Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka


Rekomendowane odpowiedzi

Koło ma olbrzymi wpływ na wypadanie zapłonu. Wiadomo, że terkotanie oznacza brak powrotu przesuniecia zapłonu. Jeśli słyszysz spalanie stukowe (praca diesla) to wiesz, że następuje przedzaplon i błąd sygnalizuje dobra, pierwsza sonda lambda ze względu na za niska temperaturę spalania. Cylinder z tą świeca nieco odbiega kompresja od pozostałych.

Sama cewka również jest rod znakiem zapytania, ale jeśli podmieniany to tylko na pewną, a nie z przekładania z innego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej należy wymieniać co 10.000 do 12.000 km.( nie ma olejów wytrzymujących taki interwał kilometrowy, a olej elf to jeden ze słabszych jakościowo olejów).

Cewkę oraz świecę na drugim cylindrze, zalecam zastosować nowe.

Wymienić rozrząd i ewentualnie KZFR.

Pomierzyć kompresje silnika, ale wcześniej kumaty mechanik powinien określić czy czasem na drugim cylindrze nie uległy uszkodzeniu popychacze hydrauliczne zaworów ( interwał wymiany oleju za długi ).

Zamienić wtryski miejscami.

Przyjrzeć się sterownikowi gazu, ponieważ sterownik jest podłączony pod cewkę zapłonową.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dokładniej wyliczyłem, to interwał mi wyszedł tak bardziej w okolicach 16 tys., samochód służy mi głównie do jazdy weekendowej w dalsze trasy a nie krótkie dojazdy, ale i tak pewnie warto częściej zmieniać olej. Co zamiast Elfa poleciłbyś stosować do tego silnika?
 

Dlaczego cewkę i świecę stosować nowe, jeśli po podmianie z sąsiedniego cylindra nie ma różnicy?

 

Jak będę wymieniać rozrząd, to chyba warto jednak od razu zmienić KZFR - to też jest element eksploatacyjny podobnie jak pompa wody czy rolki paska - w kwietniu będą 4 lata od wymiany - ale zrobię to, jak wykluczę, że z silnikiem nie podziało się coś złego (zawory, gniazda, pierścienie tłoków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 ; Opinię

Życie, praktyka pokazała, że dopiero wymiana na nowe usunęła usterkę.

Już starożytni rzymianie znali maksymę " Stare, to dobre jest wino i skrzypce "

Podjedź do kumatego mechanika z clipem i wykonaj zalecane zabiegi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem komplet świec, podkusiło mnie by sprawdzić stan stan gumowego elementu cewki i przy próbie demontażu uszkodziłem ją. Zakupiłem więc dwie używane cewki Denso i umieściłem ja świecach cylindra 2 i 3 - nie przyniosło to poprawy. W międzyczasie od długiego postoju rozładował mi się akumulator - podpiąłem go do prostownika a międzyczasie wymieniłem filtr powietrza. Po podłączeniu aku ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął pracować prawidłowo - skasowałem błąd wypadania zapłonu w komputerze i następnie po przejażdżce w okolicy komputer nie zarejestrował nowego błędu.

Czyżby był to jednak błąd komputera i wymagał on zresetowania? Zauważyłem ponadto, że jeszcze przed wystąpieniem tej awarii dojeżdżając np. do skrzyżowaniu i wrzuceniu luzu obroty jałowe utrzymywały się przez moment w okolicach 1000, by po krótkiej chwili spaść poniżej 700 i następnie wzrosnąć do typowych wartości. Teraz odbywa się to płynnie.

 

Nie wpadam póki co w hurraoptymizm, powinienm mieć wkrótce manometr, to sprawdzę z ciekawości kompresję, przyjrzę się kolektorowi od środka, no i wymienię olej, zobaczę też, czy sprawny jest przełącznik KZFR, bo to chyba dość łatwo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
50 minut temu, kosturica napisał:

Witam. Mam podobny problem jak powyżej, jednak żaden problem nie jest wyświetlany na desce. Olej zmieniony tydzień temu. Po wymianie siatki wydechu zaczeły się problemy z szarpaniem. Na benzynie jak i na gazie.

Sprawdź sondę za katem. U mnie była padnięta mimo to nie pokazywało błędu na kompie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia co pokazują sondy lambda, zwłaszcza pierwsza. Jak będzie nieszczelność w wydechu to mogą się dziać różne sprawy.

Są wypadające zapłony? Auto zagazowane? Sprawdzona kompresja, stan świec, cewek i wszystkiego co było opisane powyżej?

2 minuty temu, szwagier24a napisał:

Do sprawdzenia co pokazują sondy lambda, zwłaszcza pierwsza. Jak będzie nieszczelność w wydechu to mogą się dziać różne sprawy.

Są wypadające zapłony? Auto zagazowane? Sprawdzona kompresja, stan świec, cewek i wszystkiego co było opisane powyżej?

Mi jak padła druga sonda to był konkretny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!