Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka


Rekomendowane odpowiedzi

Mam nowy problem z samochodem, który zastanawia mnie co dalej zrobić.

Objawy jak przy padaniu cewki - podłączenie pod ELM, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Podmiana cewek między 2 i 3 cylindrem - i błąd: wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Szybka diagnoza - padnięta cewka.

Cewka nowa kupiona, wymieniona, jednak po wymianie problem istnieje dalej.

Następnie wymieniona znowu cewka pomiędzy 2 i 3 cylindrem (nowa na 3, stara na 2), problem magicznie ustał. Na chwilę, po chwili znowu czuć szarpanie, aczkolwiek mniejsze niż wcześniej.

Jaki opór powinien być na cewce, przy jej sprawdzaniu?

Gdzie dalej można szukać problemu, czy obwiniać kable, czy też może druga stara cewka też powoli odmawia współpracy i powinienem ją wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniaj dalej cewki tylko zapisuj gdzie jaką dałeś jeśli problem wędruje za cewką to już masz odpowiedź, jeśli problem występuje na tym samym cylindrze to winny może być wtrysk, końcówka mocy na sterowniku, wypalony zawór, uszkodzona świeca

Edytowane przez kimbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Renalut Megane I phII 1.6 16V 119000 km:

 

Mam w pewnym sensie podobny problem. Samochód na zimnym silniku (nie codziennie) szarpie, jak przy wypadaniu zapłonu, łagodne ruszanie spowoduje zgaśnięcie i walenie tłoków, dopiero jak go gazuję to wtedy daje radę. W dalekiej trasie to się nie zdarzyło (jak na razie). Czasem też po odpaleniu zachowuje się nieco inaczej, tzn. sam dodaje gazu i obroty idą powyżej 2000 (ale to może być komputer, który próbuje skompensować awarię na jednym z cylindrów itp.).

 

Problem zaczął się ok. rok temu zimą, wtedy myśleliśmy, że to czujnik temperatury powietrza może. Szarpał szarpał, aż w końcu wydawało się, że problem znalazł się. Otóż pewnego dnia nawet rozgrzany nie przestał szarpać. Podpięliśmy pod diagnostykę - wypadanie zapłonu! Sprawdzamy świece, tak jedna mokra! Sprawdzamy cewkę od tej świecy omomierzem, tak przepalona częściowo! Zmieniłem cewkę i był spokój.

 

Problem jednak powrócił (ale tylko na zimnym). Diagnostyka pokazuje znowu wypadanie zapłonu! O żesz ... Dobra zmieniłem wszystkie 3 pozostałe cewki na wszelki wypadek, zmieniłem wszystkie 4 świece, przy okazji poduszkę pod blokiem silnika (często lecą w tym modelu). Dalej szarpie i gaśnie. O co chodzi? Gdyby to był wtrysk to czy nie powinno wyjść na diagnostyce? Może kable, ale czemu wtedy skacze czasem na 2000 obrotów sam z siebie (no mówię, chyba że sterownik coś kompensuje). Przekładałem też cewki z prawa na lewo, żadnej różnicy. Kabli nie próbowałem zamieniać (kolejność zapłonu). Z drugiej strony ten model, nie ma pełnej diagnostyki, może pod wypadaniem zapłonu znajduje się kilka rzeczy ...

 

Macie jakieś pomysły? Czy ktoś miał coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Mam podobnie.U mnie przy trzymaniu pedału gazu wcisniętego (np.podczas podjazdu pod górkę) czuć jak autko zbiera się nierównomiernie (jest moc a po chwili nie ma mocy i tak cały czas , czy zimny czy ciepły silnik).Sprawdzałem na CLIP-e i szystko jest OK. Zero błędów.Świece , filtry itp. wymieniałem w czerwcu br.Może miał ktoś podobne objawy i se poradził.Kolega Keevvee moze miec racje z tą niepełną diagnostyką.Może być i tak że niektóre błędy wyskakują dopiero gdy silnik jest obciążony czyli jak autko jedzie? Ale to tak moja sugestia :).Nie chce w ciemno wydawać kasy na cewki bo jednak troszkę kosztują

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odkop.

Problem podobny. Megane II phII 1.6 K4M. Na gazie miodzio lodzio. Na benzynie wypada zapłon z 2. cylindra. Cewka z 2. cylindra poleciała do 4. cylindra. Świeca do 3. Wtrysk do 1. Dalej wypada zapłon na 2. cylindrze.

Sterownik i główną wiązkę uznałem za dobre bo przy wtyczce "wgryzione" są kable do LPG a LPG lata bez problemu.

Biorę pod uwagę, że padła wiązka na listwie, ale nie "prułem" tych kabli jeszcze.

Układ paliwowy od pompy do listwy uznałem za sprawny bo tylko 2. cylinder wypada a nie wszystkie/losowe.

Układ zapłonowy pozamieniałem raczej dla pewności bo skoro LPG działa to raczej nie jego wina.

 

Dodatkowo sprawdzałem na Maxiecu. Na PB bardzo niskie napięcie na Lambdzie przed katem, na LPG już normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  opisu  wynika,   że    nie   ma   dobrego  kontaktu   na   drugiej   świecy   lub   drugim  wtrysku  benzyny. 

Jak   wygląda   świeca   na  II  cylindrze ? 

Zalecam ;  zakup   nowe  świece   zalecane  przez   producenta   np ;   Eyquem RFN58LZ  =  Renault 7700500155

Zmniejsz   odstęp  elektrod   do   0,7 mm    i    obserwuj 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, hwfreak napisał:

Na benzynie wypada zapłon z 2. cylindra. Cewka z 2. cylindra poleciała do 4. cylindra. Świeca do 3. Wtrysk do 1. Dalej wypada zapłon na 2. cylindrze.

Moim skromnym zdaniem, problem jest na sterowania 2-go wtrysku, skoro pozamieniałeś miejscami; cewkę, świece, i wtryski, to bardziej obstawiałbym instalację 2 wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, P_r_z_e_m_o napisał:

obstawiałbym instalację 2 wtrysku

 

Co masz na myśli pisząc o instalacji wtrysku? Mówisz o wiązce kabli? Sam wtrysk wylądował w innym cylindrze i nic to nie zmieniło. W sumie mógł bym zabrać wiązkę z listwy i "przebadać" ją multimetrem czy nie ma zwarcia albo coś.

LPG mam wpięte przy wtyczce idącej do listwy wtrysków więc wykluczyłem odcinek od ECU do tej wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wtrysk nie pracuje ciągle. Podaje paliwo w określonym momencie, steruje tym ECU.

Możliwe, że gdzieś w wiązce zrobiło się zwarcie lub przerwa, obstawiałbym wtyczkę.

W silnikach wyposażonych w instalację gazową często zdarza się, że padają wtryski od Pb.

U Ciebie raczej nie jest to problemem.

Piszesz, że pozamieniałeś miejscami cewki, świece i wtryski, i problem nadal występuje na 2.cylindrze.

Piszesz też, że na LPG jest wszystko OK, czyli można wykluczyć układ zapłonowy; świece i cewki.

Wtryski też można wykluczyć, skoro po zamianie miejscami problem nadal jest na tym samym cylindrze.

Opcje są wiec dwie.

- brak sterownia 2. wtrysku

- nie jest podawane paliwo na 2. wtrysk.

Drugą przyczynę wykluczam, raczej nie ma takiej możliwości.

Pozostaje sterownie wtryskiem i tu szukałbym problemu.

 

Mam nadzieję, że te podmianki nie były wykonane naraz, tylko, np. wymiana cewek i problem nadal jest itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze chyba po drodze coś takiego jak emulator wtryskiwaczy, który ma za zadanie oszukiwać sterownik benzynowy i odłączać wtryskiwacze benzynowe, gdy silnik pracuje na gazie. Być może w tym wypadku zachodzi taka sytuacja, że emulator nie włącza wtryskiwacza benzynowego na tym cylindrze.

To koresponduje z tym co napisał P_r_z_e_m_o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, P_r_z_e_m_o napisał:

Mam nadzieję, że te podmianki nie były wykonane naraz, tylko, np. wymiana cewek i problem nadal jest itd.

 

Najpierw cewki. Potem komputer, następnie świece i na komputer i na końcu wtryskiwacze i znów komputer.

To w takim razie jutro patroszę i sprawdzam wiązkę.

 

1 godzinę temu, gimak napisał:

Być może w tym wypadku zachodzi taka sytuacja, że emulator nie włącza wtryskiwacza benzynowego na tym cylindrze.

 

Gazownik przeprowadził inspekcję instalacji i orzekł, że z LPG wszystko spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hwfreak napisał:

Gazownik przeprowadził inspekcję instalacji i orzekł, że z LPG wszystko spoko.

Przyznaje, nie jestem gazownikiem i znam dwie sekwencyjne instalacje gazowe Dream XXI N oraz Prinsa i mam do nich programy diagnostyczne. W żadnym z nich nie znalazłem nic co pozwoliłoby stwierdzić lub wykluczyć niesprawność emulatora wtryskiwaczy. W wykazie kodów błędów w Prinsie nie ma kodu odnoszącego się do emulatora, wygląda na to, że emulator jest poza polem widzenia sterownika gazowego. Nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale nad tym myślałem i doszedłem do wniosku, że jeżeli w programie diagnostycznym wszystko gra, w realu nie, to trzeba wziąć pod lupę emulator wtryskiwaczy, a z tego co czytałem, to jedyną metodą na jego sprawdzenie jest podmiana na inny, o którym wiadomo, że jest sprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, gimak napisał:

znam dwie sekwencyjne instalacje gazowe

 

Komputer Stag QBOX + parownik i wtryski Staga. Instalacja ma przebiegu 8kkm i na miesiąc przed wymianą filtrów gazowych autko odwaliło taką imbę. Gazownik zaufany i na potwierdzenie swoich słów zlecił załodze sprawdzenie instalacji (sprawdzili napięcia, odczyty z kompa LPG i połączenia kabli).

No ale gazownika mam 350km od mieszkania a renówkę 300m więc atakuję przewody od wtrysków.

Jak zabraknie mi pomysłów to najwyżej wytne zasilanie od LPG i wgryzę się obejściem prosto od ECU do wtrysków.

Ale w 7 dzień tygodnia gdzie powinienem odpoczywać rozerwę przewody na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!