Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda na holu bez uruchomionego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od 2 tygodni posaidam Renault Megane 2 w sedanie,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Już 2 razy spalił mi się bezpiecznik Start/Stop. Dziś kupiłem nowy rozrusznik ale nie udało mi się go wymienić a po włożeniu kolejny raz bezpiecznika od razu go pali.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Muszę dostać się do mechanika aby wymienić rozrusznik - moje pytanie czy mogę holować samochód bez możliwości jego uruchomienia?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Po włożeniu karty i naciśnięciu START słyszę pompę paliwa kontroli się zapalają i gasną (tylko silnik nie odpala) czy mogę tak to zostawić i holować auto? czy będą działać hamulce oraz wspomaganie?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolego, po co tyle Enterów. Wystarczy raz kliknąć. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskasz bieg, naciskasz hamulec i wciskasz start. (bez sprzęgła)

Kierownica zostaje odblokowana, działa wszystko jak przy zapłonie ale silnik nie zapala, a co za tym idzie wspomagania hamulców brak, działają dużo ciężej ale działają, oraz nie masz wspomagania kierownicy, ale to w czasie jazdy jest mniejszy problem. Na postoju trudno kierownicą koła skręcić.

Przed holowaniem biegi ustawiasz na neutralny i obowiązkowo na pojeździe wieszasz trójkąt ostrzegawczy widoczny z tyłu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiar - przepraszam za puste linijki

Dziś próbowałem go przepchnąć i wspomaganie działało ale nie wiem na 100% z hamulcami ciężko chodziły i hamowałem ręcznym.

Wcisnąłem sprzegło + przycisk start

Edytowane przez jonny1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie kierownicy będzie, przynajmniej u mnie tak jest.

Pisałem na podstawie mojego sceniola, a jak próbowałem tej opcji to wspomaganie kierownicy nie działało, tylko blokada się zwolniła.

 

Dodano: 31 paź 2013 - 21:21

Wcisnąłem sprzegło + przycisk start

To kombinacja do odpalania silnika. Włączanie wszystkiego bez rozruchu to bieg, hamulec i start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie latwiej odpalic "z popychu"? Wkladasz karte, naciskasz start i w momencie kiedy powinien krecic ktos pcha auto, Ty wrzucasz 2 bieg, puszczasz sprzeglo i powinno auto odpalic. Już tak kilka meganek odpalilem w awaryjnej sytuacji :)

 

Sent from BlackBerry 9900 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jak pisałem z włączonym biegiem, naciśniętym hamulcem i start. W takim układzie nie jest włączany rozrusznik, więc jeśli to jego wina to bezpiecznik się nie przepali i będzie możliwe wówczas odpalanie na popych albo na lince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabronić czegoś można prawem, w tym przypadku może co najwyżej być niezalecane, a poza tym nikt nie ma prawa zabronić takich praktyk właścicielowi auta. To Jego sprawa co z nim z robi i jak go użytkuje...

Nie zaleca się takiego rozruchu, bo w dzisiejszych czasach jest wielu kierowców debili, którzy maja nikle pojęcie co do czego pod maską służy i jakie ma znaczenie. Nawet korki na bagnecie i zbiorniczku płynu do wycieraczek z powodu nich są żółte. Nikt w takim razie w koncernie samochodowym nie będzie brał odpowiedzialności za powstałe szkody.

Jeśli jednak holowanie, rozruch przez zaciąganie, czy pchanie jest robiony z głową i przez kierowce znającego zasady, nic się z autem nie stanie, ani nie będzie to dla niego szkodliwe.. Trudno to jednak w instrukcji tak opisać i dopuścić takie praktyki tylko dla rozsądnych i wprawionych kierowców.

Jeśli nadal masz wątpliwości, to wskaż mi różnicę pomiędzy rozruchem na zaciąg, a za pomocą rozrusznika, oraz zaciągiem i szeroko zalecanym hamowaniem silnikiem. W obydwu przypadkach silnik nie pracuje, a jest kręcony od strony koła zamachowego, w pierwszym przypadku przez rozrusznik, w drugim przez toczący się pojazd, poprzez koła, układ różnicowy, skrzynię biegów i sprzęgło, by również tym kołem zamachowym i wałem poruszać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może koledze chodziło ze zabronione jest holowanie pojazdu bez odpalonego silnika, w takim wypadku można holować jedynie na sztywnym holu. (Według kodeksu ruchu drogowego)

 

Wspomaganie tak jak mówili wcześniej koledzy w zależności od softu, a hamulce nie będą miały wspomagania ponieważ pompa podciśnienia napędzana jest z wałka rozrządu.

Edytowane przez skizo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a hamulce nie będą miały wspomagania ponieważ pompa podciśnienia napędzana jest z wałka rozrządu.

W dieslu ale raczej nie w 1,6 16V którego dotyczy ten temat. (odpowiedzi udzielane są na pytania stawiane w 1 poście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się zdziwiłem bo myślałem że wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamowania nie jest uzależnione od rodzaju napędu (PB/ON)czy też softu ale człowiek uczy się całe życie. W poprzednich autach bez uruchomionego silnika nie miałem wspomagania hamulca a tu w M 1,6 16V jest inaczej. Po za tematem dawno temu jak często holowałem auto znajomej zastanawiałem się czy nie kupić czegoś takiego http://allegro.pl/sztywny-hol-2000-kg-180cm-z-atestem-tuv-gs-vat-i3650686466.html Bo nbałem się o tył mojego auta podczas holu ale dawaliśmy rade a teraz znajoma ma lepsze auto i męża jako auto-pomoc :)

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się zdziwiłem bo myślałem że wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamowania nie jest uzależnione od rodzaju napędu (PB/ON)czy też softu ale człowiek uczy się całe życie

W starszych wersjach wspomaganie kierownicy było hydrauliczne, a pompę napędzał silnik, w nowszych wspomaganie jest elektryczne i od softu zależy czy bez rozruchu silnika działa czy nie.

Co do wspomagania hamulca jest jak było. W dieslach pompa wacum wytwarzająca podciśnienie, w benzyniakach tłoki, a podciśnienie jest takie jak w kolektorze ssącym.

Tu niestety czy w jednym czy w drugim przypadku silnik musi pracować by było wspomaganie, co nie oznacza że hamulce bez podciśnienia w serwie nie działają.

Działają ale twardo i trzeba więcej siły przy naciskaniu na pedał hamulca.

Identycznie przy wspomaganiu kierownicy. Na postoju trudno kierownicą obrócić, w czasie jazdy bez wspomagania (na holu) jest to możliwe i nawet sprawnie to się odbywa.

Czyli zgodnie z przepisami mamy i kierowanie pojazdem i hamulce. Teraz jeszcze aku musi być na tyle sprawny by oświetlenie działało i trójkąt na holowanym pojeździe w widocznym z tyłu miejscu.

Zabronione natomiast jest holowanie pojazdu sprawnego.

http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow/holowanie

Tu głównie jest dyskusyjny punkt 2 podpunkt 2 ale w megankach nie ma to zastosowania.

Bez pracującego silnika hamulce są sprawne ale bez wspomagania. (jesli awaria samych hamulców nie dotyczy)

Punkt ten odnosi się przede wszystkim do układów hamulcowych pneumatycznych, gdzie niepracujący silnik nie wytwarza sprężonego powietrza do rozparcia tłoczków w cylindrach hamulców. Meganki i sceniole (a także inne osobówki) mają płyn hamulcowy i pompę hydrauliczną, która wytwarza to ciśnienie. Podciśnienie wytwarzane przez pracujący silnik tylko pomaga naciskać na hamulec, by można to robić z mniejszym wysiłkiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!