Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PANNE INJECTION, który przewód?


ambarass

Rekomendowane odpowiedzi

Ten czarny przewód na drugim rysunku oznaczony nr. 2 powinien być z twardego plastyku i to jest powrót do zbiornika.

Tego zaworku co nie mogłeś przekręcić lepiej nie ruszaj, nie słyszałem by go ktoś obrócił. Do odpowietrzania najlepiej wykręcić czujnik temperatury paliwa wkręcony w pompę, ten z zieloną wtyką.

Podpompuj gruszką a jak zacznie lecieć czyste paliwo to go zakręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim problemem jest za doża ilość powietrza w układzie ponieważ gdy PRZED odpaleniem, podpompuje gruszką, po 3 scisnieciach staje sie twarda i auto pali od strzału.
i to jest Twoje zmartwienie, które powienieneś rozwiązać!

1) doraźnie wstawiłbym zaworek zwrotny pomiędzy filtr, a pompę - paliwo nie będzie wracać, silnik powinien od razu odpalić i pompa podpompuje paliwa. nie będzie więc problemów z rozruchem

2) szukać GDZIE jest nieszczelność - obstawiam złączki gdzieś na filtrze. tam są w sumie 4 sztuki

3) wymienić stare twarde wężyki na elastyczne gumowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za wszelkie sugestie!

Dzisiaj jak wróciłem z pracy, pod-pompowałem gruszką, aż zrobiła się bardzo twarda(nie brzmi to dobrze...), ściskałem z całej siły i opór był ogromny, nie malał, tzn nie zauważyłem "syczenia" czy wyciekania paliwa przy mocnym uścisku pompki. - odpalił od strzału jednak w stronę pompy, na biegu jałowym leciały ogromne ilości pełnych baniek powietrza (na powrocie drobinki). Zrobiłem tak jak sugerował gojgien - ściskając gruszkę ciągle (raz za razem) na pracującym silniku bąble znikały. Jednak w momencie gdy przestałem pompować - powracały. Tak jak wspominałem, dostęp w modusie do czegokolwiek jest KOSZMARNY. Kolega gojgien sugerował aby wyjąc gruszkę do łatwiejszego pompowania... no nie da się bo 3mm nad nią idzie przewód od klimy! Po prostu porażka. Jak wracam z pracy jest 16:00 i zaraz się robi ciemno. Nawet nie ma sensu zaczynać roboty.

Idą święta. Zostawiam problem, autem nie jeżdżę. W piątek-sobotę zobaczę czy dam radę. Dzięki aniewa za sugestie z odpowietrzaniem za pomocą czujnika temperatury (postaram sie zastosować Twój system powrotu paliwa z przelewów - tak ten numer 2 jest z twardego plastiku - do niego się podłączę, muszę wykombinować jak zrobić przejściówkę z cienkiego powrotu na wtryskach) Filtr wymieniłem na purfluxa zaraz po zakupie samochodu (2 tygodnie temu). Mrarek - najchętniej zamontowałbym filtr z zwykłymi końcówkami na zaciski, a nie szybko-złączki. Zrobię tak w ostateczności. Powietrza jest na prawdę dużo - to nie są mini bąbelki ale ogromne bąble (zrobię Wam film). Jeszcze raz dzięki za sugestie - jak nie ogarnę będę wiedział, że próbowałem.

Edytowane przez Robert_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz jak uważasz, ale IMHO zanim zaczniesz poprawiać dobrze zaprojektowaną instalację paliwową (trójniki i obejścia) załaduj prosty zaworek zwrotny. nie będzie uciekać ON z zapowietrznego przewodu. resztę (szukanie gdzie zaciąga powietrze) zrobisz, jak będzie jaśniej/cieplej.

być może wystarczy 5 minut na wyciągnięcie i ponowne włożenie złączek do filtra. pamiętaj, że trzeba usunąć przyczynę, a nie skutek!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, nie będę kombinował - najpierw zaworek i zobaczę czy to poprawi problemy z odpalaniem - zamontuje go nawet blisko filtra aby paliwa w przewodzie było dość trochę ponieważ ja rano mam paliwo przy pompie. Nie jest tak, że jest całkowicie pusto. Dopiero przy kręceniu, idzie 5cm powietrza, paliwo, 3cm powietrza, paliwo - pali. A dopiero potem bąble. Będę spokojniejszy jak mi powiesz, że te bąble nie wpływają na pracę pompy/wtrysków - bo ja nie jestem do tego przekonany. Po pierwsze po dojechaniu do STOP/świateł/skrzyżowania - silnik dość mocno wibruje, uspokaja się po chwili (moim zdaniem to te powietrze...) a po drugie rzecz najgorsza - komunikat PANNE INJECTION po 3s pedału gazu wciśniętego do oporu. Mieszkam niedaleko gór, będę chciał się wybrać na narty gdzie pod górkę będę miał 2-3km i co? Nie wyjadę.... Nie wiem co poprzedni właściciel kombinował z samochodem. Filtr paliwa co wymieniałem po zakupie był na moje oko od nowości samochodu.... śruby mocujące filtr były tak skorodowane, ze wycinałem je kątówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mi się tak wydawało... że mam tylko 3 wejścia ale mi wszyscy wmawiali, że są 4! Dół jest na 100% zaworkiem do zlewania wody. Więc nie dyskutowałem, a tak jak mówię, po pracy ciemno, a podniesienie auta, rozebranie błotnika i wykręcenie filtru to nie 3minuty roboty... Pewnie jak się do tego zabiorę to rozgryzę jak ta instalacja obiegu paliwa wygląda bo na razie mimo czytania tylu postów dalej jestem zielony co jak gdzie idzie. Szczególnie, że jeżeli filtr ma tylko 3 końce to nie ma czegoś takiego jak powrót "nadmiaru" paliwa do baku! 1. Wejście do baku. 2. Wyjście na pompe. 3. Powrót nadmiarów z pompy/przelewów. Dyskusja trochę jałowa bo muszę do samochodu się dobrać. Szkoda nabijać posty - administrator mnie zje. Dzięki za zainteresowanie mrarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jak będziesz miał chwile czasu zrób zdjęcia układu paliwowego w wrzuć do tematu to mocno ułatwi sprawę, w miarę możliwości jak najdokładniejsze.

 

Bo jakoś ciężko wyobrazić mi sobie układ który nie ma powrotu do baku i jak na razie wydaje mi się to mało prawdopodobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jakoś ciężko wyobrazić mi sobie układ który nie ma powrotu do baku i jak na razie wydaje mi się to mało prawdopodobne

Jest powrót ale dopiero z filtra paliwa...

paliwo z baku najpierw wpada do filtra i z niego jest dostarczane do pompy wysokiego ciśnienia.

Nadmiar z pompy i przelewy z wtrysków, czyli teoretycznie cieplejsze paliwo znowu innymi króćcami wpada do filtra podgrzewa go i nadmiar wędruje dopiero do baku.

Filtr paliwa ma 4 króćce.

Przykład:

post-2372-0-65855600-1387895092_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom tak tak jak to jest fabrycznie w megankach i sceniolach. Ja miałem na myśli układ który ma na filtrze trzy króće tak jak pisze kolega Robert jak to wygląda wejście z baku, wyjście na pompę CR, powrót nadmiaru. Takie rzwiązanie wydaje się mało prawdopodobne. Nom chyba że wydatek paliwa był by w każdym przypadku wyższy niż paliwo powrotne wtedy jest to teoretycznie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, jeśli w takim filtrze paliwo się miesza, to powrotne z napływającym z baku, to pompie jest obojętnie czy zasysa więcej z mniejszego obiegu z powrotu i wówczas mniej z baku, czy w stosunku odwrotnym. Byle napływ był odpowiednio wielki do wylotu z filtra.

W takim razie nawet 3 króćce mogą być, 2 wlotowe, jeden wylotowy na pompę.

Oszczędność to jeden przewód powrotny pod autem ale za to wiele miejsc, gdzie może być na złączach powietrze zasysane do filtra. Przy każdym wtrysku jest takie miejsce, a nawet 2, do tego trójnik za przelewem pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jest to możliwe, ale wtedy nie ma takiego pełnego obiegu paliwa; bak => filtr => pompa => wtryski => filtr => bak.

chodzi mi o to, że istnieje taka mozliwość, że paliwo z baku nie jest ciągle pobierane, bo pompa zasysa od nowa nadmiar z filtra. po prostu nie ma przepływu paliwa z baku do filtra. a wiadomo, że jak paliwo ciągle płynie to w przewodach się nic nie osadza.

tak mi się tylko teoretycznie skojarzyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!