Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzeje się silnik - termostat niby OK


Rekomendowane odpowiedzi

hej - po kolei.

I trasa - podniosła sie temp do 4 kreski. Chłodnica zima. oczywiscie wiatrka się nie włączył.

Dojechałem po x postojach do domu.

 

dolałem płynu - odpowietrzyłem ile sie dało.

Po zabiegu termosta sie otwarł gdyz chłodnica ciepła. Auto sie jednak grzeje do 4 kreski i ponad - wiatrak sie nie załańcza.

Przedtem jak podeszło pod 4 kreskę otwarł sie termostat i temp spadła do 3 kreski moment.

Obecnie rośnie stopniowo od załączenia silnika - ale prawie od początku chłodnica i waz zasilania chlodnicy jest ciepły - chłodnica gorąca już przy ok 3 kresce.

Wg. mnie termostat powinien się dopiero zacząć otwierać przed 4 kreską a do tego mementu chłodnica powinan byc zimna?

 

Lekko otwart i zaciety termostat ? i brak pełnego przepływu ? jak sadzicie. Wiatrak chłodnicy sie nie włancza nawet jak jest gorąca chlodnica - czujnik na chłodnicy tez do wymiany? A moze nie ma aż tak wysokiej temp na powrocie? Wąż powrotu jest taki ciepły ale szału nie ma....

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że powinieneś czasem zwracać uwagę czemu podkreślane są słowa na czerwono :blink:

 

nawiasem mam problem wręcz ten sam z autem, wzrasta do 4 kreski, po włączeniu nawiewu spada mi kilka milimetrów niżej.

byłem u znajomego mechanika i stwierdził że pompa wody nie ma siły już, dam znać po wymianie w tygodniu czy to to. Termostat wymieniłem i nic nie pomogło, czujnik sam się skończył ,wymiana nie pomogła. wymieniłem płyn , za dużo nie dało.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzenie że chłodnica gorąca po dotknięciu ręką nic nie mówi a nawet oszukuje .

Temp. dłoni to lekko ponad 30 stopni i odczuwa już jako gorące już +/- 60 stopni i ponad.

Termostat powinien się otwierać dobrze powyżej 80 stopni (bywają różne ) a wiatrak około 90 ( szukać w instrukcjach ) .

Wniosek najpierw należy zmierzyć temp. sprawnym termometrem zewnętrznym i zapoznać się z temperaturami w jakich powinien pracować silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audikom - zgadzam się. Jednak czy chłodnica nie powinna być całkiem zimna aż silnik nie złapie temperaturę i otworzy się termostat ?

U mnie już przy ok 2 kresce chłodnica jest letnia. Nie wiem jaką temp. odzwierciedla wskaźnik 2/3/4 kreski - wiecie może ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

Rozebrałem termostat - uszkodzony.

"Wydmuchało" w nim uszczelkę i termostat się zakleszczył - nie miał prawa się otwierać.

Dziwi mnie tylko fakt ,że chłodnica była ciepła gdyż wg. mnie nie miał prawa przepuszczać.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panowie - chciałbym podłączyć sie do tematu. A mianowicie, w moim przypadku:

 

1. Wskaźnik temperatury wskazuje jak zwykle lekko powyżej trzeciej kreski. Kiedyś przed wymianą chłodnicy było lekko poniżej ale wydaje mi się to normalne gdyż teraz chłodnicę mam troszkę cieńszą.

2. Silnik niestety, zauważyłem że dość mocno się nagrzewa. Wiem że "dość mocno" to subiektywne pojęcie ale jest na tyle gorący że mogę go dotknąć opuszkami palców dosłownie na 0,5 do 1 sekundy - i to po przejechaniu powiedzmy 12 km bez stania w korkach. Szkoda że nie mam jakiegoś termometru ale na moje oko to będzie prawie 100 stopni celcjusza.

3. Przewód gumowy z termostatu również gorący (trochę mniej niż silnik) powiedzmy jakieś 80 - 90 stopni.

4. Chłodnica znacznie chłodniejsza (wentylator jeszcze się nie załącza). Myślę że ma jakieś 60 stopni.

5. Zbiorniczek wyrównawczy dość chłodny w porównaniu do tego całego otoczenia, może ze 40 stopni.

 

Przeraża mnie ta temperatura silnika. Cały blok gdzie by go nie dotknąć po prostu parzy. A że znajdują się gdzieniegdzie resztki oleju wyrzuconego spod uszczelki, pod deklem (pozostałości sprzed pół roku) to czuć intensywnie niemiły zapach tego oleju i takiej jakby gumy - ale dymu na szczęście nie ma.

Czyżby to było złożenie dwóch awarii?

Czujnik temperatury + pompa wody albo częściowo zapowietrzony obieg chłodzenia?

Tylko, że ten czujnik temperatury jednak jakoś musi działać bo wskaźnik na desce rozdzielczej dochodzi ponad tą trzecią kreskę po kilku minutach i się zatrzymuje. Pompa wody była natomiast wymieniana na nową jakieś 15 tyś. km temu i jak do tej pory wszystko było OK.

Panowie - proszę o sugestie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wskaźnik temperatury wskazuje jak zwykle lekko powyżej trzeciej kreski. Kiedyś przed wymianą chłodnicy było lekko poniżej ale wydaje mi się to normalne gdyż teraz chłodnicę mam troszkę cieńszą.

Jak rozumieć to "Kiedyś .. było lekko poniżej" trzeciej kreski?. Jeżeli tak to temperatura jest na pewno wyższa niż wcześniej i pytanie dlaczego.

Nie wiem co steruje załaczaniem się wentylatora, czy czujnik w chłodnicy (jak jest - u mnie takiego nie ma), czy czujnik (zespolony z tym co pokazuje temperaturę na desce) przy termostacie. Jezeli ten na chłodnicy to jak chłodnica jest chłodniejsza od progu załączania to wentylator się nie załączy. Jeżeli załącza czujnik przy termostacie, to albo czujnik nawalił lub wentylator nie ma sterowania lub sam jest niesprawny elekrtycznie, albo (mnej prawdopodobne) układ jest niedokładnie odpowietrzony.

Ja bym się się skłaniał, ku temu, że zastosowana nowa "cieńsza" chłodnica ma mniejszą przepustowość dla płynu niż poprzednia (na to wskazywałaby wyraźnie niższa jej temperatura) i to może być powodem mniejszego przez nią przepływu płynu, a więc i mniejszej możliwości odprowadzenia ciepła z bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tu jednak stawiał raczej na jakieś zapowietrzenie dużego obiegu chłodzenia.

 

Co do chłodnicy to kiedyś miałem grubości 35 mm ale że zaczęła przeciekać to wymieniłem ją na nową. Jednakże troszkę cieńszą bo 32 mm. Temperaturka na wskaźniku podskoczyła wówczas na trochę powyżej 3 kreski i myślę że to normalne ze względu na miejszą przepływność cieczy. Tyle że ta wymiana była ze 2 lata temu i od tamtej pory nie miałem żadnych problemów z chłodzeniem.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Właściwie zaobserwowany przeze mnie wzrost temperatury silnika nie był wynikiem jakichkolwiek napraw. Autko zwyczajnie sobie stało pod chmurką, chyba ze dwa tygodnie nie używane. Wcześniej gdy jeździłem, jak to w ziemie - temperatury były bardziej w okolicy st.C, więc zapewne podczas jazdy wykorzystywany był tylko układ małego obiegu chłodzenia.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podczas tego dwutygodniowego postoju zdechł mi akumulator ale to chyba nie ma znaczenia, choć dziwnym trafem najczęściej mi się tego typu przypadłości zdarzają co roku na pierwsze dni wiosny. Prostownikiem podładowałem i zacząłem jeździć.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Na odcinku 12 km, który pokonuję regularnie, nawet w upalne dni nie załącza mi się wentylator od chłodnicy - no chyba że zdarzy się jakiś większy korek na drodze to wtedy wentylatorek pokręci trochę i wszystko jest OK. O ile dobrze pamiętam to wskaźnik temperatury w takich sytuacjach nie przekracza 4 i pół kreski.

Za to teraz po przejechaniu tegoż samego odcinka 12 km, bez żadnych korków po drodze silnik mam tak gorący jakbym przejechał właśnie przez jakiś olbrzymi korek. Ale wskaźnik temperatury jak gdyby nigdy nic, wskazuje sobie lekko powyżej 3 kreski. Wentylator jak zwykle również się nie załącza.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mam wrażenie jakby przez duży obieg nie było dostatecznie wydajnego przepływu cieczy chłodzącej.

Tylko co z czujnikiem temperatury, dlaczego wskazuje on normalną temperaturę?

Jest tu gdzieś opisana procedura odpowietrzania czy jakiegoś przepychania układu chłodzenia? Nawet jeśli to nie to, to chyba by nie zaszkodziło gdybym to zrobił.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu gdzieś opisana procedura odpowietrzania

Nie wiem jak jest w scenic'u, bo w mojej megance jak już termostat się otworzy to układ sam się odpowietrzy i odpowietrzenie układu potrzebne jest po to aby termostat był w cieczy.

czy jakiegoś przepychania układu chłodzenia?

Nie wiem co masz na myśli. Przypuszczam, że jak sam stwierdziłeś problem leży prawdopodobnie w mniejszej dla płynu przepustowości chłodnicy i tu przepychanie nic nie zmieni, chyba, że układ napełniony jest jakimś dziadostwem.

Tylko co z czujnikiem temperatury, dlaczego wskazuje on normalną temperaturę?

W tej sytuacji raczej nienormalną, a tylko zbieg okoliczności, że jest pokazywana jako normalna i dlatego prawdopodobnie nie załącza się wentylator.

Przyczyną tego może być niewłaściwy stan styków obwodów w których są czujniki temperatury (nie wiem ile ich masz i który załącza wentylator, u mnie sa dwa w jednym ) lub sam czujnik temperatury. Niewłaściwy stan styków, to zwykle większa ich oporność, to powoduje zaniżanie temperatury pokazywanej na desce i jeżeli ten sam czujnik załącza wentylator, to do jego załączenia z tego powodu nie dochodzi. W tej sytuacji należałoby sprawdzić stan złączek i potraktować je jakimś preparatem do czyszczenia styków typu "Kontak", a jak to nic nie zmieni sprawdzić sam czujnik temperatury, czy nie zmienił charakterystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok silnika będzie zawsze parzył. Olej w silniku osiąga ponad 100 st. Nie wiem po co szukać dziury w całym. Moim zdaniem wszystko jest w porządku. Termostat się otwiera, chłodnica chłodzi.

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!