Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 12.09.2017 o 07:16, konwil napisał(a):

. Jeśli jest tak jak piszą koledzy, że można zmienić w komputerze ilość litrów, przy których zapala się rezerwa - to ja koniecznie to muszę zrobić. Ale pewnie po gwarancji.

Rozwiń  

Nie boisz się, że jak zmniejszysz ilość paliwa rezerwy to wzrośnie szansa na zassanie syfu z dna baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to nie myślałem o tym. W Megane II, przy tym samym silniku (no nie do końca, ale też 1.5 dCi) przejechałem ca. 90 000 km i w trasie (np. wakacyjny wyjazd do Chorwacji, spalanie ca. 5,1 l/100 km) tankowałem jednorazowo powyżej 55 litrów. Czyli w baku teoretycznie było 4-5 (Megane II miała zdaje się 60-litrowy zbiornik). Generalnie system się sprawdzał, więc... Pytanie ile tych litrów faktycznie jest tam ustawionych, bo zakładam również możliwość, że rezerwa zapala się przy prawidłowej ilości paliwa - powiedzmy - 7-8 litrów - ale komputer pokazuje źle. Tylko sprawdzenie coś wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo ostatnio jeżdżenia i czwarta rezerwa za mną.

Zapaliła się w momencie: 631,7 km / zużyte komp 48,5 l / średnie komp 7,6 l

Sama ramka ostatniego kwadracika: 662,5 km / zużyte komp 51,0 l / średnie 7,7 l

Tankowanie: przejechane 672,3 km / zużyte komp 51,6 l / średnie 7,6 l // weszło do odbicia 49,52 l, spalanie faktyczne 7,37 l

Czyli uśredniając rezerwa zapaliła się po spaleniu 46,56 l (około 11-12 litrów w baku), ostatni kwadrat zniknął po spaleniu 48,83 l (9-10 litrów w baku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej boli to, że samochód mnie oszukuje... :-) Oby tylko takie zmartwienia: sobota -> komputer pokazuje 47/48 litrów, rezerwa się zapala, jadę prosto na stację i tankuję lekko ponad 50. Pokazywane na komputerze spalanie jest niższe od rzeczywistego o 0,4-0,5 l / 100 km i właściwie powtarza się już po raz któryś, także chyba >>ten typ tak ma<<, przynajmniej mój.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napisz na jakiej stacji tankowałeś? I może spróbuj tankować na innej stacji? Bo z doświadczenia wiem że na stacji Auchan najwięcej oszukują. Komp. pokazuje że ubyto np. 50 litrów na auchan weszło 55 litrów tak samo w innym marce samochodu tez weszło wiecej. Na innym stacjach to nie ma problemu tylko na 2 stacjach wchodzi nawet o 2 litry mniej niż pokazuje komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję tylko na Shell. Mam tam zaufanie do jakości paliwa i przy okazji zbieram punkty na 3 auta. MII w dieslu tankowałem na tej samej stacji co MIII w benzynie i raczej odpada oszukiwanie stacji paliw, a przynajmniej nie chce mi się w to wierzyć. Kiedyś nawet na tej stacji pracowałem i żadnych wałków tego typu nie było. To co podaje komputer pokrywa się mniej więcej z tym co na dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@airbites, w sumie o tym nie pomyślałem - dzięki za kierunek. Faktycznie samochód (Megane III) tankowałem do tej pory tylko na Shellu (taka zbieżność, ale to inna stacja niż tankuje Kolega @pbet :-) ), gdzie jest tylko dwa dystrybutory, a właściwie jeden na dwie strony i tylko jeden rodzaj ON, więc powtarzalność jest kompletna (zawsze z tej samej strony, ten sam pistolet). Wcześniej Megane II tankowałem na stacji Tesco, ale skoro mi się zgadzało (komputer vs. liczydło na stacji), to po zmianie na Shella nie sprawdzałem już wskazań. Dobry trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie a jak u was z dobijaniem paliwa po pierwszym odbiciu pistoletu? U mnie wchodzi jakieś 0,6l i nie ma opcji na więcej.

Kolejne doświadczenie po raz kolejny pokazujący, że u mnie rezerwa zapala się w okolicach faktycznie spalonych 46 litrów paliwa.

Rezerwa zapaliła się w momencie: 638,6 km / zużyte komp 48,2 l / średnie komp 7,5 l / zasięg 80 km

Tankowanie: przejechane 649,3 km / zużyte komp 49,1 l / średnie 7,5 l // weszło do odbicia 46,12 l / po dobiciu 46,739l, spalanie faktyczne 7,2 l // zasięg 0 km, jeden kwadrat

Czyli uśredniając rezerwa zapaliła się po faktycznym spaleniu 45,98 l (około 12-13 litrów w baku).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :-) Poszukam informacji. Masz może jakiś link do tych "przypadków"? Nie dobijam na siłę i zwykle tylko raz dla pewności, że pistolet nie odbił przypadkowo. Wczoraj sprawdziłem może ze 3 razy, więcej mi się nie chciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dobijanie w MIII przynosi efekt +1 litr, maksymalnie. W Megane II wyglądało to z goła inaczej: +4-5 litrów, co było już względnie sporą ilością paliwa, które zwłaszcza w trasie się przydawało. Chyba więc czas przyzwyczaić się aby nie dobijać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!