Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

17" a 1.4 16v


lordboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Żona pomyka MII phI z sportowym silnikiem 1.4 16v, jako że w Wehrmachcie zajumali ori alu 16" trzeba coś kupić na lato, wpadły mi w oko ori felgi 17" z gumami 225/45/17. teraz pytanie, czy to wejdzie do tego samochodu i czy będzie tak drastyczny spadek dynamiki że dziadek na wózku elektrycznym wymiesza ją z pod świateł ? nie ukrywam, siedemnastki bardziej mi się podobają ale boję się że z mega wolnego samochodu zrobi się żółw

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie potrafię zrozumieć jakie ma znaczenie w utracie mocy średnica felgi...

Owszem 17" może być trochę cięższa jak 16", ale za to niższa guma R17 jest lżejsza od wyższej R16 by średnica koła była taka sama. Obwód jednego i drugiego oraz droga jaka zostanie przejechana w czasie jednego obrotu koła będą bardzo zbliżone.

Utratę mocy można mieć na szerszych oponach ale nie na większej średnicy felgach...

Albo ja tu czegoś nie rozumiem, albo pokutuje w narodzie jakaś wydumana, trudna do wytłumaczenia reguła.

Z takiego myślenia wynika, że gdyby tak pozakładać felgi 10" z odpowiednim ET albo dystansami ze względu na zaciski i odpowiednio wysokie opony przy zachowaniu zalecanej szerokości, to auto powinno mieć z 80% mocy więcej....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrozumiałem tak, że kolega lordboss chce zakupić właśnie alu 17" z szerszymi oponami.

wpadły mi w oko ori felgi 17" z gumami 225/45/17.

A oryginalnie są 205/50 R17 z tego co wiem. Średnica całego koła nie zmieni się znacząco (4 mm) ale szerokość już tak (2 cm). Ta różnica może mieć już wpływ na zmianę parametrów jezdnych.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ale nic przecież nie stoi na przeszkodzie, by mieć 17calowe felgi dla wyglądu ale gumy o mniejszej szerokości, takiej jak zalecana..

Przykład:

http://www.ceneo.pl/16399365

chyba jednak rozum wygra z sercem i jednak zdecyduję się na 16" :)

boje się że z pod świateł będzie pytanie Jak To Ruszyć ? :lol:

Z tej wypowiedzi jednoznacznie wynika że to średnica felg ma znaczenie przy utracie na mocy. Przez takie niedomówienia rodzą się potem pierdoły powtarzane jak mantra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wiem, nie do końca dobrze się wysłowiłem :unsure:

 

Wybór padł jednak na 16" praktyczniejsze dla kobiety.

 

a z dużych kół się wyleczyłem rozwalając 16" alu w C5 na dziurze w Dąbrowie G :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pierwsze słyszę że silnik 1.4 jest sportowy ale nie czepiam się. Co do kół ja mam 17 cali aluski opone dobierasz według kalkulatora dostępnego w sieci lub na forum. Nie mam problemu z prowadzeniem auta nawet na dziurach czy koleinach lecz trzba uważać aby nie pogiąć na tych głębszych dziurach w naszych kochanych drogach. Rozmiar felg się zwiększył, ale to nie robi bo opona na niższy profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej wypowiedzi jednoznacznie wynika że to średnica felg ma znaczenie przy utracie na mocy. Przez takie niedomówienia rodzą się potem pierdoły powtarzane jak mantra.

To nie pierdoły tylko prawa fizyki. Im większa średnica, tym większy moment potrzebny do wprawienia koła w ruch obrotowy. Nawet przy identycznej masie. Żeby sobie to zobrazować to zakręć złożonym i rozłożonym parasolem. Oczywiście jest to przykład ekstremalny.

Jeśli nadrobi się zwiększoną średnicę felgi niższym profilem opony, to efekt będzie mało wyczuwalny, bo wpływ będzie miał tylko rozkład masy koła. Ale też będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utratę mocy można mieć na szerszych oponach ale nie na większej średnicy felgach...
Przez takie niedomówienia rodzą się potem pierdoły powtarzane jak mantra.

niestety, ale to póki co to pierdoły rozpowiadasz ty. Między oponą 205/55/16 a 205/50/17 wagowo nie ma różnicy a nawet jest na korzyść r16, co więcej jak wspomniał kolega wyżej, rozkład ciężaru się kłania. Opona wyższa profilowo ma więcej gumy czyli więcej kg bliżej osi koła, a koło z takim rozkładem masy jest łatwiej wprowadzić w ruch.

Druga kwestia ciężaru felg, to między 16 i 17 jest różnica 2-3 kg, a masa nieresorowana jest brana do kwadratu.

Nie są to może ogromne wartości i dla diesli powyżej 100ps różnica jest niezauważalna, ale dla 1.4 w benzynie każda różnica będzie widoczna.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!