Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego Megane III Grandtour. Jaki wybrać silnik?


robson482

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Jeżdżę meganką III grandtour 1.6 dci dynamic (nową, kupioną u Zdunka;) w czerwcu 2012. Przejechałem prawie 29 tys. km.

Jeździłem poprzednio dieslami: R19d, Brava 100TD, Xsara 110HDI. Ten silnik jest: najmocniejszy, najoszczędniejszy o najwyższej kulturze pracy.

Zużycia katalogowe paliwa oczywiście "podrasowane". Ale osiągnąłem średnie zużycie (troszkę) poniżej 5l/100km na trasie ca 500km, przy jeździe z prędkością do 120km/h. W poprzednich samochodach, o ile pamiętam, zużycia poniżej 5l/100km były nieosiągalne. Jeżeli jest taka potrzeba, przyciśnięcie gazu wciska w fotel. Jestem zadowolony z tego silnika i go polecam. Oczywiście za krotko jest na rynku aby mówić poważnie o jego trwałości. Ale jest to wspólna konstrukcja nissan-renault i liczę, że dopracowana. Jedyne usterki jakie wystąpiły w ciągu prawie dwóch lat eksploatacji meganki to: odkręcona i grzechocząca nakrętka w tylnej klapie (złapana i dokręcona) oraz zacinający się (w największe mrozy) zaworek pompki spryskiwacza (działał spryskiwacz tylny a przedni nie).

Jestem zadowolony z samochodu i tego silnika. Polecam 1.6 dci, zwłaszcza dla robiących większe przebiegi w wersji grandtour.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie grupowiczów!

 

Najpierw odpowiedź dla "Kataryniarza".

Maksymalne zużycie jakie uzyskałem między tankowaniami (zima, duże mrozy, krótkie przebiegi do kilku kilometrów)

to ca 8l/100km. Przeważnie to 6-7l/100km.

Przy okazji: komputer pokładowy nalicza mi regularnie o 0,5-0,8 l/100km mniej;) niż wychodzi z tankowania.

O dziwo, w Clio IV 0,9 Tce małżonki wyliczenia komputera są prawie identyczne z moimi.

 

Odpowiedź dla "Rxe.Megane".

Nie uważam aby silnik 2.0 HDI 110KM citroena był takim staruszkiem.

To diesel z wtryskiem bezpośrednim commonrail i mógłby być zestawiony z 1,9 dci czyli poprzednikiem 1.6 dci.

Na marginesie, uważam 2.0HDI 110KM za bardzo dobry silnik.

 

Pozdrawiam i zachęcam posiadaczy megane 1.6 dci energy do wymiany opinii o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nowe silniki 1.5 dci są jak najbardziej OK, problem (ten najgorszy) dotyczy silników wyprodukowanych przed 2006 rokiem, a więc wkładanych do megane 2.

A co to jest według Ciebie realne spalanie?

Ja latem w trasie , jak jeżdżę spokojnie , tak do 110km/h to mam wyniki 3.3 do 3.5 litra ON/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje rocznik 2011 mam nadzieję że będę zadowolony ;)

 

Realne chodzi mi o to jak się ma do tego co podają w instrukcji a wartości o których mówisz są wręcz niewiarygodne oby mi udało się do nich zbliżyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krism84 tu < zobacz > masz moje przykładowe pomiary - jeden ze spokojnej jazdy oraz spalanie chwilowe przy zadanej prędkości. Ogólnie u mnie średnia w granicach 5,5l (krótkie dojazdy do pracy + wyjazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posiadam Clio 3 1.5 dCi 2006 rok, wersja 86 KM, oryginalny przebieg 140 tyś km. Z usterek do przebiegu 140 tyś km:

- uszkodzony czujnik świateł STOPu, nowy koszt 60 zł

- wybity sworzeń wahacza przy 120 tyś km, koszt ok 60 zł

- padł czujnik podciśnienia turbiny, koszt nowego w ASO 250 zł

 

Jak widać łączny koszt napraw przy okrążeniu 3,5 razy dookoła globu po równiku jest mniejszy niż 400 zł :D Niech się wypowiedzą fani słynnych 1.4 TSI czy 2.0 TDI jak wyglądają ich oszczędności do przebiegu 150 tyś km :mrgreen:

Podkreślam że silnik 1.5 dCi jest rewelacyjny, jeden warunek to zmieniamy olej co max 15 tyś km oczywiście pełen syntetyk, jak i dobre paliwo - zwykły ON. Nie dodajemy żadnych uszlachetniaczy zwłaszcza czyszczących które rozpuszczają brud i wszystko leci do pompy i wtrysków co ostatecznie może je zapchać. Jedynie można dodawać jak ktoś chce zwykły Mixol (ja osobiście dolewam), mój mechanik cieszący się dobrą reputacją w okolicy twierdzi iż Mixol przedłuża 2 x żywotność układu wtryskowego poprzez lepsze smarowanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Nowe silniki 1.5 dci są jak najbardziej OK, problem (ten najgorszy) dotyczy silników wyprodukowanych przed 2006 rokiem, a więc wkładanych do megane 2.

 

 

Ja akutrat nie potwierdzam... Mam 1,5dci z 2005. Przejechane ok. 325 tys. km... Wg licznika, a kupione w 2008 od handlarza... Także może mieć nawet więcej.

Zero problemów z silnikiem (jak dotąd)...

Olej leję tylko Mobil ful syntetyk 5W50.

Wymiana co ok. 20...25 tys. km.

 

Czytam różne opinie nt. 1,5dci i nadziwić się nie mogę, skąd ludzie mają jakieś problemy...

Edytowane przez darekpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!