Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, aniewa napisał:

Kolego nie obraź się, ale chyba jesteś niezłym cyrulikiem, że w palcach i między nimi wyczuwasz własności oleju.

 

Nie obrażam się. Po prostu jestem.  Badanie organoleptyczne i porównanie do pierwowzoru to zwyczajna obserwacja poznawcza.

Wystarczy założyć gumową rękawiczkę, rozprowadzić nowy, niezużyty olej po między palcami z kanistra lub jego pozostałości, następnie sprawdzić dotykowo, wzrokowo ogólny stopień lepkości, spływanie po palcach, przemieszczanie się, gęstość, wiązania zawartych w nim cząstek ... później to samo uczynić ze zużytym, wylanym olejem, gdy ostygnie i BINGO! Od razu widać różnicę - nawet po czterech, pięciu tyś. km.  Jak już wcześniej napisałem, odnosi się to do tego cytatu:

W dniu 17.03.2014 o 15:16, onifer napisał:

Z tego co gdzieś wyczytałem w olejach HC wiązania wytrzymują 4-5 tys.km, potem jakość oleju drastycznie spada ...

Nawet po ostygnięciu, stary olej pozostaje rzadki - niemal jak woda. Robiłem płukanki, używałem kilku specyfików - certyfikowanych, różnych firm ... i często, powodowany wieloma obawami, wymieniałem olej wcześniej, czasami nawet po jednym, dwóch tyś. km. Wolałem to, niż narażenie silnika na expresowe zużycie. Koszt jednej, dodatkowej wymiany oleju, jest wielokrotnie niższy od remontu silnika, czy choćby wymiany uszczelnień.

Nieżyjący właściciel domu, "malował" - pokrywał sobie swoje drewniane płoty zużytym olejem silnikowym i często prosił mnie, abym go nie wywoził, tylko mu zostawiał do tego właśnie celu. Miałem już do czynienia z różnymi przepalonymi, zużytymi w różnym stopniu olejami.

 

Miałem tutaj - gdzie obecnie mieszkam, różne przejścia. Dewastowano mi samochód, nacinano kable w samochodach a wspomniany wł. domu, dorobił sobie klucz do mojego samochodu lub otwierał go w inny sposób. Były okresy, że zachowywał się przyjaźnie a były też i takie, że stawał się ostentacyjnie wrogi, podły oraz bezgranicznie bezczelny. Poświęciłem tutaj wszystko, by ochronić swoje dzieci i na tym zakończę wątek.

Z tej Megane od razu wyleję olej, bez płukanki. Poprzedni właściciel samochodu od razu zaznaczył, że już powinno się w niej wymienić olej i filtry. Po za tym, chcę przepłukać komory spalania gorącą naftą oświetleniową, jeszcze na starej uszczelce. W niedzielę powinienem skończyć ten właśnie etap.

 

6 godzin temu, aniewa napisał:

10W40 ani 10W30 nigdy nie były pełnymi syntetykami. To są półsyntetyki. Chyba, że coś mi umknęło w międzyczasie.

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Myślę, że lepkość jaka powinna Ciebie interesować to 5W40, ewentualnie 5W30.

 

Oczywiście, macie rację. Pomyliłem się, powinno być - chodziło mi o:  5W40  oraz  5W30.

Jutro wezmę ostatni antybiotyk. Moja córka wszystkich zaraziła, wszyscy chorujemy na to samo, czyli nie wiadomo na co. Trochę mnie to zatrzymało a wszystkiego dopełniły przełaje na mrozach i garażowe "posiadówki".

 

4 godziny temu, omega napisał:

Też żyjąc ponad pół wieku w różne miejsca palce wkładałem i różną lepkość się widziało, ale do dziś nie osiągnąłem i już nie osiągnę niestety wiedzy eksperta w tym systemie pomiaru :) jak kolega Dziony

Nie chodzi o wiedzę eksperta, tylko o porównanie tego samego oleju przed zużyciem, przed wlaniem do silnika, eksploatacją i po eksploatacji w połowie interwału wymiany, w przedziale czterech, pięciu tysięcy km.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Myślę, że nieodpowiednia eksploatacja ma większy wpływ na zużycie silnika niż użytkowanie olejów na bazie HC.

W dzisiejszych czasach dostępne są środki chemiczne zmniejszające tarcie, które w skuteczny sposób niwelują niedoskonałość stosowanych olei w kwestii zapewnienia poślizgu.

To prawda co napisałeś, ale jeśli tak faktycznie jest, że olej w pełni syntetyczny zachowuje swoje właściwości do ok. 15 000 tyś. km to fakt ten, bardzo wiele zmienia.

Najpewniejszy pozostaje chyba tylko oryginalny Ceramizer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać, że olej w pierwszych tysiącach kilometrów użytkowania zmniejsza swoją lepkość - spowodowane jest to dostawaniem się resztek niespalonego paliwado oleju, ale po przekroczeniu 10 tyś. km lepkość rośnie dynamiczniej niż spadała w początkowym okresie.

Właściwości ochronne oleju to nietylko jego lepkość ale i ciśnienie zerwania filmu. Wbrew pozorom bardziej lepki oleju łatwiej zerwać niż o niższej lepkości. Przykładem takim są oleje 0W, które po mimo niskiej lepkość poniżej 10 cst i tak chronią przed zatarciem. Są również inne parametry jak chociażby zawartość wody itp. mówiące o zużyciu oleju, które w większości przypadków pokrywa się z tradycyjnie przyjętą wiedzą objawiona czyli 10 -15 tyś. km i wymiana oleju. Mimo tego i tak zdarzają się silniki, których tragiczny stan spowodowany jest zaniedbaniami eksploatacyjnymi takimi jak wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :)

W swoim od wyjazdu z salonu pierwsza wymiana po 30k km i później takie same interwały, aż do chwili obecnej. Silnik obecnie w stanie fabrycznym. Różnicy po przejechaniu prawie 0,5mln km nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei zdaję się na ludzi, którzy są fachowcami w swojej dziedzinie, czyli producenci silników i olejów smarnych. W życiu mi nie przyszło głowy by sprawdzać, jak olej zachowuje się w palcach po 5-10 kkm. Wiem tylko tyle, że w dieslu zawsze będzie czarny. Leję, wymieniam i śpię spokojnie a parametry typu cst zostawiam fachowcom. Nie kupuję najtańszych olejów, ale też nie mam zamiaru inwestować w drogie. Trzymam się zaleceń producenta samochodu, którym jeżdżę. Jeszcze nigdy żaden silnik mi się nie zatarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!