Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego Megane III Grandtour. Jaki wybrać silnik?


robson482

Rekomendowane odpowiedzi

Proste, wsiadasz w auto i sam sprawdzasz - w Wawie chyba aut do testów nie brakuje :)

Dla mnie 110 jest optymalne i wystarczające ze względu na specyfikę użytkowania (codzienne, krótkie dojazdy do pracy + wyjazdy weekendowe), nawet lepiej sprawdza się na autostradzie niż w mieście. Nie ma żadnych problemów przy prędkości 150-170, a na tempomacie dobrze przyśpiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu stałem przed podobnym dylematem. Gdy siadłem z arkuszem kalkulacyjnym i uwzględniając:

- wersja ON była droższa równo o 10 kpln

-Roczny przebieg <15kkm

-Obecne ceny paliw (przyjąłem że co roku paliwo zdrożeje średnio 5% roczni)

-koszty ubezpieczenia

-średnie spalanie deklarowane przez producenta

Wyszło mi że wersja z dieslem zwróci się po ok 10 latach (nie liczyłem kosztów serwisu bo nie udało mi się ich ustalic). Ponieważ planuję jezdzić autem 10 lat zdecydowałem się na wersję PB.

Przy przebiegu na poziomie ok 30 tys diesla zwróciłby się po 4-5 latach.

Ale to takie moje zdanie. Jedno jest pewne: umów się na jazdę próbną i zobacz jaka wersja bardziej Ci leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przy prędkosci powyżej 110km już trzęsło autem. 150 to absolutny max :P

jeździłem clio 2 z tym silnikiem i prędkości o których piszesz, nie robiły wrażenia na tym samochodzie, więc w clio 3 chyba tymbardziej nie powinny.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło mi że wersja z dieslem zwróci się po ok 10 latach (nie liczyłem kosztów serwisu bo nie udało mi się ich ustalic). Ponieważ planuję jezdzić autem 10 lat zdecydowałem się na wersję PB.

Przy przebiegu na poziomie ok 30 tys diesla zwróciłby się po 4-5 latach.

Mi się wydaje że szybciej się diesel zwróci.

Jeżeli obecnie masz spalanie na poziomie 8 litrów etyliny, to przy podobnej jeździe dieslem 1,5 dci wyjdzie Tobie średnie spalanie około 5 litrów ON/100 km, tak myślę.

A różnica 3 litrów na 100 km to finansowo około 16 zł ( zaokrągliłem cenę paliowa)

Więc przy przebiegach 100 tys km różnica na zakupie paliwa wyniesie około 16 tys zł.

A jeżeli auto ma przebieg 200 tys km zrobione w 4 lata, to w porównaniu do benzynowego silnika zaoszczędziłem około 30 tys zł na paliwie.

Poza tym diesel ma też komfort "zasięgu" , w trasie nie mam problemu żeby na zbiorniku ( 60 litrów) zrobić 1500 km, przy spokojnej jeździe można osiągnąć wynik 3,5 litra ON/100 km, w aucie benzynowym może uda się w trasie zejść do 5 litrów? Nie wiem, bo nie jeździłem taką meganą.

Jeżeli ktoś planuje robić rocznie 30 tys km lub więcej przebiegu to diesel wychodzi bardzo ekonomicznie.

A jeżeli ktoś planuje zakup auta używanego, to różnice w zakupie auta z silnikiem benzynowym czy dieslem nie są już takie duże jak przy nowym aucie.

Kosztami eksploatacyjnymi też nie należy się zbytnio przerażać, bo czy to benzyna, czy diesel to np. są te same klocki, tarcze , amortyzatory, ten sam olej do silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Czytałem jeszcze w różnych miejscach o tym silniku (1.5) i raczej nikt nie narzekał.

Myślę że 1.5 110KM będzie wystarczający.

 

@sKarlosMegane może i trochę wyolbrzymiam. Clio lekki i czasami sie bałem że mnie zwieje z drogi. Wolałem granicy nie przekraczać.

 

A przy okazji chciałbym zapytać o nawigacje w Megane III. W lagunie do >2010 wsadzali wersje cd/dvd z mapami. Później dopiero TomTom.

W Megancie było tak samo? Czy od początku jest TomTom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper69 - Nie liczyłem tylko ceny paliwa ale również zakup i ubezpieczenie. Tak jak pisałem auto z 1.5 dci 110 km wychodziło równo 10 kpln więcej co wiąże się z wyższym ubezpieczeniem. A pamiętajmy jeszcze że przy dieslu kosztu serwisu są mogą być potencjalnie wyższe (turbina, FAP, dwumasa) . I zgadza się te kalkulacje mają sens dla auta nowego - różnice w cenie używanego są już dużo mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty ubezpieczenia są chyba znikome, ja za swój płace około 475 zł rocznie, nie wiem ile taniej zapłacisz za auto benzynowe.

FAPa nie mam w swoim aucie, dwumasy to nie jestem pewien.

Ale w każdym razie, jak zrobisz 100 tys km ( a do takiego przebiegu jest gwarancja , to część awarii może zrobisz na gwarancji )to tys zł, masz więc z zaoszczędzisz na paliwie 16 tys zł, za to możesz wymienić nawet cały silnik i jeszcze Tobie coś zostanie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że liczyłem dla nowego auta nie dla używanego. FAP teraz jest w każdym (nowym) dieslu. Ubezpieczenie liczyłem dla pakietu AC+OC a to nie wyjdzie raczej 475 zł:P Zwłaszcza dla młodego auta. Pakiet dilerski kosztował ~1300 zł i była to najtańsza opcja. I zapomniałeś do tych 16 odjąć 10 za diesla na zakupie;). Generalnie każdy liczy po swojemu i kupuje kierując się filozofią własnego portfela ważne by był zadowolony z auta;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dyskusja ON/PB nie ma tu sensu - jednemu się opłaca, drugiemu nie, a jeszcze inny lubi charakterystykę diesla :P

 

PS.

lukwisz w przypadku diesla pakiet dealerski "full" kosztował 1700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie: to 1300 to była najtańsza opcja ubezpieczenie w ogóle a nie najtańsza wersja u dealera.

 

Ja osobiście nic do diesli nie mam. Jeździłem (dużo) dwoma Scenic I phII 1.9 dci i Espace IV 2.0 dci i słowa złego na te silniki nie dam powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie narzekam - fakt nie jechałem z kompletem pasażerów - ale silnik daje radę. Trzeba go pokręcić (powyżej 4tys) jak chce się wyprzedzić ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy 1,6 dla Grantour to troszeczkę nie za słaby?

W wersji pięciodrzwiowej wersji ten silnik radzi sobie ledwo zadowalająco.

Gdzie te czasy gdy 1,6 w kompakcie był rakietą... :P

Bez przesady.

Jak chcesz z tym silnikiem jechać dynamicznie to wystarczy cały czas utrzymywać na wysokich obrotach rzędu 4-5k i idzie ładnie.

Ja nie narzekam. W mieście fajnie, na trasie żadnego problemu z wyprzedzaniem. Spalanie ok.

 

Co do kupna, to tak jak koledzy mówili trzeba samemu się autami z tymi silnikami przejechać i zdecydować. Jeśli rozważasz kupno tylko diesla, to o benie nie ma co myśleć w takim razie.

Dla mnie kupno diesla to opłacalne jest dopiero przy przebiegach rzędu 40k km rocznie. Każdy ma inne zdanie na ten temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!