Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego Megane III Grandtour. Jaki wybrać silnik?


robson482

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymieram się do zakupu nowego Megane III Grandtour. Nie wiem jaki silnik wybrać. Czy benzynowy 1.6 16V 110km lub diesel 1.5 dci 110km?

Dzienne przebiegi 100-200km. Większość jazdy po Trójmieście, od czasu do czasu wypad na weekend 100km za Gdańsk do rodziców itd.

Mam możliwośc zakupu Megane 1.5 DCI 110km w cenie 65 tys zł(brutto). Auto demo z przebiegiem 3.500km.

Czy pojemność 1.5 DCI 110km, da radę w Kombi. Czy ten silnik nie jest za bardzo "wyżyłowany"? Bo z 1.5 zrobić 110km to nie za dużo?

Chciałem mocniejszy silnik ale to jest najmocniejsza jednostaka w nowych dieslach.

Myślałem nad benzyną ale też przeszło mi przez myśl aby ją zagazować.

Auto biorę na 5 lat leasingu więc co może się dziać za 3-4 lata z silnikiem benzynowym, dieslem i zagazowanym?

Jakie są wady tych aut i silników? Co byście mi doradzili w wyborze silnika i gazowania 1.6 16V?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz standardowy dylemat osoby chcącej kupić samochód :) 1,5 dCi jeżdżą już od dłuższego czasu i spokojnie robią duże przebiegi jako przykład mozna podać np. kolegę kataryniarz. Nie sądzę, żeby 1,5 110KM to było za mało do MIII. 240Nm spokojnie sobie poradzi z tym autem i zapewni całkiem niezłą dynamikę. Przy silniku diesla musisz pamietac o dobrym paliwie, pilnowaniu przeglądów, wymian oleju (nawet wskazane skracać interwały pomiedzy wymianami), rozsądnie obchodzic się z turbiną i nie powinno byc większych problemów.

Co do mocniejszych silników to jestes w błędzie bo jest dostępny w MIII silnik Energy 1,6 dCi 130KM.

Przy przebiegach które podajesz nie powinienneś mieć również problemów z FAP'em montowanym standardowo w dieslach.

z silników benzynowych polecałbym Ci 1,4TCe (sam mam taki) ale niestety wyszedł juz z produkcji i został zastapiony 1,2 TCe 130 KM. Prawdopodobnie podobny los spotka 1,6 16V 110KM, którego następca (1,2 TCE 115KM) jest juz w sprzedaży.

Powtórzę nieśmiertelne hasło: umów się na jazdę próbną autem z róznymi silnikami i wybierz ten którym bedzie Ci się najlepiej jechało i będzie Cie na niego stać.

 

Powodzenia przy wyborze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...umów się na jazdę próbną autem z róznymi silnikami i wybierz ten którym bedzie Ci się najlepiej jechało i będzie Cie na niego stać.

I wszystko w temacie :)

 

PS.

Jeśli wspomniane "demo" nie ma pakietu "GT Line" to z tej ceny możesz jeszcze sporo urwać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz standardowy dylemat osoby chcącej kupić samochód ^^ 1,5 dCi jeżdżą już od dłuższego czasu i spokojnie robią duże przebiegi jako przykład mozna podać np. kolegę kataryniarz. Nie sądzę, żeby 1,5 110KM to było za mało do MIII. 240Nm spokojnie sobie poradzi z tym autem i zapewni całkiem niezłą dynamikę. Przy silniku diesla musisz pamiętać o dobrym paliwie, pilnowaniu przeglądów, wymian oleju (nawet wskazane skracać interwały pomiędzy wymianami), rozsądnie obchodzić się z turbiną i nie powinno byc większych problemów.

Co do mocniejszych silników to jesteś w błędzie bo jest dostępny w MIII silnik Energy 1,6 dCi 130KM.

Przy przebiegach które podajesz nie powinieneś mieć również problemów z FAP'em montowanym standardowo w dieslach.

z silników benzynowych polecałbym Ci 1,4TCe (sam mam taki) ale niestety wyszedł juz z produkcji i został zastapiony 1,2 TCe 130 KM. Prawdopodobnie podobny los spotka 1,6 16V 110KM, którego następca (1,2 TCE 115KM) jest juz w sprzedaży.

Powtórzę nieśmiertelne hasło: umów się na jazdę próbną autem z rożnymi silnikami i wybierz ten którym bedzie Ci się najlepiej jechało i będzie Cie na niego stać.

 

Powodzenia przy wyborze.

Dzięki kolego za odpowiedź. Robię duże przebiegi więc chyba zostanę przy wyborze diesla. Jeżeli chodzi o wspomniany przez Ciebie silnik 1.6 130km to Pan w Renault Zdunek w Gdańsku mówił mi, że 1.5 110km jest najmocniejszym silnikiem obecnie produkowanym w MIII. Auto biorę na 5 lat w leasing, ok. 40 tys rocznie, czyli za 5 lat autko powinno mieć ok. 200tys. Jak jest z FAP-em? Jest jakiś określony limit km kiedy się go wymienia?

Chcę w weekend umówić się na jazdę testową równo dieslem jak i benzyną.

 

PS.

Jeśli wspomniane "demo" nie ma pakietu "GT Line" to z tej ceny możesz jeszcze sporo urwać ^^

 

Jeżeli chodzi o cenę to wyjściowo (demo) którym jestem zainteresowany była 71 tys.

Dali mi 13tys rabatu i wyszło 58 tys. + jakieś tam dodatki typu dywaniki, alarm, i przedłużona gwarancja.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

1.5 dCi to bardzo dobry silnik, jedyny minus to marketing Renault który nakazuje wymianę oleju silnikowego co 30 tyś km przez co mogą się zdarzyć przy większym przebiegu obrócenia panewek. Obecnie trwa wyścig producentów, kto da najdłuższy przegląd, jeszcze 15 lat temu było to max 15 tyś km, dziś jak pisałem 30 tyś km. Mam 1.5 dCi w Clio III, zrobione ponad 130 tyś km i bezawaryjny silnik - 1 zasada olej zmieniamy co max 15 tyś km a silnik będzie służył długo. Nie bez powodu 1.5 dCi jest dzisiaj montowany w Mercedesie Citan (Rnault Kangoo z innym logiem), i już niebawem dołączy do Mercedesa kolejny motor 1.6 dCi 130 KM. Widać że Mercedes puka do drzwi Renault...

 

Wracając do marketingu Renault zalecającego wymianę oleju co 30 tyś km, warto zaznaczyć iż przeszło dekadę temu silnik 1.9 dCi był montowany w Volvo S40. Tutaj Volvo zalecało przegląd co 15 tyś km, dzięki czemu silniki uchodziły za bardzo solidne i bez problemu wytrzymywały przebieg ponad 500 tyś km, aczkolwiek ten sam silnik pod znakiem rombu miewał problemy już ok 100 tyś km... Jak widać smarowanie ma ogromny wpływ na silnik.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mayn, zalecana wymiana oleju co 30 tys km skończyła się w 2009 roku, jak zaczęły się pierwsze seryjne problemy z panewkami w silnikach dci.

Od tego czasu w książce serwisowej jest napisane, że przeglądy są co 20 tys km.

Dodatkowo serwisy ASO przeszły z olei semisyntetic na syntetic w tych silnikach i problemy z panewkami się rozwiązały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, prosiłbym o podsumowanie.

Czy 1.5 dci 110KM w megane III kombi - to w normie czy za mało i lepiej wziąć 1.9 dci 130KM?

Szukam kompromisu pomiędzy spalaniem, a frajdą z jazdy.

Jeździłem Clio 3 1.5 dni 80KM, no i do tego autka taki silnik był okej. W miare zrywny i fajny, ale przy prędkosci powyżej 110km już trzęsło autem. 150 to absolutny max :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!