Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego Megane III Grandtour. Jaki wybrać silnik?


robson482

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Jeżdżę meganką III grandtour 1.6 dci dynamic (nową, kupioną u Zdunka;) w czerwcu 2012. Przejechałem prawie 29 tys. km.

Jeździłem poprzednio dieslami: R19d, Brava 100TD, Xsara 110HDI. Ten silnik jest: najmocniejszy, najoszczędniejszy o najwyższej kulturze pracy.

Zużycia katalogowe paliwa oczywiście "podrasowane". Ale osiągnąłem średnie zużycie (troszkę) poniżej 5l/100km na trasie ca 500km, przy jeździe z prędkością do 120km/h. W poprzednich samochodach, o ile pamiętam, zużycia poniżej 5l/100km były nieosiągalne. Jeżeli jest taka potrzeba, przyciśnięcie gazu wciska w fotel. Jestem zadowolony z tego silnika i go polecam. Oczywiście za krotko jest na rynku aby mówić poważnie o jego trwałości. Ale jest to wspólna konstrukcja nissan-renault i liczę, że dopracowana. Jedyne usterki jakie wystąpiły w ciągu prawie dwóch lat eksploatacji meganki to: odkręcona i grzechocząca nakrętka w tylnej klapie (złapana i dokręcona) oraz zacinający się (w największe mrozy) zaworek pompki spryskiwacza (działał spryskiwacz tylny a przedni nie).

Jestem zadowolony z samochodu i tego silnika. Polecam 1.6 dci, zwłaszcza dla robiących większe przebiegi w wersji grandtour.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie grupowiczów!

 

Najpierw odpowiedź dla "Kataryniarza".

Maksymalne zużycie jakie uzyskałem między tankowaniami (zima, duże mrozy, krótkie przebiegi do kilku kilometrów)

to ca 8l/100km. Przeważnie to 6-7l/100km.

Przy okazji: komputer pokładowy nalicza mi regularnie o 0,5-0,8 l/100km mniej;) niż wychodzi z tankowania.

O dziwo, w Clio IV 0,9 Tce małżonki wyliczenia komputera są prawie identyczne z moimi.

 

Odpowiedź dla "Rxe.Megane".

Nie uważam aby silnik 2.0 HDI 110KM citroena był takim staruszkiem.

To diesel z wtryskiem bezpośrednim commonrail i mógłby być zestawiony z 1,9 dci czyli poprzednikiem 1.6 dci.

Na marginesie, uważam 2.0HDI 110KM za bardzo dobry silnik.

 

Pozdrawiam i zachęcam posiadaczy megane 1.6 dci energy do wymiany opinii o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nowe silniki 1.5 dci są jak najbardziej OK, problem (ten najgorszy) dotyczy silników wyprodukowanych przed 2006 rokiem, a więc wkładanych do megane 2.

A co to jest według Ciebie realne spalanie?

Ja latem w trasie , jak jeżdżę spokojnie , tak do 110km/h to mam wyniki 3.3 do 3.5 litra ON/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje rocznik 2011 mam nadzieję że będę zadowolony ;)

 

Realne chodzi mi o to jak się ma do tego co podają w instrukcji a wartości o których mówisz są wręcz niewiarygodne oby mi udało się do nich zbliżyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krism84 tu < zobacz > masz moje przykładowe pomiary - jeden ze spokojnej jazdy oraz spalanie chwilowe przy zadanej prędkości. Ogólnie u mnie średnia w granicach 5,5l (krótkie dojazdy do pracy + wyjazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posiadam Clio 3 1.5 dCi 2006 rok, wersja 86 KM, oryginalny przebieg 140 tyś km. Z usterek do przebiegu 140 tyś km:

- uszkodzony czujnik świateł STOPu, nowy koszt 60 zł

- wybity sworzeń wahacza przy 120 tyś km, koszt ok 60 zł

- padł czujnik podciśnienia turbiny, koszt nowego w ASO 250 zł

 

Jak widać łączny koszt napraw przy okrążeniu 3,5 razy dookoła globu po równiku jest mniejszy niż 400 zł :D Niech się wypowiedzą fani słynnych 1.4 TSI czy 2.0 TDI jak wyglądają ich oszczędności do przebiegu 150 tyś km :mrgreen:

Podkreślam że silnik 1.5 dCi jest rewelacyjny, jeden warunek to zmieniamy olej co max 15 tyś km oczywiście pełen syntetyk, jak i dobre paliwo - zwykły ON. Nie dodajemy żadnych uszlachetniaczy zwłaszcza czyszczących które rozpuszczają brud i wszystko leci do pompy i wtrysków co ostatecznie może je zapchać. Jedynie można dodawać jak ktoś chce zwykły Mixol (ja osobiście dolewam), mój mechanik cieszący się dobrą reputacją w okolicy twierdzi iż Mixol przedłuża 2 x żywotność układu wtryskowego poprzez lepsze smarowanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Nowe silniki 1.5 dci są jak najbardziej OK, problem (ten najgorszy) dotyczy silników wyprodukowanych przed 2006 rokiem, a więc wkładanych do megane 2.

 

 

Ja akutrat nie potwierdzam... Mam 1,5dci z 2005. Przejechane ok. 325 tys. km... Wg licznika, a kupione w 2008 od handlarza... Także może mieć nawet więcej.

Zero problemów z silnikiem (jak dotąd)...

Olej leję tylko Mobil ful syntetyk 5W50.

Wymiana co ok. 20...25 tys. km.

 

Czytam różne opinie nt. 1,5dci i nadziwić się nie mogę, skąd ludzie mają jakieś problemy...

Edytowane przez darekpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!