowodować dość poważne szkody w elektronice samochodu.

W sumie auta są wasze, możecie robić co chcecie, ale ja zawsze, nawet w starym Fiacie zawsze akumulator ładowałem z przynajmniej odłączoną klemą masową -.

Nigdy nie miałem najmniejszych problemów.

Powiem tylko, że zawsze tak ładuję akumulator lub całkiem wyjmuje do ładowanie. Nidy nie było problemów, najmniejszych.

Zawsze odłączam najpierw klemę -, potem +.

Podłączenie w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A co to jest to programowanie szyb,ja ostatnio ładowałem aku podłączone do instalacji i po naładowaniu i uruchomieniu silnika cała tablica wskaźników nie działała,po odłaczeniu na chwile aku wszystko wrócilo do normy,no poza rozkodowanym radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Padł mi akumulator. Planuję go podładować. Słyszałem, że można go podładować bez odłączania klem. Szukałem na szybko w archiwum forum lecz nic nie znalazłem a kojarzę, że przy okazji jakiegoś postu mógł taki wątek być. Napiszcie proszę czy mogę ładować akumulator przyłączony do samochodu? Czy prąd ładowania niczego nie uszkodzi?

Ps.

Nie mam kodu do radia i wolę uniknąć innych "niespodzianek" związanych z elektroniką.

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!