Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Uruchom silnik,otwórz nagrzewnicę w kabinie i po pewnym czasie uzupełnij płyn.Wszystko.

Kolego nagrzewnica w nowych samochodach bierze cały czas udział w chłodzeniu silnika. To nie czasy dużego fiata, syreny gdzie na obwodzie od nagrzewnicy był zawór. Aby zrobić to porządnie trzeba zrobić w następujący sposób:

-wlać nowy płyn do układu.

-odpowietrzyć odpowietrznikami układ, aż pokaże się płyn (w mojej są dwa, jeden na wężu od nagrzewnicy, a drugi na termostacie).

-włączyć silnik i czekać aż załączy się wentylator chłodnicy.

-wyłączyć silnik i uzupełnić poziom płynu między min/max.

-ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-wyłączyć silnik i sprawdzić poziom płynu. Jeżeli spadł poniżej min, to uzupełnić i ponownie włączyć silnik i czekać na załączenie się wentylatora.

-Jeżeli nic nie spadło to jest OK.

Uwaga! Trzeba uważać aby się nie poparzyć płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden na wężu od nagrzewnicy

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Ma być otwarty przy nalewaniu. Jak płyn zacznie z niego wyciekać trzeba go zakręcić i dalej uzupełniać płyn do kreski max na zbiorniczku. Zanim uruchomisz silnik odczekaj chwil i ponownie poluzuj odpowietrznik aż zacznie wyciekać płyn, zakręć go i uruchom silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW:

1) 3x włączyć silnik?

2) czy od wyłączenia do włączenia nie trzeba poczekać, aż silnik ostygnie? w końcu poziom płynu sprawdza się na płaskim terenie i zimnym silniku (płyn się rozszerza).

dosyć oryginalny sposób odpowietrzania i przyznam - pierwszy raz słyszę o takim 3-krotnym uruchamianiu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie ma jest tylko na termostacie.

Przemo uwierz mi jest u mnie. Tutaj też mi nie wierzyli.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191208__odpowietrznik_2.jpg

Odpowietrznik na wężu znajduje się za przepustnicą.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191231__odpowietrznik.jpg

Tutaj go widać.

 

thumb_hosting_zdjec_1399191244__odpowietznik_1.jpg

Z innej perspektywy odpowietrznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w silniku 1.4 ale w Megane II 1.6 są 2 odpowietrzniki. Na termostacie i na przewodzie prowadzącym do nagrzewnicy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się kłócił ext, bo nie potrzebnie zapycham forum ,ale napisałeś ,,Wodą" ! i to moim zdaniem dla lajka woda to woda (woda jest w kranie) a tak po za tym jak jeden z użytkowników zaznaczył jak woda ma 100 stopni to się gotuje a płyn nie no i oczywiście kwestia zamarzania woda(0stopni) płyn wiadome zależnie od -15 , -30.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał :D Jeżeli jest to też powinien być otwarty przy nalewaniu płynu. Kiedy płyn zacznie się wylewać należy go zakręcić. Nie wiem czy jest on niżej, czy wyżej, od tego przy termostacie, ale trzeba je zakręcać w kolejności w jakiej zacznie wyciekać płyn.

mrarek te silniki ciężko się odpowietrza, ze względu na konstrukcję układu chłodzenia.

Ja dodatkowo odpowietrzam po tygodniu dwóch.

Czasami trzeba auto postawić tak, żeby lewy przód był niżej niż reszta auta. W chłodnicy, u samej góry potrafi się stworzyć bąbel powietrza, którego ciężko się pozbyć.

Silnik powinien trochę ostygnąć, ale to raczej jest związane z bezpieczeństwem.

Nigdy też nie powinno się wlewać "zimnego" płynu do "gorącego", czasami potrafi nieźle wyburzyć z otworu zbiorniczka. Silnik nie musi całkiem wystygnąć.

Po otwarciu termostatu dobrze jest parę razy przegazować, zalecenie jest takie, żeby silnik cały czas trzymać na 2500 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na wężu odpowietrznik rzucił mi się od razu w oczy (kuny zgryzły wytłumienie i się lepiej odsłonił...) i go też mam, identyczny jak aston76 napisał. Gorzej z tym koło termostatu, bo go nie widzę.

Ma ktoś może zdjecię tego?

Edytowane przez keypull
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał

I słusznie.. Czasami w autach z innego rocznika i w innym modelu jest coś czego nie posiadamy we swoim.

W naszych sceniolach II też takie odpowietrzniki występują.

Widocznie uznano, że w nowszych wersjach jest potrzebny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem układ, i waz który kupiłem, okazał się cieknący. Wkurzyłem się i obciąłem jeden koniec o 3,5 cm i założyłem. Jest ok.

Ale czy długość węza ma w ogóle jakieś znaczenie, jest to wyliczone co do układu czy coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!