Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zapaliła mi się rezerwa. Zasięg wynosił 90 km. Trochę za wcześnie bo nawet nie było 600 km zrobione przy spalaniu wskazywanym przez komputer na poziomie 8,1-8,2. Spalonego paliwa komputer pokazywał chyba coś około 45-46 litrów. Dojechałem do domu i trochę pojeździłem jeszcze dzisiaj. Razem liczę jakieś 70 km od zapalenia się rezerwy w tym jakieś 35 km od chwili gdy została sama ramka ostatniego kwadracika na wskaźniku poziomu paliwa. Rzuciłem wyzwanie rezerwie szybko licząc 8,5l (zawyżone spalanie) * 6,5 (650km) = 55,25l. Zatankowałem przy przebiegu 627,7 i weszło do odbicia 49,57l, czyli faktyczne 7,9/100. Komp wskazywał zużyte 50,6 i spalanie 8,0. Przemyślenia mam takie, że u mnie rezerwa musi być ustawiona w okolicy 12-14, a może nawet 15-16 litrów w baku. Wskazania komputera w zakresie zużytego paliwa są zawsze (odkąd je notuję czyli od 16 tankowań) delikatnie zawyżone podobnie jak spalanie. Hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dość długo nie dopuszczałem do zapalenia się rezerwy. Dziś się zdarzyło.

Lampka zapaliła się w momencie: trip 662,1 km / średnie 7,1 l / zasięg 90 km / zużyte wg kompa 47,3 l

Tankowanie: trip 692,8 km / średnie 7,1 / zasięg --- / zużyte wg kompa 49,5 l

Weszło do pierwszego odbicia 47,241 l zatem rezerwa zapaliła się w momencie faktycznego spalenia 45,15 litrów czyli 13-14 teoretycznie powinno być jeszcze w zbiorniku.

Spalanie z dystrybutora 6,82 l /100 km. Prawie jak diesel :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość dni to jazdy w małej miejscowości, odcinki po 1,5-2 km bez świateł i korków ale kilometrażowo więcej tras drogami wojewódzkimi / krajowymi w tym 200 km autostradą (110-130km/h) + trochę ale nie za dużo jazdy w większym mieście ze światłami i niewielkimi korkami (zwykle maks 3 zmiana świateł, częściej druga lub pierwsza). Średnia prędkość 47 km/h.

W typowo miejskim ruchu na pewno by było więcej. Kiedyś zatankowałem na wjeździe do Wrocławia, pokręciłem się trochę w godzinach szczytu i przy wyjeździe było 12-13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet - napiszę serio - masz oszałamiającą średnią prędkość. Ja po mieście osiągam 23-25 km/h (wedle komputera) i nawet trasa w Krakowa do Starachowic, ca. 2x 170 km (dłuższy odcinek ekspresówką) nie jest w stanie podbić średniej prędkości do Twojej wartości (nie pamiętam, ale na pewno mam teraz mniej niż 40). Stąd pewnie Twoje dobre spalanie.

 

W kwestii rezerwy, to ja w tym momencie czekam na jej zapalenie się - mam spalone ca. 39 litrów (wedle komputera) i zwykle zapala mi się przy ok. 44 litrach - toż to szok, że u Ciebie przy wyższym spalaniu (ja w tym momencie mam >700 km, spalanie średnie ca. 5,5 l/100 km) rezerwa zapaliła się wedle wskazań komputera przy ok. 47 litrach :!: Nie wiem kiedy będę następnym razem w ASO, ale poproszę ich o informację ile ja mam tych litrów ustawionych. Wybieram się we wakacje do Chorwacji i chciałbym zajechać w okolice Rijeki (ca. 1000 km) na jednym baku, co przy takiej polityce komputera może być psychicznie trudne :-)

 

PS: @pbet spalanie masz dobre - jw., niemniej przy dieslu i takiej średniej prędkości miałbyś niewątpliwie mniej niż ja - ponownie jw. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil Bo poczuję się jak pirat drogowy choć raczej nie przekraczam tolerancji +10. Tak jak pisałem większość kilometrów to jednak trasa przewijana dość często obszarem zabudowanym. Serio na trasie do Starachowic masz niższą średnią prędkość? Ja jeżdżąc na Śląsk (Jelenia Góra - Kostomłoty - A4 do węzła Sośnica - trochę trasą średnicową - trochę w ruchu miejskim) miałem 66,9; 73,10; 86,30 i spalanie poniżej 8 litrów. Najniższą odnotowaną prędkość miałem 25,4 na dystansie 403,3 km i wtedy spalanie wyniosło z dystrybutora 8,9. Było to największe jak dotąd spalanie mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem - 37 km/h, 700 km, z czego połowa na trasie drogą 7/S7, reszta po mieście - chyba, że mnie i tu oszukujo... :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, to chyba wszędzie powinno działać prawidłowo. Pewnie chodzi o rozłożenie kilometrów trasa / miasto. Moje autko w "mieście", a raczej "miastku" jeździ często ale mało w sensie kilometrażu. W trasie rzadziej ale za to kilometry cykają jak szalone. Dodatkowo dość często jeżdżę (i żona też) z przepisową prędkością lub nawet ciut poniżej ograniczenia. Zależy jak bardzo mi/nam się śpieszy :-) W sumie pomimo tego, że dCi paliło zdecydowanie mniej to i tak jestem dość mocno zadowolony ze spalania Renaty bo wchodząc w jej posiadanie byłem przygotowany mentalnie na 9 w porywach do dziesięciu, a jest raczej 6-7 w porywach do 8. Najniższe spalanie jakie miałem z pełnego zbiornika wyniosło 6,65 litra na dystansie 701,5 kilometrów. Średniej prędkości wtedy jeszcze nie zapisywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, sytuacja z przed godziny: przejechany dystans: 855,3 km; ilość spalonego paliwa: 47,2 litrów; średnie spalanie wg komputera: 5,5 litra / 100 km. A teraz rzeczywistość, brutalnie obnażona po wyjęciu pistoletu ze wlewu... Do pierwszego odbicia (od kilku dobrych tankowań już nie dolewam jak kiedyś) weszło 50,8 litra - nosz bez jaj, komputer mnie mami spalaniem na poziomie 5,5 a tu dup: 5,9-6,0. Ja nie twierdzę, że to jest spalanie horrendalne, ale czemuż on to robi?

 

Dalej: rezerwa zapaliła się przy 817 km, nie pamiętam litrów, i po ok. 30 km, czyli przy 847 kwadracik ostatni zrobił się pustym kwadracikiem - czyli przekaz "ej no, kolo jedź na stację, bo ci stanie..." A tu prawdopodobnie jeszcze 10 litrów w baku jest, czyli - nie na upartego - spokojnie można przejechać 100 km. 100 km! A w trasie może i więcej, tak żeby nie doprowadzić od osuszenia baku.

 

Przyznaję, że jestem zażenowany tym tematem, bo Megane II - 10-letnia - do dzisiaj perfekcyjnie wskazuje powyższe i nie raz zalewałem do niej >55 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil czyli jak dobrze liczę rezerwa zapaliła Ci się po faktycznym zużyciu 48,53 litrów paliwa. Nie jest źle bo doliczając do tego 6 litrów na spokojne przejechanie następnych 100 km wyjdzie już 54,53 litra, a że zbiornik ma niby około 60 litrów to jest to już czas na zatankowanie co by syfu z dna baku nie zassać. Jakbyś strzelił jeszcze 150 km co teoretycznie jest możliwe to byś zużył już blisko 58 litrów co jest równoznaczne z jazdą na oparach. Chyba lepiej do tego nie dopuszczać.  Oczywiście trzeba dodać jeszcze paliwo będące w pompie i przewodach. To pewnie dodatkowe 1-2 litry.

57 minut temu, konwil napisał:

Przyznaję, że jestem zażenowany tym tematem, bo Megane II - 10-letnia - do dzisiaj perfekcyjnie wskazuje powyższe i nie raz zalewałem do niej >55 litrów.

Im nowsze auto tym wcześniej ostrzega o kończącym się paliwie. Jakby producenci zabezpieczali się przed głupotą niektórych użytkowników. Teraz się mówi, że na rezerwie można śmiało zrobić 100-150 kilometrów. Jakby rezerwa była ustawiona na 5-6 litrów to by można było bardziej 50, a 70 to już opary. W benzynie pół biedy ale diesla nie tak łatwo odpalić gdy zabraknie mu paliwa.

57 minut temu, konwil napisał:

ilość spalonego paliwa: 47,2 litrów; ... Do pierwszego odbicia (od kilku dobrych tankowań już nie dolewam jak kiedyś) weszło 50,8 litra

Dziwne, że mnie oszukuje na moją w sumie korzyść, a Ciebie na Twoją niekorzyść. Jakość tak pewniej się czuję wiedząc, że mi trochę zawyża i wtedy śmiało mogę sobie sam w głowie policzyć ile mógłbym przejechać. Jakby zaniżał to trochę bałbym się ryzykować. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź jeszcze kilka razy wskazania komputera przy rezerwie co by się nie zdziwić po drodze. Najprościej ale wiąże się to z dodatkowymi kosztami byłoby sprawdzić rezerwę na clipie i ustawić ją tak jak byś sobie życzył.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pbet napisał:

Przed wyjazdem na wakacje sprawdź jeszcze kilka razy wskazania komputera przy rezerwie co by się nie zdziwić po drodze. Najprościej ale wiąże się to z dodatkowymi kosztami byłoby sprawdzić rezerwę na clipie i ustawić ją tak jak byś sobie życzył.

Ot co, ot co... Tylko pytanie czy da się zlikwidować to oszukiwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, konwil napisał:

Przyznaję, że jestem zażenowany tym tematem, bo Megane II - 10-letnia - do dzisiaj perfekcyjnie wskazuje powyższe i nie raz zalewałem do niej >55 litrów.

 

Ja powiem Ci, że mam gorzej. Rezerwa +/- zawsze włącza się przy około 47 litrach spalonych, przy 48 spalonych to już pusty kwadracik a przy dystrybutorze wlewam 54-55 litrów do baku. To jest dopiero przekłamanie. 

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Espeen nie chciałbym, żeby to zabrzmiało źle, ale dobrze wiedzieć, że ktoś jeszcze ma podobny problem. I to w samochodzie z lekko innym silniczkiem i nieco starszym. Inna sprawa, że 55 litrów, to ja do Megana III nigdy jeszcze nie wlałem. Psychicznie nie wytrzymałem jazdy na rezerwie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!