Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy już wymieniać rozrząd?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Pasek wymienia się co 6 lat lub 160 tys. km w przypadku meganaIII/scenikaIII. Tylko że przez ten czas musisz jeździć na każdy przegląd do ASO. A to kosztuje swoje. Na forum są osoby którym rozrząd padł w autach przy przebiegu 60-70 tys km (auta salonowe). I renault zabezpiecza się informacją w książce serwisowej, że skraca się okresy miedzy wymianami rozrządu jeżeli auto jeździ w ciężkich warunkach czyli częste rozruchy, jazda w mieście, itp, itd. Czyli pod to mogą wszystko podciągnąć i nici z gwarancji w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat bo mam podobną sytuację.

 

Silnik 1.9dCi i przejechane 158 tyś km. Rozrząd jeszcze nie wymieniany a serwis informuje, że do 160kkm można jeździć.

No więc rekonesans po cenach i:

- w pobliskim warsztacie ok. 1000 zł za wszystko i trwałość 50kkm, gwarancja.....raczej tylko na pasek.

- w serwisie ok.2000 zł za wszystko, trwałość 160kkm i gwarancja na cały przebieg rozrządu pod warunkiem regularnych przeglądów (możliwe to?).

 

Wydaje mi się, że lepsza jest opcja wymiany w serwisie bo lepsza trwałość paska, dobrze myślę? Czy jakieś ukryte kruczki mnie czekają w serwisie?

Czy ASO, czy warsztat - będą zapewne włożone te same graty. Poza ASO po prostu - dają 60tys km - bo tak się przyjęło, że co tyle zaleca się wymieniać i już. Nie będą wnikać czy akurat dla SIII/MII jest 150, 160 czy może 135 tys. km.

Dają wszystkim gwarancję na 60tys i tyle.

ASO nie ma jakiś magicznych części - kupują od normalnych producentów. Zresztą na allegro możesz kupić zestawy do wymiany rozrządu oryginalne z Renault - kup sam i idź niech wymienią w zwykłym warsztacie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wymienia się co 6 lat lub 160 tys km w przypadku meganaIII/scenikaIII. Tylko że przez ten czas musisz jeździć na każdy przegląd do ASO. A to kosztuje swoje. Na forum są osoby którym rozrząd padł w autach przy przebiegu 60-70 tys km (auta salonowe). I renault zabezpiecza się informacją w książce serwisowej, że skraca się okresy miedzy wymianami rozrządu jeżeli auto jeździ w ciężkich warunkach czyli częste rozruchy, jazda w mieście, itp, itd. Czyli pod to mogą wszystko podciągnąć i nici z gwarancji w ASO.

A jak często trzeba wykonywać serwisy i jaki koszt? Po serwisie w warsztacie i zresetowaniu komputerka wyskoczyło 2 lata lub 32kkm.... jeżeli tak to raptem 2 serwisy w międzyczasie by wypadły:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po serwisie w warsztacie i zresetowaniu komputerka wyskoczyło 2 lata lub 32kkm.... jeżeli tak to raptem 2 serwisy w międzyczasie by wypadły:)

A potem narzekanie, że panewki się przekręciły. Olej wymieniać maksymalnie co 15tys km i będzie dobrze z silnikiem. Czyli przegląd co roku, co daje mam już 5 przeglądów. A ceny były tutaj podawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat jasne, olej zmieniam co roku, jednak jeśli chodzi o serwisowanie w ASO (na potrzebę gwarancji rozrządu) to tam mogę jechać zgodnie ze wskazaniami komputerka czyli co dwa lata, a w "międzyroku" zmieniać olej w warsztacie - wyjdzie taniej i gwarancja będzie działać. Muszę dopytać o koszty przeglądu i jakoś to przeliczyć i podjąć decyzję.

Całe zamieszanie wzięło się stąd, że teściowej w Alfie padł rozrząd (robiony w warsztacie) po 50.800 km, no i 3k zł poszło. Kiedyś serwisowałem Passata w ASO i podobało mi się to, że posprawdzali i powiedzieli co jest lub niedługo będzie do roboty. U mechanika to ciężko o takie coś, nawet jak mówisz, że jest problem z tym lub tym i co to może być - to mechanik na to: trzeba by posprawdzać, ale może być to lub to lub tamto.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76 trochę przesadzasz, ja mam dobre doświadczenia z ASO Renault, a kilka sprawdziłem. Akurat rozrząd to bym zrobił w ASO ze względu na gwarancję, u przysłowiowego "Mariana" w 99% nie masz żadnej. Ceny też są różne w ASO, trzeba sprawdzić w kilku, a nie od razu cena z sufitu 2k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu to żadna filozofia - sam wymieniam w każdym aucie od nastu lat (tata w swoich wymienia) - ja tzw. laik. A po ASO paski nie pękają? A pękają. Czy ASO to jakaś magia? Tam też to wymieniają Panowie Ziutki, Mariany czy uczniowie niby pod nadzorem. Dodam, że kilka rzeczy robiłem w ASO: raz robili rzetelnie, raz połamali klapkę i twierdzili, że już taki przyjechał (w końcu wymienili na swój koszt), raz po wymianie sprzęgła wg mnie źle dokręcili śrubę sworznia wahacza - efekt: chcę skręcać w prawo, auto jedzie prosto a lewe koło stanęło pod kątem 45', brak śruby w sworzni (wypadła). Ich tłumaczenie - "Panie myśmy tego nie ruszali nawet, szybciej wyciągamy całą kolumnę McPhersona...." Tiaaa tu mi tramwaj jedzie! I co zrobisz im? NIC. Nie chcę myśleć co by się działo gdyby to mi się stało w tzw. trasie, z której nota bene wtedy wróciłem i stało mi się to pod samym domem gdy wjeżdżałem pod blok. Cztery razy jeżdżenie na poprawianie zbieżności - bo po każdej było lepiej, ale ciągle do jazdy prosto - kierownica była obrócona o jakieś kilkanaście stopni. I to wg "może tak być". W końcu w innym ASO zrobili raz a dobrze. Nie ważny budynek (opakowanie) a ludzie. A wszędzie są partacze.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, jestem przed wymianą rozrządu, prawdopodobnie powinienem to zrobić bo od ostatniej wymiany minęło 68 000 km (przynajmniej tak mówi mechanik). Na allegro jest wiele rozrządów, np. niby oryginalne zestawy Renault z pompą wody Magnetti Marelli, są rozrządy Ruville i Ina, Bosch, i wiele innych których nazw teraz nie pamiętam. Chcę kupić dobre części, bo dużo jeżdżę i nie chciałbym żeby to zaraz mi padło.... Chcę też kupić części sam, bo u mechanika to raz że policzy drożej, a dwa że nie wiem co założy (akurat mam takiego mechanika, że niewiele mówi...). Tak więc pomóżcie :)

Autko Megane II 1.5 78kW 106km.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę temat - z góry przepraszam, jeżeli już gdzieś ktoś pisał na ten temat na forum - potrzebuję odpowiedzi w trybie pilnym. Myślimy ze znajomym o wymianie rozrządu, tylko ze względu na upływ czasu (6 lat). On ma 1.6 benz. przebieg 70 tys. ja mam 1.5 dci przebieg 80 tys. Czy Waszym zdaniem jest sens wymieniac pompy wody ??

 

Ps: W 1.2 1.4 tce jest łańcuch, więc pompa wody jest pewnie z tytanu, czy co ??? Bo chyba nikt jej nie wymienia przez jakieś 200 tys. - tak poważnie to nie sądzę, żeby była jakas specjalna, chyba że jest napędzana zupełnie niezaleznie...

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!